Teraźniejsza Prawda nr 12 – 1924 – str. 71

puszczanie niewolników z nadzieją, że takie pokazanie miłosierdzia udzieli im łaski Bożej, aby być wyzwolonymi z oblężenia. Potem w tym krótkim czasie między tymi dwoma częściami tego oblężenia (Jer. 37:5-11) niewolników wzięto z powrotem. (Jer. 34:11, 21, 22). Dlatego Bóg powiedział, że oblężenie miało odnowić się (Jer. 34:22; 37:8-11) i tak się też stało. Ponieważ puszczenie niewolników odbyło się podczas oblężenia, a nie przed oblężeniem i dlatego z punktu zapatrywania ani prawdziwej ani fałszywej daty oblężenia, nie mogło być podczas roku sabatniego, musieli oni przepuścić sabatowy rok, który był przed oblężeniem, nie puszczając niewolników; a potem jako uczynek pokuty puścili ich w nadziei, że Pan uwolni ich od oblężenia; a potem, gdy zostali uwolnieni od oblężenia, zaraz z powrotem wzięli swych niewolników.
kol. 2
Że uwolnienie (puszczanie) niewolników nie było zwykłem uwolnieniem jak w roku sabatowym jest widocznym z faktu, że zarządzono to jako specjalne, niezwykłe przymierze, ze strony właścicieli niewolników, pokazując przeszły grzech w tej sprawie – urządzenie czego uwolnienia sabatowe nie wymagały (Jer. 34:8-11, 18, 19). Ustępy również nie wskazują, w jakim czasie Sabatowy rok był kwestią. Dlatego wydawcy nie mogą pokazać jego pokrewieństwa czasu do ostatniego Jubileuszu, co powinni by uczynić, aby dowieść tego punktu. Dlatego też to nie dowodzi tego, co Zwiastun twierdzi, że rok Jubileuszowy był w siódmym Sabatowym roku. Takie niewłaściwe i bezdowodne twierdzenie z jego błędnymi wnioskami dowodzi na nowo, że wydawcy znajdują się w rękach Azazela.

kol. 1

EGZAMINACJA ARTYKUŁU:
„STRÓŻU, CO SIĘ STAŁO W NOCY?”

      W Zwiastunie (Herald ot Christ’s Kingdom) z 15 Kwietnia 1921, Piśmie P.B.I. ukazał się 10 stronicowy artykuł pod tytułem: „Stróżu, co się stało w nocy?” odrzucający chronologię brata Russella. W szczegółach zapiera się. że Czasy Pogan rozpoczęły w 19 roku Nabuchodonozora przy spustoszeniu ziemi po zdetronizowaniu Sedekiasza, twierdząc, że Czasy Pogan rozpoczęły się 19 lat rychlej, w pierwszym roku panowania Nabuchodonozora Króla Babilońskiego. Jako wynik również podawają, że odrzucają chronologię 6000 lat od stworzenia Adama jako kończące się w roku 1873 po Chrystusie, jako też chronologię wielkiego cyklu prowadzący do pozaobrazowego Jubileuszu i do Chronologii paralelnych dyspensacji. Artykuł upewnia nas, że nie tylko 5 wydawców Zwiastuna, ale również 7 dyrektorów P.B.I. jednogłośnie zgadzają się z tymi chronologicznymi odrzuceniami, jako też zgadzają się razem co oni myślą, że jest właściwym względem tych chronologicznych okresów. Podając rzeczy z II Tomu, którego nasz Pastor między 1886 i 1889 napisał, twierdząc, że te trzy rzeczy, które tam są podane do wypełnienia się w 1914 roku nie wypełniły się. – (1) Zupełny upadek chrześcijaństwa; (2) Koniec Armagedonu (punkty te, (1) i (2) są te same, a nie różniące się wypadki; (3) Całkowite ustanowienie Królestwa – że byli niezadowoleni, że to nie wypełniło się w 1914 roku. Mówią, że dlatego jest potrzebnym powtórnie zegzaminować chronologię, aby znaleźć (jak oni przypuszczają) jaki błąd. W podawaniu takiej ich przyczyny przewidzieli fakt, że 10 lat przed 1914 rokiem brat Russell wskazał, że Czas Ucisku nie miał prędzej rozpocząć się aż w roku 1914, po końcu Czasów Pogan. (Z ’04, 197-199; 229, 230; ostatni paragraf mówi abyśmy nie uczyli, że Anarchia skończy się w jesieni 1915.) Dlatego ci z nas, którzy byli właściwie poinformowani w tym przedmiocie, nie spodziewali się 10 lat przedtem końca Armagedonu w jesieni 1914; ponieważ długo przedtem wiedzieliśmy, że wojna światowa miała rozpocząć się w 1914 a ta miała uprzedzić Armagedon. (Z ’04, 249; 1Król. 9:11 Bereański Komentarz włącznie; Amos 9:13). Tak również nie zauważyli, że Strażnica 1913 roku przestrzegała nas, że Kościół nie opuści świata w r. 1914; i że dlatego Królestwo nie będzie w całej pełni w 1914 ustanowione. Według tego Zwiastun w twierdzeniu, że ma powód zegzaminować chronologię niewypełnionych rzeczy w 1914 podaje nieegzystujące,
kol. 2
nieprawdziwe niezadowolenie: ponieważ przed tym czasem nie spodziewaliśmy się, że te rzeczy miały się wypełnić w tym samym roku. Nasze spodziewania w 1914 – początek Wielkiego Ucisku przy końcu Czasów Pogan, jako też koniec żęcia, nie pokłosia – były uznane przy wybuchnięciu Światowej Wojny i przy rozpoczęciu pokłosia w tym samym roku. Jako ich druga przyczynę do zobaczenia błędu w naszej chronologii wydawcy Zwiastuna twierdzą – jakoby ich czytelnicy żądali by tego od nich z przyczyny innych okoliczności w jakich znajdujemy się od roku 1914. Gdyby wydawcy Zwiastuna zatrzymali Prawdę Epifanii na tym przedmiocie, i że rozdzielenie Kościoła w 1917 było wypełnieniem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza rozdzieleniem, i gdyby dalej postępowali w świetle, byliby w stanie uspokoić niepewności ich czytelników przez Pańskie wyjaśnienie na te zmienne okoliczności, zamiast odrzucić prawdziwą chronologię.

      Wydawcy Zwiastuna mówią nam, że gorliwie modlili się do Pana, i gorliwie badali Pismo Św. aby mogli być w stanie odnaleźć (jak przypuszczają) błąd w naszej chronologii. Lecz zapominają oni powiedzieć ich czytelnikom, że widocznie bardzo mało badali Biblię na ten przedmiot; ale raczej wzięli ich chronologię od pisarzy Nominalnego Kościoła, jak np. od Usher’a i od pogańskich pisarzy chronologii jak od Ptolemy’a, które przyjęli i którymi zbijają brata Russella chronologię, która on przyjął po długiem zbadaniu i zrozumiałych przyczyn, odrzucając Nominalnego Kościoła i pogańskie chronologie względem daty pierwszego Roku Panowania Nabuchodonozora jako Króla Babilonu. Nasz Pastor pokazawszy w II tomie że te chronologie były błędne, wydawcy i dyrektorzy P.B.I. powinni wstrzymać się od przyjęcia takowych. Tu właśnie ci wydawcy postępowali za tym samym duchem, którego okazali w wielu ich tłumaczeniach Objawienia. Ma się rozumieć; że próbują oni pokazać, że brat Russell podał zasady, np. w Z ’14, 5, usprawiedliwiając ich postępek, a wcale o tym nie wspominają, że później, gdy wojna wybuchła, brat Russell twierdził, że nasza chronologia udowodniła przez te fakty; że Czas Wielkiego Ucisku rozpoczął się podług chronologii. Zgadzamy się z jego podaniem (podawają, aby pokazać, że on mówił, abyśmy zmienili nasze poglądy, jeżeli fakty wymagają): „Nasze spodziewania nie muszą dozwalać nam przeważyć fakty”: a my dodawamy:

poprzednia stronanastępna strona