Teraźniejsza Prawda nr 10 – 1924 – str. 38

rzeczy, przyczyniają się czasami do prostego i ostrego obchodzenia się z nimi. Nawet z takowymi bądźmy powolni, mianowicie z początku, później jednak obchodząc się z nimi z biblijną srogością, jeżeli w pewnym wypadku, gdy rozłączenie przychodzi, jesteśmy zmuszeni do tego przez ich postępek, jeżeli mamy być wierni Pańskiej sprawie pod tymi okolicznościami (3Moj. 16:20-22).

      Srogość biblijna jest pokazana, gdy Najwyższy Kapłan (którego członki ciała są wierni) wyprowadził Kozła Azazela od drzwi przybytku do bramy dziedzińca. Kozieł stał zawiązany przez kilka godzin i z tej przyczyny stał się niespokojnym i żądał wolności, i jak Kozieł, z pewnością ciągnął za linkę w nadziei że otrzyma wolność. Gdy go Najwyższy Kapłan odwiązał, z pewnością szarpał się w rękach i prawdopodobnie skakał, aby oderwać się. Kapłan też z pewnością szarpnął go przeciwnie i ciągnął go do bramy dziedzińca. Te szarpania właściwie zgadzają się z opozycją i publicznymi wykazaniami, które najwyższy kapłan przez członków w ciele wykonuje, a same prowadzenie, wyłączając szarpanie, bezwątpliwie stosuje się do wrażeń, jakie Prawda Epifanii posiada, opatrznościowo prowadząc Kozła Azazela do bramy dziedzińca, a te doświadczenia są potrzebne do oddania go na to przeznaczonemu człowiekowi, człowiekowi sposobności, dla jego doświadczeń na puszczy.

      Azazel znaczy odwróciciel, przekręciciel, i wyobraża szatana w jego zdolności używania wielkiego grona, ażeby odwrócić i przekręcić Pańskie zarządzenia; ażeby rewolucjonizować; co Najwyższy Kapłan (przez Jego członków) to atakuje i opiera się przez biblijne nauki, rozum i historię i przez wyjawienie uczynków rewolucjonistów. Rozumie się, że Kozłowi Azazela te szarpania ze strony Najwyższego Kapłana nie są przyjemne, jak również członkom Najwyższego Kapłana te szarpania także nie są przyjemne!

      Ta srogość jest również pokazana przez ogolenie ciał (4Moj. 8:7) pozafiguralnych Lewitów, mających być oddzielonych do pozafiguralnej Lewickiej pracy (4 Moj. 8:5-22). Jeżeli golenie twarzy jest czasami bolesną rzeczą, o ile więcej golenie ciała, ponieważ jest delikatniejszym! W typie golenie było częścią oczyszczenia Lewitów, i wyobrażało oczyszczenie pozafiguralnych Lewitów od niewłaściwych twierdzeń do władzy i przywilejów. Kropienie wodą do odłączenia wyobraża oczyszczenia od większej i mniejszej korupcji Adamowej, gdy zaś mycie ich szat wyobraża pozbycie się od złych dobrowolnie popełnionych rzeczy. „Ogolą brzytwą
kol. 2
(zobacz margines) – (ostrymi wyjaśniającymi prawdami) po całym ich ciele” – przez ich złe postępowanie, że wierni są zmuszeni ich atakować i sprzeciwić się ich postępkom, ażeby utrzymać Pańskie zarządzenie. Dlatego podkapłani nie mogą być obwinieni za ich postępki w tym względzie, ani nawet Najwyższy Kapłan, którego wielkie grono obwinia, jeżeli obwinia Jego członków, którzy są upoważnieni do tego. Podkapłani będąc wiernymi ich Głowie, tak długo będą trwać w strofowaniu, aż wola Boża odnośnie oczyszczenia pozafiguralnych Lewitów będzie wykonana. Potem ostatni, rozumiejąc co to znaczy, będą również wdzięczni za prace podkapłanów, że wyjawili ich zło dla ich naprawy.

DZIEŁO EPIFANII DLA ŚWIATA

      „Kościół, który jest Jego Ciałem” nie utracił przywileju być świadkiem Bożym dla świata (Dz.Ap. 1:8; Jan 15:8-15) choć utracił kontrolę pracy publicznej do nominalnego duchowego Izraela. Przeciwnie jest jego przywilej strofować dla grzechu, sprawiedliwości i przyszłego sądu Królestwa. To możemy czynić indywidualnie lub jako zbory, choć nie tak znacznie jak czyniliśmy to podczas żęcia i zbierania kłosów. Jest naszym przywilejem świadczyć ustnie, pisemnie i przez druk jak przedtem. Jednakowoż praca nasza przeciwko Wielkiemu Gronu i młodocianym Świętym odbiera nam wiele czasu i siły, którego żeśmy przedtem ku nominalnemu ludowi Bożemu używali, i ta praca przynajmniej jeszcze pewien czas potrwa. Potem według Pisma Św., znów będziemy uprzywilejowani do pracy Publicznej, ochotniczej i kolporterskiej, aby dać szerokie świadectwo odnośnie grzechu, sprawiedliwości przyszłego sądu w atakowaniu przeciwko wiecznym mękom i przytomności umarłych (to już się rozpoczęło) dawając dobre nowiny Królestwa, aby pocieszyły biedny i skarcony świat. Nie tylko Gedeona wtóra walka, List Eliasza do Jorama z Judy, Jana świadectwo przeciwko Herodowi i Herodiadzie tego dowodzą lecz również Obj. 19:6 (jako głos wielu wód ludzi) to samo pokazuje.

      Gdy ognie tego dnia Apokalipsy objawią każdego z poświeconej klasy, do jakiego miejsca one należą, tedy nie tylko będzie coraz więcej pokoju miedzy ludem prawdy, ale praca ich będzie pomyślną. Jednakowoż tak długo, jak wielkie grono nie uzna siebie za takowe, jej praca nie będzie pomyślną, ponieważ dowodzi, że nie ma powodzenia w wszystkim, do czego swe ręce przyłożyło. Jak radzi będziemy, gdy stosunki między Pańskim ludem znów staną się spokojnymi! I staną się!

kol. 1

BRATERSKA MIŁOŚĆ

„Przydajcie do pobożności braterską miłość” 2 Piotra 1:7

      W sposobie dodawania podanym w Piśmie Św. (2Piotra 1:5-7), którego część będziemy rozbierać, Św. Piotr wylicza nam cztery przymioty Boskie – Mądrość, Moc, Sprawiedliwość i Miłość. W słowach wiara, cnota (nadziejna wytrwałość) i umiejętność, pokazuje nam przymioty Mądrości; w słowach wstrzemięźliwość i cierpliwość przymioty Mocy; w słowach pobożność i braterska miłość przymioty Sprawiedliwości. Dla miłości wyraża się on tylko przez jedno słowo – Miłość. Podług naszego tekstu przedmiot nasz jest częścią Sprawiedliwości. Wielu ludzi myśli, że sprawiedliwość jest podobna do zimnej marmurowej figury, która gdyby nas objęła, przeczuwalibyśmy zimność.
kol. 2
Takim jednak nie jest pojęcie biblijne o sprawiedliwości. Myślą, że sprawiedliwość jest tylko obowiązkiem; lecz według Pisma Św. sprawiedliwość jest więcej niż obowiązkiem; posiada jeszcze dodatkowo element miłości. Wszystka miłość jednakowoż jest sprawiedliwością; lecz jest pewna miłość, która jest sprawiedliwością, to jest obowiązkowa miłość; i jak przedtem podaliśmy, posiada dwie rzeczy – pobożność, która jest obowiązkową miłością do Boga i braterską miłość, która jest obowiązkową miłością do naszych bliźnich. Naszym życzeniem w tym artykule jest rozebrać braterską miłość; i ufamy, że Pan ubłogosławi nasze badanie tego przedmiotu dla naszego wzmocnienia.

poprzednia stronanastępna strona