Teraźniejsza Prawda nr 7 – 1923 – str. 94

wtenczas przyszedł by do tego czasu, gdy Królestwo z drugiej zasłony obaliło by Imperium Szatana przez wielki ucisk (Dan. 12:1) Tak więc gdy usprawiedliwiający się z wojny europejskiej z punktu zapatrywania, że królowie z łaski Bożej panują, szukali przypuszczająco zbić krytykę i sąd pozaobrazowego Elijasza, uchwycić – powstrzymać – wiernych od krytykowania i sądzenia było to w czasie, gdy nad nimi uwielbione Królestwo walczyło przeciw Imperium Szatana. Naczelnik zowiąc Eliasza mężem Bożym wyobraża fakt, jak oskarżyciel i sądziciel Europy (Psalm 149:5-9) był uznany przez stronników Boskiego Prawa Królów, jako lud Bogu oddany. Mowa naczelnika „Król rozkazał abyś stąpił”, była pozafiguralnie dana w pantominie: argumenty o Boskim prawie królów były używane przez bronicieli, w pantominie żądali od pozaobrazowego Elijasza, aby takowy powstrzymał się od strofowania i sadzenia „królów i szlachty.

ŻĄDANIE OGNIA Z NIEBA

      Pytanie Eliasza (wiersz 10): „Jeżeliżem mąż Boży, niech ogień zstąpi z nieba a pożre ciebie i pięćdziesięciu twoich” w pozaobrazie także wypełniło się w pantominie. W rzeczywistości lud w prawdzie nie odnosił się do twierdzicieli Boskiego Prawa Królów w ten sposób, lecz właściwie ich uczynki wyrażały te myśli. Gdy słudzy Boga odrzucili argumenty bronicieli, wynosili z słowa Bożego takie prawdy, które pochłaniały ich twierdzenia, niszczyły ich jako bronicieli tej doktryny, nie jednak osobiście. Zgodnie z tym rozumiemy, że ogień z wiersza 10 były to prawdy z Biblii, które są znalezione i przyjmowane przez symboliczne niebiosa. Następujące prawdy, które pozafiguralny Eliasz wydostał z Biblii, te które były trzymane przez symboliczne niebiosa i obaliły bronicieli, były: 1) Królowie ziemi nie byli od Jehowy specjalnie przeznaczeni, viceregentami i reprezentantami, choć mieli tylko pozwoleństwo do tego od Boga do czasu, ale w rzeczywistości byli urzędnikami Królestwa Szatana; 2) Bardzo wiele z ich czynów, jak wojna, i inne rzeczy, jak prawa i ich charakterystyki, były przeciwne Boskim zasadom – Prawdy, Sprawiedliwości i Miłości, i dlatego Bóg nie potwierdzał ich czynów a mianowicie wojny itd; 3) przez setki lat mieli oni społeczność z odpadłymi systemami kościelnymi, prześladowali i gnębili oni wierny lud Boży i zatłumiali prawdę, którą takowi głosili; 4) Nauka, że Bóg upoważnił królów do panowania, była widocznie bardzo złą, ponieważ każdy naród tak twierdził, jeden przeciwko drugiemu. Te cztery punkty popierane będąc ustępami biblijnymi i historią były używane przez wiernych, aby sprzeciwić się argumentom tej nauki i były symbolicznym ogniem – niszcząca prawda jak inny niszczący środek może właściwie być symbolizowany przez ogień – symbolicznie zniszczyły – obaliły – twierdzicieli Boskiego Prawa Królów, którzy byli, choć nie wszyscy katolikami, mianowicie ich kler.

      Jednak nie wszyscy biorący udział w wojnie narody tak twierdzili. Ci, którzy odrzucili Boskie Prawo dla Panowania Królów, przyjęli inne twierdzenia – ci walczyli dla utrzymania demokracji i własnego postanowienia, Boskiego Prawa dla Demokracji, i przez to byli usprawiedliwieni w wojnie. Ochozjasz posyłając drugiego naczelnika z jego pięćdziesięcioma, wyobraża, jak owe państwa wysłały mówcze narzędzia względem demokracji
kol. 2
i narodowego postanowienia z ich obrońcami, aby powstrzymać przez ich argumenty pozaobrazowego Eliasza od krytykowania i sądzenia królów i szlachty (wiersz 11). Mowa drugiego naczelnika, ogólnie mówiąc, wyobraża to samo, cośmy widzieli w pantominie w pozaobrazie mowy pierwszego naczelnika, choć pozafigury były około innych linii myśli. Pierwszy powiedział: „Zstąp” a drugi: „Zstąp rychło”. Ten dodatek wyobraża większe upewnienia i staranność, które demokracja i zwolennicy własnego postanowienia mieli w swoich argumentach i ufność, że byli w stanie prędko powstrzymać pozaobrazowego Eliasza od krytyk i sądu królów i szlachty.

      Odpowiedź Eliasza wyobraża te same czynności pozaobrazowego Eliasza w charakterystyce jego czynnościach przeciw twierdzicielom Prawa Panowania Królów ; lecz odnoszono się do innych linii prawd Biblijnych, ażeby obalić tych, którzy twierdzili, że ich narodowe natchnienia dla demokracji i samopostanowienia były z Prawa Bożego i przezto usprawiedliwiali się w wojnie, aby się utrzymać. Symboliczny ogień, którego pozaobrazowy Eliasz używał, aby zniszczyć drugą grupę mówczych narzędzi i ich obrońców symbolicznego pozaobrazowego Ochozjasza były następujące prawdy: Czasy Pogan skończyły się; termin autorytetu dany pogańskim państwom rządzić ziemią, skończył się, oni nie mogli posiadać nawet ograniczonego prawa rządzenia i wypełniania urzędowych funkcji. Dlatego, choć przedtem mogliby być usprawiedliwieni, gdy prowadzili wojny dla ich obrony i prawa narodowego samopostanowienia i demokracji, oni już teraz nie mieli tego prawa, ponieważ termin ich zakończył się – tak zwany lis, czyli prawo do rządzenia było dane innemu – Królestwu Bożemu – a właściciel wyrzucał ich za niegodnych i nieprawdziwych komorników, a ich walka, aby się utrzymać była zgwałceniem praw Właściciela i Panującego, któremu było oddane Panowanie nad ziemią. Zwolennicy narodowego samopostanowienia i demokracji nie mogli tej prawdy odpowiedzieć – i symboliczny ogień zniszczył ich jako obrońców ich twierdzeń. Tacy składali się szczególnie, choć nie całkowicie z protestantów, a mianowicie z ich kleru.

      Była dana trzecia przyczyna, nie do usprawiedliwienia, lecz do osłonienia wojującej Europy. A ci którzy dali ten pogląd, byli figurowani w trzecim naczelniku, a obrońcy ich w pięćdziesięciu. Jak się działo z pierwszymi naczelnikami pozafiguralnie, działo się tak samo z trzecim naczelnikiem w pozafigurze; w pantominie trzeciego naczelnika. Ci, którzy w pozafigurze byli trzecim naczelnikiem, nie okazywali pychy i hardości twierdzicieli Prawa Królów i samopostanowienia. Twierdzili, że stosowne Prawdy Biblijne potępiły poglądy pierwszych dwóch grup obrońców, „Oto zstąpił ogień z nieba i pożarł dwóch pięćdziesiątników pierwszych z pięćdziesięciu ich”, (wiersz 14). Trzeci naczelnik upadając na kolana przed Eliaszem wyobraża fakt, że trzecia grupa obrońców poddała się pod poglądy Klasy Eliasza do tego znaczenia, że wojna nie mogła być usprawiedliwiona z punktu zapatrywania Prawdy i Sprawiedliwości, że wojna i udział w niej były złem odnośnie Prawdy i Sprawiedliwości. Prośba trzeciego naczelnika o zmiłowanie się nad nim i nad jego pięćdziesięcioma wyobraża fakt, jak argument zasłonicieli pokazywał, że nie chcieli, aby zasady

poprzednia stronanastępna strona