Teraźniejsza Prawda nr 6 – 1923 – str. 75
obrzezanie serca, jakiemu pozafigury podlegają; podczas gdy obrzezanie ciała, jakiemu niektórzy z nich podlegli, wyobraża dla Wieku Ewangelicznego chrzest z wody, jakiemu ich pozafigury podlegają. Dlatego przyjmujemy myśl naszego Pastora, gdy mówił, że po ustaniu spładzania z ducha, poświęceni będą nadal symbolizować swoje poświęcenie przez zanurzenie w wodzie.
(7) Pytanie: Starożytni Święci mieli przypisaną sobie wiarę za sprawiedliwość, i uważani byli przez Boga jako przyjaciele, i jako tacy mieli przystęp do niego. Czy takie jest stanowisko Młodocianych Świętych, czy też przychodzą oni przez Drogę – Jezusa?
Odpowiedź: Wszyscy próbnie usprawiedliwieni posiadają przypisaną sobie wiarę za sprawiedliwość. Obejmowałoby to tak samo Młodocianych Świętych, jak i Starożytnych Świętych. Podobnie jak Starożytni Święci, Młodociani Święci nie są synami Bożymi, albowiem ani zasługa Chrystusowa nie jest im przypisana, ani też spłodzenie z ducha nie było dane żadnej klasie. Podobnie jak Starożytni Święci, są oni przyjaciółmi Jehowy Boga, i maja dostęp do Boga, lecz nie, jako do ich Ojca, podobnie jak było ze Starożytnymi Świętymi. Nie mają oni modlić się do niego, jako do swego ojca, lecz jako do Jehowy, ich Boga. Nie są oni przedstawieni Ojcu przez Orędownika, choć jednak Jezus, jako Wiceregent Boga działa opatrznościowo względem nich, jak to czynił w swoim przedludzkim stanie względem Starożytnych Świętych. Dlatego nie mają oni obok niego dostępu przez jedność Ducha do Ojca, jak ma Kościół – Efez. 2:18.
MŁODOCIANI ŚWIĘCI I DUCH ŚWIĘTY
(8) Pytanie: Czy Młodociani Święci mają Ducha Świętego?
Odpowiedź: W znaczeniu nowej woli, świętego usposobienia, Młodociani Święci mają Ducha Świętego, lecz nie mają oni Ducha Świętego spłodzenia. Pismo Św. mówi o dwóch powszechnych wylaniach Ducha Św. Joela 2:28, 29). W obydwóch razach Duch Św. jest dawany, lecz nie jest w obydwóch razach dawany jako spłodzenie, Duch spłodzenia do synostwa (Jana 1:12, 13; Rzym. 8:14-16) dany jest teraz tylko Kościołowi Ewangel., a nie będzie dany światu. Świat otrzyma Ducha Świętego podczas jego drugiego wylania, jak Adam i Ewa mieli go przed swoim upadkiem, i jak Jezus miał, jako istota ludzka. W tym to drugim znaczeniu Młodociani Święci otrzymują teraz Ducha Świętego. Są oni pierwszymi, jacy mają otrzymać Ducha. W swoim czasie, podczas krótkiej chwili pod koniec Tysiąclecia, otrzymają oni, takie jest nasze zdanie, spłodzenie z ducha, jako początek zmiany ich natury.
(9) Pytanie: Na co powinni Młodociani Święci skupiać swoje przywiązanie?
Odpowiedź: Na to samo, na czym Starożytni Święci skupiali swoje umiłowania. Mają oni kierować się wiarą, nadzieją, miłością i posłuszeństwem względem Boga i Pana Naszego Jezusa w zgodzie z ziemskimi cechami przysięgą związanego Przymierza. (1 Moj. 22:17, 18.) Mają oni miłować i służyć Kościołowi, podobnie jak Abednego, jeden z figur Młodocianych Świętych, oznacza sługę posłańca. Mają oni również miłować, podwładnie do swej miłości dla Kościoła, Wielkie Grono i Starożytnych Świętych, oraz w mniejszym stopniu rodzaj ludzki. Powinni miłować, ufać i badać Słowo, a osobliwie te z jego obietnic, które odnoszą się do nich.
kol. 2
Nie mają miłować świata tego ani jego rzeczy, ani też nie powinni miłować grzechu, błędu i siebie. Mają zaś gorliwie miłować i modlić się o nadchodzące Królestwo, mają żarliwie szukać tytułu książąt w symbolicznym Mieście (Żyd. 11:13-16), mają gorliwie pragnąć doskonałego człowieczeństwa dla siebie, i mają gorąco tęsknić do współudziału w Pracy Tysiąclecia niszczenia wszystkiego złego i wprowadzania wszystkiego dobrego. Mogą również spodziewać się posiąść zmianę natury, oraz widzieć i być z Bogiem, z Chrystusem, z Maluczkim Stadkiem, z Wielkim Gronem i z Aniołami po Tysiącleciu. Mają oni faktycznie chwalebne rzeczy, aby móc skupić na nie swoje przywiązania. Młodociani Święci nie mają skupiać swoich uczuć na obietnicach odnoszących się do Kościoła i do Wielkiego Grona.
(10) Pytanie: W jakim stopniu powinniśmy spodziewać się, aby Klasa niespłodzona z Ducha rozumiała Plan Boży, Ofiarę za grzech, Tajemnicę, Przymierza itd., a także poselstwo Epifanii? Czy jasne pojęcie o tych rzeczach nie jest dowodem spłodzenia duchowego?
Odpowiedź: Należy spodziewać się, że Młodociani Świeci powinni dostatecznie rozumieć wszystko w Biblii, gdy czas na to przyjdzie, z wyjątkiem tych jej cech, które odnoszą się do rozwoju i działania Ducha, który spłodzony jest w Kościele, i z wyjątkiem rzeczy odnoszących się do istot duchowych. Dlatego mogą i w wielu razach rozumieją Plan Boży ofiarę za grzech, niektóre rysy Tajemnicy i Przymierzy, i faktycznie wszystko w poselstwie Epifanii. Ogólne zarysy Planu Bożego nawet uczciwi światowcy, co nie są poświeceni, zrozumieć mogą, jak wszyscy byliśmy tego świadkami; i wszyscy tacy rozumieć je będą, gdy księgi Biblii zostaną otwarte, wyjaśnione, przed wielkim Białym Tronem. (Objaw. 20:12; Izaj. 29:18, 24.) Powodem, dlaczego Młodociani Święci mogą rozumieć wszystko w Biblii, gdy czas na nie przyjdzie, z wyjątkiem rozwoju i działania Ducha, który spłodzony jest w Kościele, i istot duchowych, jest to, że „tajemnica Pana jest z tymi, którzy się go boją”. Ich uczciwość, pokora, głód i świętość serca podobają się Panu, dlatego miło mu jest powiedzieć im tajemnice, na jakie pora, w miarę tego jak mogą je pojąć, co oczywiście wyklucza rzeczy czysto duchowe. Gdyby mogli dostatecznie rozumieć rozwój i działanie Ducha, który jest spłodzony w Kościele, i istotach duchowych, to byłby w tym dowód ich duchowego spłodzenia. (1Kor. 2:9-16.) Niedostateczne zrozumienie przez nich tych rzeczy jest dowodem, że nie są spłodzeni z ducha.
(11) Pytanie: Jaki udział powinni Młodociani Święci brać w zebraniach?
Odpowiedź: Jeżeli jest klasa składająca się całkowicie z Młodocianych Świętych, to zależnie od talentu, ducha poświęcenia i położenia opatrznościowego mogą brać udział w zebraniach i służbie w każdej postaci, jak przewodniczenie w badaniu i w innych zebraniach, opowiadanie i zadawanie pytań, ofiarowanie modlitw, dawanie świadectw, przedstawianie wniosków, głosowanie na zebraniach interesowych, piastowanie urzędów itd. Innymi słowy, przy należytym zrozumieniu swojego stanowiska w Planie Boskim, mogą oni spełniać takie rzeczy na zebraniach urządzanych wyłącznie dla siebie, jak członkowie Maluczkiego Stadka na swoich zebraniach. W modlitwach swoich muszą jednak pamiętać, że mają odnosić