Teraźniejsza Prawda nr 2 – 1923 – str. 2

WEZWANIA, PRZESIEWANIA, BROŃ KU ZABIJANIU

Mat. 19:27-20:16; 1 Kor. 10:1-14; Ezech. 9:1-11.

      W TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE No. 6 angielskiej, przywilejem naszym było przedstawić drogim braciom „Ostatnie Współ-czyny Eliasza i Elizeusza” z punktu widzenia figury i pozafigury. Dnia 15-go stycznia, 1919, ukazał się w Labor Tribune, a później w St. Paul Enterprise artykuł Brata Rutherforda, poparty przez jego współtowarzyszy w więzieniu, potępiający tłumaczenie tego przedmiotu przez naszego Pastora, jak jest opublikowane w Strażnicy pierwszy raz tylko 1918, począwszy od str. 51. Czy nasze przedstawienie sprawy w No. 1 dostało się w jego ręce, i uznane zostało przez niego, jako zbijające jego zapatrywania wyrażone w Straż. 1918, str. 51 itd. — zapatrywania, które były wyrażone w odpowiedzi na nasze pojmowanie tego przedmiotu — nie wiemy, godnem jest jednak uwagi, że jego nowe zapatrywanie nie ukazało się aż dopiero około sześciu tygodni po ogłoszeniu naszej odpowiedzi na artykuł w Str.. 1918, stronica 51 itd.

      W TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE No. 6 angielskiej, daliśmy odpowiedź na nowy pogląd Brata Rutherforda. Niektórzy dziwią się, czego mówimy o drogich Braciach , jako przebywających w więzieniu — w piśmie nie wyszło aż dopiero w kilka miesięcy po ich uwolnieniu. Odpowiadamy, że omawiany artykuł napisaliśmy pod koniec stycznia i wydrukowaliśmy go w lutym, wraz z artykułem o „Ostatnich Współczynach Eliasza i Elizeusza”. Przedruk zrobiony był częściowo dlatego, że No. 1 wydania TERAŹNIEJSZEJ PRAWDY był nieliczny i w cyrkulacji swojej ograniczony był o ile to było możliwe do
kol. 2
ludu Prawdy, nie należącego do Towarzystwa. Wiedzieliśmy na podstawie pewnych słów z Pisma Świętego, że nasi drodzy bracia będą uwolnieni, i radowaliśmy się wielce, gdyśmy o tym usłyszeli, podobnie jak bardzo byliśmy zasmuceni, gdy ich uwięziono. Dlatego w styczniu postanowiliśmy nie wydawać numeru przed majem i taką też daliśmy mu datę. Gdy nadszedł maj postanowiliśmy znowu odłożyć cyrkulowanie pisma, uważając, że dobro sprawy braci przed sądem skorzysta na tym, jeżeli będziemy milczeli (Pod tym, jak i pod innymi wszystkimi znanymi nam względami, my oraz inni, fałszywie oskarżeni o zdradzanie ich, osłanialiśmy ich przed ich prześladowcami. Posunęliśmy się nawet tak daleko, że przez Brata Herr’a donieśliśmy Bratu Rutherfordowi, o ile sami się dowiedzieliśmy, w jakim kierunku prokuratoria pracowała, aby w ten sposób z góry był przygotowany. Jednakowoż jakże gruntownie udało mu się zwieść tysiące drogich, niczego nie podejrzewających owieczek, że my oraz inni zdradziliśmy go oraz jego współtowarzyszów i że należymy do Klasy Judasza!) Potem nastąpiła choroba Brata Rutherforda. Wszystko to, jak również niektóre wyjątki z Pisma odnoszące się do Epifanii, wstrzymały wydanie dotąd, kiedy nareszcie wyszło.

      W swoim artykule w Strażnicy 1918, stronica 51, przez wywody, w których zachodzą następujące słowa, Brat Rutherford dał do zrozumienia, że my odrzucamy a on się trzyma poglądów naszego Pastora na ostatnie współczyny Eliasza i Elizeusza: „Jeżeli jaki brat podaje tłumaczenie Pisma odmienne od tłumaczenia danego przez naszego Pastora,

poprzednia stronanastępna strona