Teraźniejsza Prawda nr 1 – 1921 – str. 20
„Stało się” – to jest skończyło się. Wielkie Grono według tego tekstu było pierwsze aby ogłosić, że zapieczętowanie wszystkich wybranych jest ukompletowane; „Stało się”, zapieczętowanie, które potwierdzili, że było dokonane około czasu Święta Przejścia, 1918. Według poglądu autora ich data jest o dwa lata spóźnioną. Mocne świadectwo Biblijne pokazuje, że wszyscy wybrani popieczętowani na czołach jeszcze przed przejściem „Onego Sługi” poza wtórą zasłonę, a jedno miejsce udowadniałoby, że to było dokonane około czasu święta Przejścia 1916 roku. Ale szczegółowe dowody tego i innych ostatnich Biblijnych wyjaśnień pozostawiamy na przyszłość, jak Pan pokaże Jego Wolę w tej i innych rzeczach.
5) Zdanie Obj. 19:1,2, połączone z poprzednim argumentem dostarcza nam dalszy dowód, że Wielkie Grono odrębne i odłączone od Maluczkiego Stadka będzie słyszane przez Maluczkie Stadko, które będzie jeszcze w ciele, i z Płaszczem udzielać będzie poselstwo, plagę. W Objawieniu 19:1 słowa przetłumaczone „Wielki Lud” są te same słowa jak i słowa przetłumaczone „lud wielki” szóstego wierszu Obj. 7:9. Zsumowane poselstwo „Wielkiego Ruchu”, jest dane w tych dwóch wierszach. Jest to, to poselstwo i to jedynie zsumowane, że stanowi Siódmy Tom, siódmą czaszę; obrońcy stowarzyszenia ustnie, przez „Siódmy Tom”, „Upadek Babilonu” i „Kingdom News” na pewno dali poselstwo opisane w tych dwóch wierszach, że miała być pauza, w której zaprzestaliby dawania plagi, jest widoczne z trzeciego wierszu, który pokazuje odnowienia pogrozy Babilonowi, jak następuje: „I rzekli po wtóre: Halleluja! a dym jej wstępuje na wieki wieków.” Zdaje się, że żyjemy w tej pauzie, po której oni znowu będą mówić:… „Halleluja, a dym jej wstępuje na wieki wieków.”
Brat McGee krytykuje autora za posługiwanie się tym piątym argumentem, że niektóre rzeczy słyszane przez Jana w Objawieniu nastąpią aż po długim czasie, gdy Maluczkie Stadko opuści ziemię, nasza odpowiedź jest, że w niektórych wypadkach rzeczy, które Jan słyszał i widział, miały wypełnić się aż Klasa Jana opuści świat, jego zarzut, jak to można widzieć nie odpowiada dobrze tym wierszom, aby udowodnić, że Klasa Jana będąc w ciele, słyszałaby Wielkie Grono dawające swoje poselstwo; gdyż te dwa nie są z tych, które odnoszą się do „wypełnionych zdarzeń kiedy Kościół opuści ciało. Ufamy, że następne uwagi wyjaśnią przedmiot: Jak wszyscy wiemy, co Jan czyni w Objawieniu, symbolizuje, co Kościół czyni w czasie wypełniania się rzeczy symbolizowanych przez czynności Jana. Pamiętajmy, że wszystko co Jan słyszał i „widział jest podane w Objawieniu, on słyszał i widział gdy był na wyspie Patmos, pozaobrazowy Jan będzie czynić wszystkie rzeczy symbolizowane przez czyny apostoła w czasie widzenia gdy był na literalnej Patmos. Niektóre z rzeczy, które Jan widział i słyszał reprezentują rzeczy zdarzające się, gdy on był w ciele, pozaobrazowy Jan widział i słyszałby, będąc w śmiertelnym i cierpiącym stanie na symbolicznej wyspie Patmos, oczami i uszami ciała jak i wyrozumienia, a niektóre z tych rzeczy, które Jan widział i słyszał, reprezentują rzeczy, które wypełniają się gdy pozaobrazowy Jan opuści ciało a które on chciałby widzieć i słyszeć, gdy w ciele, to jest, na symbolicznej Patmos, oczami i uszami wiary jedynie. Na przykład, Jan gdy w ciele, tylko uszami wiary słyszy
kol. 2
poselstwo Obj. 21:3, które nie będzie ogłoszone aż potem, gdy pozaobrazowy Jan opuści ciało. Na przykład gdy w Objawieniu 6 ; 7, gdzie widzi i słyszy zdarzenia, on widział i słyszał będąc w ciele uszami i oczami ciała, jak i wyrozumienia. Innymi słowy wszystko co jest w księdze, pozaobrazowy Jan widzi i słyszy, będąc w ciele, czy to wypełnia się, gdy on w ciele lub nie. Jeśli wypełnia się gdy opuści ciało to będąc w ciele widzi i słyszy oczami i uszami wyrozumienia tylko, jeśli wydarzają się gdy on w ciele to widzi i słyszy tak dobrze fizycznymi jak i umysłowymi oczami i uszami. Z tego wyjaśnienia jesteśmy w stanie widzieć czy zarzut Brata McGee może stanąć naprzeciw tego, który użyty w tym miejscu jako dowód, że Maluczkie Stadko gdy w ciele będzie świadkiem głoszenia Wielkiego Grona. Co zadecyduje to pytanie? Nasza odpowiedź zgodna z poprzednimi dowodami przed naszym umysłem i z oświadczeniem i pracą Wielkiego Grona, według Obj. 16:17 poprzedzając rewolucję wierszów 18-29, co jest częściowo opisane w Objawieniu 19:1,2, wnioskujemy, że dzieło to jest przed rewolucją i dlatego zanim Kościół opuści ziemię, co stanie się na początku anarchii. Dlatego Klasa Jana słyszy dane poselstwo Wielkiego Grona uszami ciała jak i umysłu, (w Obj. 19:1, 2) kiedy Maluczkie Stadko jest jeszcze w ciele.
Podanie brata Woodwortha, że klasa Jana słyszy to poselstwo, gdy już w niebie poza ciałem jest w harmonii z myślą, że Wielkie Grono nie dostaje Płaszcza, aż Maluczkie Stadko opuści ziemię, ale to nie jest w harmonii z Księgą Objawienia, bo zabiera klasę Jana z symbolicznej Patmos, czyli śmiertelnego stanu cierpienia, jako świadka rzeczy opisanych. a to nie zgadzałoby się, że literalny Jan widział i słyszał całe Objawienie, gdy był na literalnej Patmos, dlatego, że klasa Jana musi być świadkiem, cieleśnie lub umysłowo i wypełnienia się wydarzeń na symbolicznej Patmos. Dlatego, Bracia Woodworth jak i McGee, jak błądzą względem właściwego wyrozumienia tego wierszu. Bo powyżej podane fakta udowadniają, że pozaobrazowy Jan, gdy w ciele, będzie słyszeć Wielkie Grono gromiące Wielki Babilon tak fizycznymi jak i zmysłowymi uszami, co będzie częścią oznaczonego dzieła drugiego uderzenia Jordanu. Dlatego z tego dowodu wnioskujemy, że jest czas pomiędzy rozłączeniem się pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza a opuszczeniem ziemi przez pozaobrazowego Eliasza do nieba w którym to czasie czynności figurowane w 2Król. 2:12-14 wypełniają się.
6) Bez wejścia w objaśnienie znaczenia typu czego jeszcze teraz nie damy, podaliśmy że pomazanie Hazaela przez Elizeusza (2Król. 8:7-13) figuruje na coś, co stanie się przed rewolucją, a co jest udowodnione tak przez porządek wydarzeń w 2Król. 8; 9 jak i przez uczynione oświadczenie w 1 Król. 19:15-18, gdzie pokazano z pewnymi wyjątkami, że tych którzy ujdą miecza Hazaelowego zabije symbolicznym mieczem Jehu, który reprezentuje rewolucjonistów i będzie zabijać z pewnymi wyjątkami tych którzy ujdą miecza Hazaelowego, więc Hazael musi zaczynać jego działo zabijania swoim symbolicznym mieczem, zanim Jehu zacznie swoje dzieło. Ponieważ Elizeusz pomazał Hazaela jego mową a nie oliwą – tak jak Eliasz nie pomazał Elizeusza oliwą, ale swoim Płaszczem (1Król. 19:19-21) i nie tak jak Brat McGee wzmiankuje w dzień ich rozłączenia – zaczynać swoje dzieło zabijania, przed