Teraźniejsza Prawda nr 1 – 1921 – str. 19

Teraźniejsza Prawda

zdarzenia opisane w 2 Król. 2:11-14 wypełniają się w pozaobrazie, i dlatego pozaobrązowy Eliasz jest długo na świecie potem, gdy pozaobrazowy Elizeusz dostaje Płaszcz. Teraz damy wiele dowodów aby to jasno wykazać.

      1) Wierzymy, że powyżej przedstawione fakty doświadczenia udowadniają, że sprawa tak się ma a nie inaczej. Udowodniliśmy kompletną stosowność obrazu i pozaobrazu względnie siedem czynności Elizeusza 2 Król. 2:12-14 i o czynnościach, przyjaciół Stowarzyszenia a doświadczenie jeszcze udowadnia i to, że Maluczkie Stadko jeszcze nie opuściło ten świat, we wichrze który jeszcze nie przyszedł, a pamiętajmy, że wszystko, to co figurowało w rozłączeniu się Proroków, tak dobrze, jak i wydarzenia, jakie poprzedzały ich rozłączenie się pokazały swoje pozaobrazy w zdarzeniach podanych czynności. Dlatego jest taka parenthesia, w pozaobrazie a fakt a zdarzenia udowadniają. Z tego wynika i fakta doświadczenia dowodzą, że między rozłączeniem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza a opuszczeniem ziemi pierwszego jest czas parenthesia, w którym poaobrazowe wydarzenia 2Król. 2:12-14 wypełniają się.

      2) Psalm 46:1-4 pokazuje, że Maluczkie Stadko będzie na ziemi aż do początku anarchii, która jak rozumiemy nastąpi po rewolucji (1Król. 19:11, 12) a będąc w ciele, będzie świadkiem rewolucji, która zniszczy symbolicznego smoka, bestię, i obraz bestii, bo Obj. 16:13-20 ; 13:9 pokazują, że rewolucja zniszczy te instytucje; reprezentuje narody, zgrupowane w organizacje i robotnicze kombinacje. Dlatego rewolucja zniszczy symboliczny Jordan i dlatego też oba uderzenia Jordanu muszą poprzedzać rewolucję: 1) że już nie będzie Jordanu aby go uderzać po rewolucji, 2) że rewolucyjne warunki nie będą dozwalać uderzenia Jordanu w czasie rewolucji, 3) że zawyrokowanie tych instytucji musi poprzedzić ich zniszczenie. Dlatego, uderzenie pozaobrazowego Elizeusza musi też poprzedzać rewolucję, on musi posiadać poaobrazowy Płaszcz przed rewolucją. Ale Maluczkie Stadko nie opuści świata aż na początku anarchii, widocznym jest, że Elizeusz dostaje Płaszcz jakiś czas zanim Eliasz opuszcza ziemię do nieba. A więc mamy parenthesia pomiędzy rozłączeniem się pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza a opuszczeniem ziemi przez pierwszego, w którym to czasie czynności Elizeusza podane w 2Król. 2:12-14 wypełniają się.

      3) Inny jeszcze argument pokazuje, że Elizeusz będzie posiadał Płaszcz przed rewolucją. Udowodniliśmy, że rewolucjoniści niszczą smoka, bestię i obraz bestii. Zniszczenie tych instytucji figurowane przez zniszczenie całej rodziny Achabowej (2Król. 9; 10). W ogóle mówiąc, sam Achab reprezentuje smoka we wszystkich jego fazach, a szczególnie Chrześcijańsko-Rzymskie Państwo, syn Jego Ochozjasz reprezentuje smoka jako ostatki Państwa, niektóre z tych części egzystowały oddzielno poprzednio a wszystkie części Państwa jeszcze egzystują od czasu jego zniszczenia, gdy zaś Jordan zdaje się reprezentuje smoka, jako części tego w Koncercie Mocarstw egzystujących od około 115 lat ukompletowanie którego we wszystkich jego częściach wypełni się w przyszłości, jak okazane w 17 rozdziale Objawienia. Reszta dzieci Achabowych zdaje się reprezentują wszystkie rządy, konstytucyjnie lub mniej więcej złączone ze smokiem w ostatnio wzmiankowanej fazie. Jezabela reprezentuje bestię i obraz bestii
kol. 2
(B 255; D „Walka Armagedonu” str. II z góry), Jehu zabił rodzinę Achabową w czasie rewolucji dlatego jak rewolucjoniści zniszczą ostatnio wspomnianą fazę smoka, bestię i jej obraz, oni stoją w pokrewieństwie do nich tak samo jak rewolucjonista Jehu do ich obrazów. Dlatego Jehu reprezentuje rewolucjonistów. Z 2Król. 9:1-10 dowiadujemy się, że Elizeusz nieco mniej niż dwanaście lat po otrzymaniu Płaszczu pomazał Jehu na rewolucjonistę za pośrednictwem swego przedstawiciela w następstwie czego pozaobrazowy Elizeusz musiał posiadać Płaszcz jakiś znaczny czas przed rewolucją, bo on pomazuje rewolucjonistów, a gdy Klasa Eliasza nie opuszcza świat prędzej, bo aż na początku anarchii, pozaobrazowy Elizeusz posiada Płaszcz długi czas przedtem niż pozaobrazowy Eliasz opuści świat a tak jest międzyczas pewnej długości w pozaobrazie między rozłączeniem się pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, a opuszczeniem pozaobrazowego Eliasza świat w którym to czasie zdarzają się wydarzenia figurowane przez czynności Elizeusza pokazane w 2Król. 2:2-14.

      4) Według Obj. 16:17 jak to udowadniają Bereańskie Komentarze, że Wielkie Grono będzie rozpowszechniać poselstwo zawartości siódmej czaszy, a które według wierszów 18-20 poprzedza rewolucję. Więc aby mieć odpowiednią władzę dla rozpowszechnienia poselstwa, nasuwa się myśl o egzystencji Wielkiego Grona oraz odłączenia się tegoż od Maluczkiego Stadka z posiadaniem Płaszcza, dlatego to daje nam jeszcze inny dowód, że Wielkie Grono posiadać będzie pozaobrazowy Płaszcz przez dłuższy czas zanim pozaobrazowy Eliasz opuści ziemię i co nie nastąpi prędzej aż na początku anarchii, zdarzenie poprzedzone rewolucją, która następnie poprzedzoną wylaniem siódmej czaszy przez Wielkie Grono. Aktualnie obecny argument w świetle doświadczenia pokazuje, że pozaobrazowy Elizeusz będzie posiadać pozaobrazowy Płaszcz przed zakończeniem się wojny. Ten argument dowodzi o międzyczasie pomiędzy rozłączeniem się pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza a wzięciem pozaobrazowego Eliasza do nieba, w którem to czasie wypadki odbywają się jak figurowane w 2 Król. 2:12-14. Autor wierzy, że „Dokonana Tajemnica” jest siódmą czaszą w podłym stanie. Brat Woodworth przesądził ocenienie poselstwa jego książki, gdy znalazł częste odnośniki do Siódmego Tomu w Objawieniu i w Biblii około sześćdziesiąt różnych oznaczeń jak: wóz, itd. itd. itd…. Autor jest tej opinii, że jedyny odnośnik, co się tyczy Siódmego Tomu jest w księdze Objawienia w 16 rozdziale, 17 wierszu (Obj. 16:17)pod symbolem siódmej czaszy. Ono dokonało jednego a może w przeszłości dokona drugiego dzieła plagi na Babilon. Przedstawione Prawdy onej księgi zapewne uderzyły Jordan i o ile autor może widzieć, to jest jedyną misją godną Boskiego uznania. Nie nadaje się wcale do zbudowania Maluczkiego Stadka i dowodzi, że jest jednym z zarysów wielkiego złudzenia, które usidliło Wielkie Grono. W słowach Obj. 16: 17, „Stało się” jako poselstwo Wielkiego Grona, mamy dowodne proroctwo, że Wielkie Grono oznajmi ukompletowanie Maluczkiego Stadka, co Siódmy Tom ogłosił grożąc. Ogłoszenie to miało swój początek 1918 na konwencji święta Przejścia w Brooklynie przez jednego z wodzów Stowarzyszenia. Tytuł książki „Dokonana Tajemnica” był dobrany tak przez autorów jak i ich współpracowników zgodnie z poselstwem

poprzednia stronanastępna strona