Teraźniejsza Prawda nr 1 – 1921 – str. 17

Teraźniejsza Prawda

aniżeli pierwsze uderzenie Jordanu; jednakowoż pod każdym względem było mniej znaczącym od pierwszego uderzenia.

JAK MĄDRYM JEST NASZ BÓG!

      W 2Król.2:12-14, pytanie, które Elizeusz wyraził, w czasie uderzenia wód, „Gdzież jest Pan Bóg Eliaszowy? powinno być przetłumaczone: Gdzież jest Jehowa? On jest również Bogiem Eliasza! Porównaj American Revised Version i odnośniki: Wierzymy, że to wyrażenie pokazuje złudzenie pod którem pozaobrazowy Elizeusz miał cierpieć w czasie swego uderzenia. Można przypomnieć, że przyjaciele Stowarzyszenia twierdzili za pewny dowód, że Jehowa był po ich stronie jako po stronie pozaobrazowego Eliasza. Wielkie powodzenie ich dzieła, jak twierdzili pochodziło od Boga i że za Jego Wolą posiadał ich jako „Jego jedyną Własność.” Jest to zawsze zwyczajem płytkich religijnych teoretyków przypisywać ich powodzenie Bogu jako dowód ich Łaski u Niego. Bracia Stowarzyszenia w czasie uderzenia powtarzali często tę chlubę przed „Opozycją” jako uznanie, że Bóg jest po ich stronie i obchodził się z nami jakoż z Eliaszem ponieważ są w szczególnej łasce u Niego. Zamiast udowodnić, że są pozaobrazowym Eliaszem oni byli pozaobrazem Elizeusza w jego zapytywaniu: Gdzież jest Jehowa? (po czyjej stronie on stoi?) On jest również Bogiem Eliasza!” On jest powodzeniem (Bogiem) naszym i uznaje nas za pozaobrazowego Eliasza, pokazuje, że jest po naszej stronie, dlatego my musimy być Eliaszem. Ale fakt, że oni sami zapytywali i sami odpowiadali na wyzywające pytanie jest jeszcze innym dowodem, że oni są pozaobrazowym Elizeuszem, a jako taki w zapytywaniu i odpowiedzi działali w deluzyi, i jakoby byli pozaobrazowym Eliaszem. Jak mądrym jest nasz Bóg. O głębokości bogactwa i mądrości znajomości Bożej. Jako są niezbadane sądy jego! Rzym. 11:33.

      Nie mamy rozumieć, że wszyscy, którzy pozostali po stronie Stowarzyszenia są klasą Elizeusza, ani że wszyscy, którzy opuścili przyjaźń Stowarzyszenia będą ostatecznie w Maluczkiem Stadku, ale raczej rozumiemy, że tu jest podany tylko ogólny obraz ludu Bożego, i że tylko ci z klasy Elizeusza, którzy serdecznie współdziałali w tych siedmiu rzeczach co było pozaobrazem tego co Elizeusz czynił w obrazie, i tylko ci z odłączonych Braci są z klasy Eliasza, którzy objawili z serca Wolę Bożą w wierności. Autor ma dobre zapewnienia, że nie mało z „wybranych” są jeszcze po stronie Stowarzyszenia, zabłąkani z powodu wpływu niezwykłych okoliczności połączonych z rozłączeniem a w ich sercach we wielu sprawach swymi ustami nie potwierdzali „obecnego zarządu”, a także jest dowód, że nie mało z tak zwanej „Opozycyi” nie posiadają Ducha Eliasza. Ani nie myślimy aby ci którzy tylko niektóre z tych siedem rzeczy figurowane przez siedem czynności Elizeusza wykonywali, mieli być koniecznie z klasy Elizeusza. Zdaje się, że tylko tacy, którzy serdecznie złączyli się ze wszystkimi siedem rzeczami pozaobrazu 2 Królewskiej 2:12-14 są reprezentowani w skończonym obrazie. Naszą dobrą nadzieją, że Pan we właściwym czasie otworzy oczy wszystkich „wybranych” a zabłąkanych i którzy przedłużali ich współdziałanie w pewnej mierze ze Stowarzyszeniem; a przez otworzenie ich ócz wyrozumienia uskuteczni ich wyswobodzenie. To co ostatecznie zadecyduje w sprawie każdego wierzymy jest prawdziwą odpowiedzią na zapytanie: „Czy wykonałem serdecznie
kol. 2
siedem rzeczy czynności Elizeusza w połączeniu z jego rozłączeniem się od Eliasza? Co się tyczy wodzów, którzy z jednej albo drugiej przyczyny działali jako agenci w rozpowszechnianiu złudzeń przez co przyjaciele Stowarzyszenia byli wprowadzeni w błąd względnie sytuacji, myślimy że każdy jeden z nich jest członkiem Wielkiego Grona. Autor wierzy, że czas Pański nadszedł, aby przyjaciele którzy są za i przeciw Stowarzyszeniu byli zapoznani z rzeczywistym stanem spraw, dlatego po prostu, ale w miłości on wykazuje to co mu i innym zdaje się być koniecznym na czas słuszny względnie tej sytuacji. Niech Pan błogosławi każdego w używaniu tego pokarmu.

ELIASZ I ELIZEUSZ – KAPŁANI I LEWICI

      Niektórzy z naszych drogich braci mogliby żądać od nas zharmonizowania naszej myśli, że według naszej nauki rozłączenie pozaobrazowego Eliasza od Elizeusza już nastąpiło, a rozłączenie Maluczkiego Stadka i Wielkiego Grona jeszcze nie jest ukompletowane. Dajemy następną odpowiedź. Bóg daje w Biblii poglądy jednego i tego samego dzieła z różnych punktów zapatrywania i w różnych obrazach; Rachab jest obrazem na Wielkie Grono z jednego punktu zapatrywania, Lot z drugiego, Eli z trzeciego, Abiu z czwartego, głupie Panny z piątego, Jambres z szóstego, Elizeusz z siódmego itd. Zob. PT vol. 1, str. 174, ostatni paragraf. Jeśli zważamy na tę zasadę tedy harmonia między poglądami stanie się jasną. Rozłączenie Eliasza i Elizeusza nie reprezentuje rozłączenie Maluczkiego Stadka i Wielkiego Grona ze wszystkich punktów zapatrywania, i dlatego nie reprezentuje każdej indywidualności obu klas, raczej reprezentuje Maluczkie Stadko jako klasę w urzędzie jako Boskie narzędzie ustne do Nominalnego Duchowego Izraela a Elizeusz w czasie gdy był z Eliaszem reprezentuje Wielkie Grono, jako klasę w prospekcie poprzedniego, a po ich rozłączeniu się jako jego aktualnego następcę w urzędzie jako Boskie narzędzie ustne do Nominalnego Duchowego Izraela, więc mamy oczekiwać pozaobrazu ich rozłączenia, który by wskazywał, nie na to jak każda jednostka postąpi w rozłączeniu, ale jak Wielkie Grono jako klasa otrzyma Płaszcz, władzę być Boskiem narzędziem ustnym do Nominalnego Duchowego Izraela w grupach rozłączonych klas jako takowych!. Jeśli odnosi się do klas, a nie do wszystkich jednostek każdej klasy, powyżej wymienionego urzędu, nie możemy świadczyć o każdej jednostce Maluczkiego Stadka, odłączonej od każdej jednostki Wielkiego Grona, w czasie dokonania pozaobrazowego rozłączenia Eliasza i Elizeusza. Wykazaliśmy w szóstym numerze str. 92 ostatni paragraf. Czego możemy spodziewać się i co widzieliśmy w pozaobrazie było jak następuje: 1) Maluczkie Stadko jako takie straciło kontrolę publicznej pracy. 2) Wielkie Grono jako takie pozyskało tą kontrolę, 3) Klasowe rozłączenie dwóch klas, 4) osobiste rozłączenie się wiele jednostek obydwóch klas, 5) serdeczne zganienie postępków wodzów Wielkiego Grona przez wielu z Maluczkiego Stadka, którzy jeszcze nie odłączyli się społeczności wodzów Stowarzyszenia i ich pracy na zewnątrz, 6) zabłąkanie wielu z Maluczkiego Grona ustępuje miejsca wyrozumieniu warunków i zdarzeń gdy otrzymują wyjaśnienie według Biblijnej nauki, i 7) końcowe i szczegółowe klasowe wypełnienie się każdego szczegółu pokazanego w obrazie widzieliśmy wszystkie te rzeczy. Z tego powodu rozumiemy że pozaobraz rozłączenia się Eliasza

poprzednia stronanastępna strona