Teraźniejsza Prawda nr 165 – 1956 – str. 26
(Kaatytów, Merarytów i Gersonitów) w ich usprawiedliwionym człowieczeństwie (a okrąg jego był na trzydzieści (3×10) łokci w około). Te biblijne prawdy są owocne (A pod brzegiem jego były pukle [ozdoby podobne do dyni; słowo wołów w 2Kron. 4:3 jest widocznie błędem pisarskim], 24; 3) do oczyszczenia wszystkich w stanie usprawiedliwienia (dziesięć w łokciu), zarówno kapłanów jak i Lewitów (pukle … dwa rzędy). Dwanaście pokoleń duchowego Izraela, którymi dowodziło dwunastu apostołów nie jako pisarze ksiąg, lecz jako członkowie gwiazd, trzymający Biblie dla oczyszczenia wszystkich znajdujących się na Dziedzińcu (To morze stało na dwunastu wołach; trzy patrzały na północy … zachodowi … południowi … wschodowi … zady ich … pod morzem [w zgodzie z tym, co czytamy w Obj. 21:14, 16 – że miasto, nowe Jeruzalem miało położenie kwadratowe], 25; 4). To wymaga ich całej zdolności w ich usprawiedliwionym stanie (a było miąższe [grube] na dłoń, 26; 5) gdy oni przedstawiają prawdy oczyszczające z Słowa Bożego w ozdobie świętobliwości (kraje u kubka, na kształt kwiatu liliowego). Te biblijne prawdy, jako myjąca woda przez Słowo służą do oczyszczenia zarówno kapłanów jak i Lewitów (Mal. 3:3), a nie wyłącznie dla kapłanów; oświadczenie, że morze było, iżby się kapłani z niego umywali 2Kron. 4:6, powinno być zrozumiane w ten sam sposób (T 136) jak 2Moj. 30:16. Liczba 3.000 w 2Kron. 4:5 jest widocznie omyłką kopisty, ponieważ hebrajskie litery na 2 i 3 są bardzo do siebie podobne. Biblia w jej oczyszczającym urzędzie otrzymała bardzo uprzywilejowaną pozycję (po prawej stronie na wschód słońca [dziedzińca], 39; 10).
J. także przedstawiał nauki Starego i Nowego Testamentu odnoszące się do oczyszczenia z plugastw ciała i ducha, szczególnie tak jak one się stosują do dziesięciu okresów epifanicznego Kościoła (uczynił dziesięć wanien [dodatkowo do morza; one były osadzone w stojaki albo podstawki kwadratowe, zaopatrzone w kółka co czyniło że były ruchome i łatwe do użycia w spełnieniu ich celów – 1Król. 7:27, 30, 33]; 8:6). Te nauki objawiły Boską moc i sprawiedliwość wraz z innymi przymiotami (zobacz, np. E tom 8, roz. 8), oraz dokonały sprawiedliwości (Mal. 3:3) (I wyrzezał … lwy, woły, i Cherubiny … i palmy, jedno podle drugiego, 29, 36;), chociaż oczyszczenia w łączności z tymi epifanicznymi prawdami często były bardzo doświadczającymi (czterdzieści (40) wiader brała w się jedna wanna a każda wanna (10 ich było) była na cztery (4) łokcie (10 x 4 = 40) w. 38). One służyły do wytworzenia uznania objawionego przyjęcia ofiary Chrystusa (wszystko, co należało na całopalenie, obmywano w nich,; 6) szczególnie w łączności z Pańskim epifanicznym
kol. 2
objawieniem Siebie jako Oczyściciela i Wybawiciela wobec pozafiguralnych Lewitów w ich 60 grupach (cztery koła … a każde koło było wzwyż na półtora łokcia [każdy z 10 stojaków wanien miał 4 koła – razem 40; a 40 x 1,5 łokcia = 601, 32;). Te epifaniczne oczyszczające prawdy są używane dla dwóch klas epifanicznych wybrańców, tj. Wielkiego Grona i klasy Młodociane Godnej (pięć po prawej a pięć po lewej stronie 39; 6).
J. również przedstawił prawdy o Kościele, jako o oświecicielu braci przez Boskie zarządzenie, na dziesięć okresów epifanicznego Kościoła (Uczynił też świeczników złotych dziesięć na ten kształt, jako być miały [według przepisu – 2Moj. 25:31-40; 27:20, 21; 3Moj. 24:2, 3], 49; 7). Tak zatrzymujący korony (pięć po prawej) jak i utratnicy koron (pięć po lewej stronie), podczas gdy byli jeszcze uważani, jako będący w Świątnicy, są przedstawieni w tych dziesięciu świecznikach. J. opisał Kościół jako piękny (kwiaty), gdy Kościół przedstawiał Boskie doktryny, jako szczególne rzeczy, które przynoszą oświecenie (lampy) oraz Boskie zbijania błędu (nożyczki ze złota [raczej kleszcze]; Izaj. 6:5-7). J. tez przedstawił prawdy o Kościele w jego zdolności przedstawiania chleba żywota dla dziesięciu okresów epifanicznego Kościoła (uczynił też stołów dziesięć … na których bywały chleby pokładne, 48;8 ,9 ). On też dostarczył zupełność nauk o ofiarach za grzech, Boskie w charakterze (czasz złotych sto ;8), wraz z prawdami o ożywionym i tymczasowym usprawiedliwieniu oraz o wejściach w te stany (zbudował też sień kapłańską [wewnętrzny dziedziniec] i sień wielką, a drzwi … obił miedzią, ;9).
ROZMAITE NACZYNIA ŚWIĄTYNI
Jak poprzednio było wykazane, podczas gdy J. jest przedstawiony jako budowniczy epifanicznej świątyni, to brat Jolly zaś jest przedstawiony, jako jego specjalny pomocnik, jego majster rzemieślnik. Tym sposobem on pomagał w przedstawieniu doktryn (poczynił też Chiram, szlachetny, kotły, 40, 45; 11, 16), zbijań (łopat), nauk o ofiarach za grzech (miednice) i karceń za złe postępowanie (haki do mięsa,; 16, nie są one wymienione w polskiej Biblii), z ich dodatkowymi naukami (i wszystkie naczynia), które były oczyszczone i upiększone dla służby tych, którzy służyli na Dziedzińcu (miedzi czystej). Brat Jolly dokonał tej służby jako pomocnik J. dla Pańskiego ludu (Chiram Abi [nie własny ojciec J.; lecz jego główny albo majster robotnik hebrajskie słowo abi jest czasami używane, jako zaszczytny tytuł, mający znaczenie mistrza, tak jak to jest podane w 1Moj. 45:8, gdzie ono odnosi się do Józefa jako „ojca Faraona”] porobił … królowi Salomonowi do domu Pańskiego, 40,45; 11,16); i będzie dalej wiernie wykonywał tą pracę, pod kierownictwem