Teraźniejsza Prawda nr 165 – 1956 – str. 25
J. jako główny budownik, z bratem Jolly’m również czynnie zaangażował się w pracy, jako jego majster rzemieślnik, przedstawiając w nauce dwóch powyżej wymienionych Eleazarów i Itamarów, jako wybitnych nauczycieli prowadzących tymczasowo usprawiedliwionych do poświęcenia i spłodzenia z Ducha (Uczynił też przed domem … dwa słupy miedziane ośmnaście łokci było wzwyż słupa jednego [35 łokci podane w 2Kron. 3:15 jest widocznie skażeniem tekstu, ponieważ on nie zgadza się z 1Król. 7:15; 2Król. 25:17; Jer. 52:21 hebrajskie litery liczby 18 i 35 są bardzo do siebie podobne to też liczba 35 mogła łatwo być błędnie podana przez kopistę] 15 ; 15); oraz służąc 12 pokoleniom Duchowego Izraela (a w okrąg [obwód] dwanaście łokci; takiż był i drugi słup). Dodatkowo, J. przy pomocy brata Jolly’ego przedstawił Chrystusa, jako Głowę obuch Eleazarów i Itamarów (gałki [korony] … na wierzchu słupów … pięć łokci, 16; 15) i Chrystusową wolę, jako ozdobę tak jak to było objawione w charakterach tych dwóch grup członków gwiazd, w ich poddaniu się woli Pańskiej, jako ich Głowie w służbie (Sprawił też łańcuszki … sznury na kształt łańcuchów [zdaje się, że te sznury na kształt łańcucha wisiały jako girlandy nad siatkami, oraz że siatki były kratkowate] do tych gałek … siedem na gałkę jednę … siedem na drugą gałkę [wskazuje na doskonałość Chrystusową] 17; 16).
Owoce Chrystusowego dzieła odkupienia były obficie objawione przez przedstawienie Pańskiego kierownictwa nad oboma Eleazarami i Itamarami. J. w swych pismach opisał te owoce, jako przedstawione przez te dwie grupy członków gwiazd, w łączności z ich służbą wobec nominalnego ludu Bożego zarówno w wielkim jak i małym Babilonie (dwa rzędy jabłek granatowych … które wprawił między one łańcuszki … których było dwieście dwoma rzędami w około [razem 400 jabłek granatowych 1Król. 7:42; 2Kron. 4:13; one wskazują na Pańskie owoce dzieła odkupienia ludzkości – liczba wielokrotna 10 – czterech zbawionych ludzkich klas; dwa rzędy po 100 każdy, na każdym słupie nasuwa myśl, że owoce Chrystusowego dzieła odkupienia, tak jak są przedstawione w naukach o dwóch zbawieniach – pieśni Mojżesza i pieśni Baranka – przez obie grupy członków gwiazd pod Chrystusowem kierownictwem są zupełne dla rodzaju ludzkiego – 100], 18,20,41; 16). J. przedstawił Chrystusa, jako ich Głowę w Jego królewskości i czystości, które będą wykonywane wobec czterech zbawionych klas ludzkich (gałki … w przysionku … robota lilii [ciemno purpurowy i biały kwiet], na cztery łokcie [zdaje się, że te gałki na cztery łokcie o robocie lilii były oddzielne od drugich gałek, które miały pięć łokci i były nad nimi], 19,22;). Ta praca odnośnie
kol. 2
pozafiguralnych słupów co cię tyczy J. będzie skończoną, gdy on, jako ostatni członek gwiezdny przejdzie poza zasłonę, chociaż praca pozafiguralnego Hirama w tej łączności nie będzie skończoną aż później (a tak dokonana jest robota onych słupów).
Szczególnie przez swe pisma w E tomach 9 i 14 (o bracie R.) oraz w E tomach 8 i 10 (o członkach gwiezdnych, żyjących w okresie pomiędzy oboma Żniwami i w Epifanii) J. zbudował te dwa pozafiguralne słupy w ich właściwych miejscach, ich stanowisko nasuwa myśl o wydatności w prowadzeniu tymczasowo usprawiedliwionych do poświęcenia i spłodzenia z Ducha (postawił one słupy w przysionku kościelnym, 21; 17), a co dowodzi że br. Russell i 12 apostołów są w pozycji większej łaski (słup prawy … Jachin, on ustanowi, ustalający), jako ci, którzy ustanowili Prawdę; gdy zaś członkowie gwiazd okresu między Żniwami i J. są w pozycji mniejszej łaski (słup lewy … Boaz, w nim jest siła) jako ci, którzy wzmacniali Prawdę, która była ustaloną, np. odnośnie epifanicznej świątyni, brat R., jako pozafiguralny Dawid zarządził, poczynił plany (1 Król. 8:11-19) i ustalił, sprawy dotyczące świątyni ( E tom 14, str. 267-300), a J. jako epifaniczny posłannik bronił i wzmacniał prawdy i zarządzenia tym sposobem ustalone.
Zauważmy teraz w krótkości każdy z tych dwóch słupów w łączności z ich pomiarami: Do słupa Jachin (1) dodajemy liczbę łokci jego wysokości (18) jego obwodu (12) wysokość jego gałki (5) wysokość gałki o robocie lilii na wierzchu słupa (4) liczbę rzędów jabłek granatowych (2) i liczbę siatek i sznurów o robocie łańcuszkowej (7), a to czyni nam 1 + 18 + 12 + 5 + 4 + 2 + 7 = 49, dając zupełną liczbę członków gwiazd. Ta liczba ponownie jest pokazana w słupie Boaza, w ten sam sposób. Można zauważyć, że w każdym dodawaniu sam słup jest liczony jako „1” -pokazując tym sposobem, że brat R. i J. są pojedynczo załączeni wśród 49 członków gwiazd.
ZAWARTOŚĆ ŚWIĄTNICY I DZIEDZIŃCA
Ofiara Jezusa i Kościoła, tak jak ona jest widziana w ich człowieczeństwie przez tych, którzy nie są kapłanami, była ustanowioną w nauce jako część epifanicznego Dziedzińca (ołtarz miedziany [pomiary w liczbie wielokrotnej 10 wskazują tutaj na usprawiedliwione człowieczeństwo, jak również mają inne jeszcze symboliczne znaczenie], 2Kron. 4:1). J. również przedstawił prawdy o Biblii w jej oczyszczającym urzędzie – Efez. 5:26; Żyd. 10:22 (morze odlewane – odpowiadające umywalni w przybytku – 23; 2) na tą część (pięć łokci wysokości jego (5) jest częścią (10) kapłaństwa w ciele dziesięć łokci od jednego brzegu aż do drugiego brzegu) oraz trzech grup Lewitów