Teraźniejsza Prawda nr 164 – 1956 – str. 13

któremu dam miasto ciebie osiąść stolicę twoje… zbuduje dom ten imieniowi memu, 5:5; 2:4). J. zamierzył poświęcić ją Bogu czyniąc tak aby łaski Ducha uprawiane przez świętych wśród ognistych prób mogły być ofiarowane, jako modlitwy do Boga (abym mu go poświęcił… rzeczami wonnemi, 2:4), aby dostarczyć dalszych prawd, które budują charakter w łączności z obietnicami Przymierza Sary(dla ustawicznego pokładania chleba; E tom 4, str. 468), dla usługiwania trzema rzeczami, które wskazują na Boże przyjęcie ofiary Chrystusa (całopalenia) w łączność z ich wiarą w ofiarę Jezusa (porannego), dziełami ich własnej ofiary (wieczornego), tysiącletnimi błogosławieństwami przypisanymi przez wiarę (sabaty) i rozwojem dwunastu głównych łask(nowiu miesiąców), które to trzy rzeczy są; usprawiedliwienie, uświęcenie i wybawienie (E tom 14, str. 278; E tom 8, str. 679-681, Ter. Prawda ’54 str. 84 i 85) figurowane odpowiednio przez Święto Przejścia, Zielone Świątki i Święto Kuczek, w te trzy razy w roku Bóg rozkazywał cielesnymi Izraelowi by ukazywał się przed Nim (w święta uroczyste… Boga), albowiem te zarządzenia były nadane przez Boga i jeszcze podczas Epifanii wiązały lud Boży (co… na wieki w Izraelu).

      J. zrozumiał wielkość Najwyższego Boga w wielkich przymiotach Jego Boskiej istoty i charakteru oraz w doskonałości Jego nieograniczonej mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy (albowiem większy jest Bóg nasz nad wszystkich Bogów, 2:5); i zrozumiał, że epifaniczna świątynia musi być w zgodzie z tym (dom… wielki), oraz że żadna ludzka moc nie mogłaby zbudować dla Niego mieszkania, ponieważ Bóg nie może być ograniczony przez jakiekolwiek granice, albowiem On jest nieograniczony w każdym warunku i każdym czasie (któż tak wiele przemoże, aby mu mógł dom zbudować… nieba niebios ogarnąć nie mogą, 2:6). J. zdał sobie sprawę z własnej niezdolności i był za pokorny aby przedsięwziąć budowę epifanicznej świątyni chyba tylko dla ofiarowania nabożeństw Bogu, jeżeli to będzie pod kierownictwem Bożym i w świętym posłuszeństwie dla Niego(ja cóżem jest, żebym mu dom budować miał? chyba tylko dla kadzenia przed nim. – ta częściowa służba świątyni przedstawiała całość).

POZAFIGURALNY HIRAM RZEMIEŚLNIK

      Brat R. dostarczył robotników pod dostatkiem dla J. (1Kron. 22:15), lecz wobec ogromu pracy, J. pożądał mądrego męża, biegłego robotnika, do pomocy kierowania nimi; z tej przyczyny prosił on brata Jolly’ego, jako wodza do zastąpienia go również, jako rzemieślnika (Przetoż teraz poślij mi męża umiejętnego (zręcznego), 2:7), do pracy w sprawach Bożych (złotem), Prawdy (srebrem), usprawiedliwienia (miedzią), silnych związków (żelazem), królewskości (szarłatem), Okupu i Ofiar za grzech (karmazynem)
kol. 2
i wierności (hiacyntem), dobrze wyuczonego co do tego jak wyryć dobre charakterystyki (rysować i rzezać) oraz chętny do współpracy z tymi, którzy połączyli się z J. (z innymi umiejętnymi [zręcznymi], którzy przy mnie są), najbardziej uprzywilejowani z ludu Bożego (Judzie), to jest ci, którzy są w sferze służenia Prawdzie J. (w Jeruzalemie), usprawiedliwieni i poświęceni dostarczeni przez brata R. (których sporządził Dawid).

      J. również poprosił brata Jolly’ego, jako wodza, aby przyprowadził do niego dla epifanicznej świątyni: Braci Maluczkiego Stadka (poślij mi też drzewa cedrowego, 5:6; 2:8), braci z Wielkiego Grona (jodłowego albo cyprowego) i członków klasy Młodociano Godnej (almugimowego albo drzewa na sandały) spośród tych usprawiedliwionych z wiary (z Libanu, biały); albowiem J. wiedział, że był powołany przez Pana szczególniej do stawiania oporu rewolucjonizmowi z Wielkiego Grona, brat Jolly i ci, którzy byli z nim, byli bieglejszymi niż J. i ci którzy byli z nim aby pozyskać i przygotować poświęconych i skłonnych do poświęcenia spośród niepoświęconych usprawiedliwionych z wiary (ja wiem, iż słudzy twoi umieją wyrąbywać drzewo na Libanie… nie masz między nami… któryby… tak… Sydończycy, rybacy); i przyrzekł zupełną współpracę (słudzy moi… z sługami twoimi), aby mogli być zgromadzeni liczni bracia z Maluczkiego Stadka, Wielkiego Grona i klasy Młodociano Godnej do epifanicznej świątyni (Aby mi wygotowali drzewa co najwięcej, 2:9) albowiem ma być wielka i wspaniała (bo dom… wielki).

      Ani też robotnicy służący z bratem Jolly’m nie mieli pójść bez nagrody , albowiem J. obiecał im obfitości Prawdy oraz jej właściwe wyrozumienie, które byłoby ich zupełnym zadowoleniem, według ich możności przyswojenia jej sobie (sługom twoim… dam… tak, jako rzeczesz, 5:6; 2:10). Będzie to dla tych, którzy będą wyrąbywali błędy ciała (którzy mają wycinać drzewo). Prawda ta składałaby się z rozbieranych głębszych prawd odnoszących się do Maluczkiego Stadka (pszenicy mełtej), głębszych prawd odnoszących się do Wielkiego Grona (jęczmienia), prostszych prawd (wina), oraz świętego ducha wyrozumienia, właściwego wyrozumienia Prawdy(oliwy bareł dwadzieścia tysięcy) 20.000 jednostek miary tutaj i w poprzednich wypadkach wskazują, że J. dostarczy stosownych prawd i ich właściwego wyrozumienia dla zasobu czterech klas w ich usprawiedliwionym człowieczeństwie, tj. Maluczkiemu Stadku (10) Wielkiemu Gronu (10), klasie Młodociano Godnej (10) i niepoświęconym usprawiedliwionym z wiary (10), gdy one będą zaangażowane w podwójnej (2) pracy wycinania błędów ciała w sobie i w drugich.

poprzednia stronanastępna strona