Teraźniejsza Prawda nr 164 – 1956 – str. 3

i nic nie czynił w danej sytuacji aż Pan objawił Swą wolę. W tym on przedstawiał naszego Pastora w małym pozaobrazie jak on oczekiwał na Pana. Jeszcze jedna ilustracja jest jak Jezus oczekiwał na Boga to jest, że nie rozpoczynał swej służby aż Bóg objawił mu Swą wolę w danej sprawie. Św. Paweł jest również takim przykładem; ponieważ aby dowiedzieć się jaka jest wola Boża, udał się do Arabii, i tam oczekiwał aż wola pańska została mu objawiona zanim rozpoczął swą służbę.

      Jako przykłady nie oczekiwania na Pana, i przykre wyniki tychże, podajemy następujące: Szatan w ogrodzie Eden, pędził naprzód chcąc być awansowany; upadli aniołowie przed powodzią, pędzili naprzód płodząc dzieci, pod błędnym mniemaniem szatańskim że mogą tym sposobem usunąć wrodzone skażenie, i podnieść ludzkość bez dociekania woli Pańskiej; Judasz chciał wytworzyć sytuację, przez zdradzenie Pana, która zmusiłaby Jezusa do udowodnienia i to w sposób cudowny, że jest Mesjaszem, przez który to cud mógłby nawrócić Izraela, zająć tron, zwyciężyć Rzym, wywyższyć naród Izraelski i sprowadzić błogosławieństwo na cały świat, tym sposobem realizując ideę judaszowsko-mesjaniczną; ów zły sługa, pędząc przed Panem zagrabił w Towarzystwie trzy urzędy – wykonawczy, kierowniczy i kontrolerski, i w sposób niesprawiedliwy zgniótł opozycję, która stała mu w drodze do grabiestwa; w ten sam, sposób wszyscy, grabieżcy władzy i wywyższający się nad drugimi w czasie Paruzji i Epifanii, pędząc przed Panem w celu zajęcia stanowiska i władzy dla siebie, używali i używają środków jakie szatan daje im w ręce – właściwych lub niewłaściwych – aby tylko dopiąć swego celu.

OCZEKIWANIE NA BOGA MA BYĆ W NOWYCH RZECZACH

      Nasze oczekiwanie na Pana ma być w nowych rzeczach, w których jeszcze nie objawił nam Swej woli. To nie odnosi się do rzeczy, w których już oznajmił nam Swą wolę. Gdziekolwiek On objawił nam Swa wolę, powinniśmy iść naprzód w danej czynności. Prawdziwa gorliwość nie będzie się wahać czynienia Jego woli gdy raz jest jasno poznana.

      Znamy pewną bogobojną niewiastę, episkopalną, która za daleko posunęła się w oczekiwaniu na Pana; według jej świadectwa, nawet nie wstawała z łóżka rano, aż jej Pan dał pewny znak aby tak uczyniła. W takiej sprawie jak ta, jak również co się tyczy czasu udania się na spoczynek, czasu jedzenia, i czynienia różnych zajęć codziennych, nie mamy oglądać się na dobitną opatrzność aby wskazała nam kiedy to lub tamto ma być czynione. Takie sprawy, jako sprawy przystojności i porządku, powinny być załatwiane przystojnie, po porządku, według dogodnej pory i na pożytek, osobno od wyjątków, które wymagają przystojności, porządku,
kol. 2
dogodnej pory i pożytku, jako należące do spraw wolności, pod kierownictwem duch a zdrowego rozsądku; lecz w kwestiach nowych rozporządzeń, metod postępowania, czynności, sytuacji, warunków, doświadczeń, itd. co się tyczy czy mamy to czy tamto czynić czy nie czynić, mamy oczekiwać na Pana, aż rozeznamy Jego wolę w danej sprawie zanim zaczniemy działać.

      Czasami, gdy obowiązki zdają się być w sprzeczności, nie jesteśmy w stanie, tylko z zasad i przykładów Jego Słowa, zadecydować jaka jest wola Boża. To zdarza się szczególnie w zawikłej nowej sytuacji. W takich razach powinniśmy wypróżnić się z własnej woli i woli świata i być napełnieni wolą czynienia woli Bożej, i z taką postawą starać się poznać co Jego Duch wskazuje abyśmy czynili pomimo wydającego się sporu pomiędzy dwoma zasadami lub przykładami pod uwagą. A gdy Jego Duch zgadza się z jedną zasadą a nie drugą, to wykaże Jego stosowną wolę. Lecz są niektóre sprawy w których nie możemy poznać z Jego Słowa i Ducha jaka jest Jego wola. W takich sprawach, jeszcze czekając, mamy pilnie baczyć na rozwijające się opatrzności, które razem ze Słowem i Duchem, jasno wykażą Jego wolę; ponieważ Bóg widząc nasze serdeczne chęci poznania Jego woli, i nasze właściwe czekanie, w swoim czasie nam ją objawi.

DLACZEGO POWINNIŚMY OCZEKIWAĆ NA PANA

      Jest wiele przyczyn dla których powinniśmy oczekiwać na Pana. Nasza własna nieświadomość spraw w których powinniśmy na Pana czekać nakazuje nam abyśmy to czynili; ponieważ przeważnie w sprawach, w których nie znamy Jego woli powinniśmy na Niego czekać aż On nam Swą wolę oznajmi. Gdybyśmy rozumieli Jego wolę we wszystkim, nie byłoby potrzeby na Niego czekać ale tylko dlatego, że nie znamy Jego woli, na Niego oczekujemy. Dalej, Pan wie co chce, abyśmy czynili w takich sprawach, a więc powinniśmy na Niego oczekiwać. Ponieważ wyrzekliśmy się woli naszej i woli świata, nie mamy mieć nic do czynienia z nimi w sprawach tyczących się oczekiwania na Pana. A dlatego że przyjęliśmy Jego wolę za wolę naszą, nie mamy biec przed Nim, biorąc rzeczy we własne ręce i wykonywać je bez oczekiwania na Pana, lecz powinniśmy czekać na Niego aby oznajmił nam Swą wolę w danych rzeczach.

      Bóg ma dobre przyczyny dlaczego Sobie życzy, abyśmy oczekiwali na Niego: Po pierwsze, on ochrania nas od grzechów i błędów, jakie popełnilibyśmy gdybyśmy na Niego nie oczekiwali, i ochrania nas od zła, które nas czeka jako skutek takich grzechów i błędów. Bóg także życzy Sobie tego ponieważ często musimy przechodzić przez stopnie rozwinięcia zaczem jesteśmy gotowi wykonywać rzeczy które On ma dla nas do wykonania, lecz wstrzymuje od nas tę wiedzę aż to rozwinięcie jest dokonane. Także często się zdarza,

poprzednia stronanastępna strona