Teraźniejsza Prawda nr 215 – 1964 – str. 62

który jest Jego Ciałem” i występowania przeciw wszelkim wysiłkom czynionym w celu spaczenia jego organizacji przez wprowadzenie doń jakiejkolwiek innej organizacji, jako przeciw martwemu ciężarowi, przeszkodzie, zawadzie i rakowi, który należy usunąć dla dobra wszystkich zainteresowanych. Organizacja Kościoła jest dla jego celów doskonała, wystarczająca, duchowa, wzniosła i skuteczna. Zasługuje ona na nasze uznanie, miłość i poparcie, które by zaczepnie podtrzymywały i utwierdzały to ciało oraz obronnie odpychały wszelkie zabiegi ku wstrzymywaniu, szkodzeniu, wywracaniu, ograniczaniu lub dodawaniu do tej organizacji czegoś, w jego od Boga urzędowym istnieniu i służbie.

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (1) Dlaczego i w jakim celu jest potrzebna organizacja? Jakie warunki są korzystne a jakie niekorzystne w organizacji?

      (2) Jak te zasady stosują się do Kościoła jako organizacji?

      (3) Jak Bóg używał Swojej myśli odnośnie misji Kościoła podczas jego organizacji? Gdzie ta misja, czyli poselstwo jest kompletnie opisane? Jak Kościół współdziała z Bogiem celem urzeczywistnienia tej misji?

      (4) Jaka jest misja Kościoła względem Boga i Chrystusa? Ilorakie jest poselstwo Kościoła do samego siebie i świata? Jaka jest pierwsza część poselstwa Kościoła względem samego siebie? Jakie są jego trzy formy? Jaka jest druga część tego poselstwa? Jakie są trzy metody działania pod tym względem? Kiedy i przeciwko jakim klasom te metody działają? Jaka jest trzecia część misji Kościoła względem samego siebie? Jakie są biblijne formy i rozmiary trzeciej części jego poselstwa względem samego siebie?

      (5) Jakie jest dwojakie poselstwo Kościoła do świata? Czym różni się obecne poselstwo Kościoła w porównaniu z jego poselstwem w przyszłości? Dlaczego właściwe poselstwo Kościoła powinno być zapamiętane?

      (6; 7) Gdzie i pod jaką figurą jest opisana organizacja Kościoła? Jakie cztery kierunki myśli figura ta podaje odnośnie organizacji Kościoła? Z czego składa się jedność w Ciele wielu jego członków? Jakim jest ustawiczne pokrewieństwo jednej Głowy i jednego Ciała do jego wielu członków?, Jaka organizacja z takiego pokrewieństwa wynika?

      (8) Jakimi dwoma sposobami organizacja ta objawia się?; Jakie są wyjątki w kwestii jego nieuzewnętrzniania się i niewidzialności? Co przedstawia całe Ciało? Dlaczego? Co jest wewnętrznym węzłem między świętymi w ogóle? Co jest wewnętrznym węzłem lokalnie i ogólnie?

      (9) Jakie są charakterystyki Kościoła lokalnie i ogólnie? Jakie jest ich pokrewieństwo do ogólnej widzialnej organizacji? Jak Kościół objawia się jako organizacja, lokalnie i ogólnie?

      (10) Jakie poglądy o identyczności prawdziwego Kościoła zbijają te zasady? W jaki sposób? Czego one dowodzą o widzialnych ciałach?

      (11) Jak długo ta organizacja Kościoła będzie egzystować (Efez. 4:11—16)? Jakie urzędy były ograniczone do pierwszego okresu Kościoła?

      (12) Jakie cztery wnioski powinniśmy wyciągnąć z tych zasad względem jego pokrewieństw do wszystkich zewnętrznych organizacji?

      (13) Jakie są różne poglądy na: Kol. 1:18; Rzym. 12:4-8; Efez. 4:11-13; 1Kor. 12:28?

      (14) Dla jakich poselstw Kościół nie jest kompletnie zorganizowany?

      (15) Do czego Kościół jest kompletnie zorganizowany? Jakie fakty tego dowodzą?

      (16) Jak zasada ta odnosi się do używania i nieużywania zewnętrznych rzeczy dla samego siebie?

      (17) Jakie cztery wnioski wynikają z twierdzenia, że Kościół nie może wykonać swego dzieła bez zewnętrznych organizacji? Jakie wnioski powinni wyciągnąć z takich twierdzeń wierni? Dlaczego?

      (18) Jak te zasady są podtrzymywane przez typy? Co wyobrażają wozy, które otrzymali Meraryci i Gersonici wobec faktu, że nie otrzymali ich kapłani i Kaatyci?

      (19) Jakie trzy wnioski powinniśmy wyciągnąć z nauk Pisma Św. odnośnie organizacji Kościoła i z faktu, że Pismo Św. nic nie mówi, ażeby inne organizacje kontrolowały lub wykonywały pracę Kościoła?

      (20) Jakie dwa źródła tego dowodzą? Kiedy i jakimi sposobami te i inne zewnętrzne stopnie organizacyjne były powzięte?

      (21) Jak Kościół wypełnił swoje od Boga ustanowione duchowe poselstwo za czasów Apostołów? Czego nie starał się uczynić? Jak harmonizuje z tą zasadą 2Kor. 8:16—24?

      (22) Jaki zarzut jest uczyniony odnośnie tych zasad? Jak jest on zbity na podstawie Pisma Św.?

      (23) Opisz krótką historię uformowania Towarzystwa i o uczynionej wówczas ugodzie odnośnie kontrolowania go!

      (24) Jakie fakty dowodzą, że nie Towarzystwo, lecz „on Sługa” jako specjalny przedstawiciel Pana, kontrolował dzieło Żniwa?

      (25) Jak Pastor Russell wyrażał się o pielgrzymach? Jak wszyscy z nim współpracowali? Czego to dowodzi? Dlaczego br. Russell mówił, że Towarzystwo uczyniło to lub tamto? Jak było rzeczywiście?

      (26) Określij i zilustruj różnicę między Towarzystwem przed i po śmierci „onego Sługi”! Jakie było zamierzone pokrewieństwo P.P.A. i I.B.S.A. do Towarzystwa? Jakie było ich rzeczywiste pokrewieństwo do „onego Sługi”?

      (27) Jakie dwa wnioski powinny być z tych faktów wyciągnięte? Dlaczego Pan zezwolił, aby „on Sługa” sformował te trzy korporacje?

      (28) Jakie dwa ostatnie zamachy dowodzą, że korporacje nie mogą korzystnie prowadzić dzieła Kościoła?

poprzednia stronanastępna strona