Teraźniejsza Prawda nr 36 – 1928 – str. 79

Będzie to rzeczywiście niespokojna klasa ludu. W obecnym czasie są oni jeszcze spokojnymi. Będzie to wtenczas, gdy zobaczą, że drzwi są zamknięte, gdy ta inteligencja przyjdzie do nich, że wybrana klasa przeszła do chwały, dziwować się będą, czy jest i dla nich jaka sposobność, wejść również i w jakikolwiek sposób do Królestwa; lecz drzwi już będą zamknięte. Przywileje do wysokiego powołania będą już skończone.

      Pytanie: Czy mamy rozumieć, że jedyne grzechy, za które Wielkie Grono będzie odpokutować za świat, czy to będą rozważne grzechy przeciw Boskiemu Prawu i Boskiemu ludowi?

      Odpowiedź: Tak.

      Pytanie: Czy jest waszym zdaniem, że wszystkie inne grzechy świata będą zignorowane, ponieważ za owe było uczynione ubłaganie przez zasługę Chrystusa?

      Odpowiedź: Tak; z wyjątkiem, że kary do poprawy muszą być noszone jako należące do reformacji. Każdy człowiek, jak powiedzieliśmy, trzyma rachunek w jego własnym umyśle i ciele. Ktokolwiek po? w prawa natury, sprowadza karę na się, z powodu jego postępku i czynu. Tak samo jeżeli kto bierze za wiele pokarmu przy jedzeniu, lub co mu nie służy jada; wynikiem czego będzie miał jakieś ucierpienie lub obniżenie na zdrowiu, nie robi różnicy, czy taki jest człowiekiem świętem lub grzesznym. Jego niewygoda będzie naturalnym wynikiem braku wyrobienia właściwego sądu lub braku potrzebnej wiedzy. Ta sprawa jest sądem z strony Boga, automatycznym działaniem Jego Prawa. W tysiącleciu ludzie będą cierpieć z potrzeby reformacji złego charakteru, którego wyrabiali w tym życiu. Rozumiemy również, że w Czasie Wielkiego ucisku, będącym teraz nad światem, Bóg sądzi narody jako takie, nie indywidualnie ludzi, lecz jako Państwa, lub narodowości; i ma się rozumieć, że przez to ucierpią także jednostki na świecie. Boski czas do obalenia tych wszystkich ziemskich rządów i instytucji, zbudowanych na samolubstwie, nastąpił, po którym ustanowi Jego własny sprawiedliwy rząd dla błogosławienia wszystkich narodów, – żywych i umarłych. To działanie będzie coś nadzwyczajnego, którego nigdy przedtem nie znano. Bóg jest tu obecny sądząc do zniszczenia wszystko co nie jest w doskonałej harmonii z Jego sprawiedliwymi Prawami. Lecz wynik tego dla człowieka będzie dobrym, choć przez pewien czas sprowadzi wiele cierpienia i ucisku.

      Pytanie: Ponieważ Nowe Przymierze nie będzie prędzej działać, aż w tysiącleciu, dlaczego Apostoł Paweł w liście do Żydów 10:14-18 odnosi się do odpuszczenia grzechów przez Nowe Przymierze i dowodzi, że już mamy odpuszczenie grzechów?

      Odpowiedź: Podczas piątego przesiewania, które było w jedenastej godzinie w Przypowieści o Groszu, – 1908-1911 – te wiersze były podawane przez przesiewaczy, jako dowód, że Nowe Przymierze już działa; lecz na tym punkcie, jak również w ich używaniu tych Pism byli oni w błędzie. W 14 wierszu Apostoł opisuje nasze ożywione usprawiedliwienie, którego ożywienie nastąpiło po naszym ofiarowaniu się i w ten sposób staliśmy się „poświęconymi.” Wyraża się on o takim usprawiedliwieniu w słowach: „jedną ofiarą (przez przypisanie nam Jego zasługi) uczynił (Jezus) doskonałymi na wieki (poczytalnie) tych którzy są poświęceni” (ofiarowani). Pokazuje więc, że nasze usprawiedliwienie jest ożywione po naszym ofiarowaniu
kol. 2
(poświęceniu się Bogu). W tysiącleciu ludzie będą aktualnie (rzeczywiście) udoskonaleni, jak również ich grzechy będą im odpuszczone. Dlatego nasza poczytalna doskonałość – nasze usprawiedliwienie –  znaczy, że Bóg patrzy na nas, jako byśmy już rzeczywiście przeszli przez wszystkie błogosławieństwa tysiąclecia. Między takimi błogosławieństwami tysiąclecia będzie odpuszczenie grzechów. Dlatego w naszych przypisanych ludzkich doskonałościach, Bóg patrzy na nas jako byśmy już otrzymali wszystkie błogosławieństwa tysiąclecia –  Nowego Przymierza –  i mamy dlatego odpuszczenie grzechów, którego nowe Przymierze da rzeczywiście ludziom w Tysiącleciu. Dlatego z punktu widzenia, że my jako poczytalne doskonałe ludzkie istoty, jesteśmy uznawani jako byśmy żyli poza Tysiącleciem, było logicznym udowodnić, że na zawsze usprawiedliwieni jesteśmy od Wyroku Adamowego, ponieważ Apostoł Paweł podaje obietnicę Nowego Przymierza dla odpuszczenia grzechów, jako dowód, że my teraz, przed działaniem Nowego Przymierza, już mamy odpuszczenie grzechów, jako poczytalnie doskonałe ludzkie istoty. Możemy jeszcze nadmienić, jako dalsze poparcie tej propozycji, że ponieważ będąc w naszym poczytalnym usprawiedliwieniu –  w naszej poczytalnie uznanej ludzkiej doskonałości –  że Bóg wejrzał na nas, jako byśmy żyli krótko po końcu małego czasu, z którym ósmy tysiącletni dzień się zaczyna, że Bóg przed czasem mógł nas zaprosić do poświęcenia, to jest do obrzezania Chrystusowego (Kol. 2:11, 12) – pozaobrazu obrzezania Izaaka. Dlatego musimy być (poczytalnie) w ósmym tysiącletnim Dniu, aby być w pozaobrazie tej obrzezki, którą otrzymał Izaak łącznie z ziemskimi zarysami Abrahamowego Przymierza w ósmym obrazowym dniu. (1 Moj. 21:4). Obrzezanie było również praktykowane pod przymierzem zakonu w ósmym dniu. (3. Moj. 12:2, 3). To wyobraża poświęcenie świata Samemu Bogu, które musi zacząć się podczas małego czasu, i musi być zakończone przed jego skończeniem się. Nasze poczytalne usprawiedliwienie znaczy, że mieliśmy (uznano) tą ostatnią obrzezkę, i dlatego poczytalnie zostaliśmy uznani doskonałymi i zaproszeni, jako byśmy żyli po „małym czasie, ” abyśmy się poświęcili –  abyśmy otrzymali pozaobraz obrzezki Izaaka, w tej części pozaobrazowego ósmego dnia, który przychodzi po „małym czasie.” Tak więc te trzy zastanowienia – (1) że nasze ożywione usprawiedliwienie znaczy, że wszystkie błogosławieństwa Tysiąclecia są nam poczytane; (2) że nasze poczytalne usprawiedliwienie poczytalnie przypisuje nam błogosławieństwa wiecznego ludzkiego życia,  błogosławieństwa, które wierni z świata rzeczywiście otrzymają przy końcu „małego czasu” i (3) że nasze poświęcenie w Chrystusa znaczy, że byliśmy przedtem uznani jako doskonałe ludzkie istoty, tak jakbyśmy posiadali wieczne życie po zakończeniu „małego czasu” – te trzy zastanowienia dowodzą właściwość podania Św. Pawła, gdy określa odpuszczenie grzechów Nowego Przymierza, choć Nowe Przymierze jeszcze nie działa. Dlatego Żyd. 10: 14 – 18 nie dowodzi wcale, że Nowe Przymierze już teraz działa.

CIELEC, KOZIOŁ PAŃSKI I KOZIOŁ AZAZELA

      Pytanie: Czy Cielec, Kozioł Pański i Kozioł Azazela nie wyobrażają trzy różne fazy jednej ofiary naszego Pana?

      Odpowiedź: My tak to nie rozumiemy. Przesiewacze od 1908-1911, jako pozaobrazowy Kore

poprzednia stronanastępna strona