Teraźniejsza Prawda nr 6 – 1923 – str. 80
Rzym 8:29, 30 jasno dowodzi przypisane usprawiedliwienie. Jak podaje brat Russell w VI Tomie na Str. 218 to pokazuje nasze doświadczenie w odwrotnie chronologicznym porządku. Apostoł mówi naprzód o naszym przeznaczeniu, po drugie o naszym wezwaniu do wysokiego powołania, (poświęcenia) po trzecie o usprawiedliwieniu, a po czwarte o zaszczyceniu nas mądrością Bożą; gdy zaś w 1Kor. 1:30 on podaje nasze doświadczenia w chronologicznym porządku, że otrzymujemy od Chrystusa najprzód mądrość, po drugie usprawiedliwienie, po trzecie poświęcenie, po czwarte uwielbienie. Kalwiniści używając Rzym. 8:30 na dowód teorii „raz w łasce, zawsze w łasce” twierdzą, że ustęp ten pokazuje chronologiczny porządek postępowania w życiu Chrześcijańskim i z tego twierdzą, że wszyscy, których Bóg powołuje do pokuty pokutują, i ci którzy pokutują są usprawiedliwieni i którzy są usprawiedliwieni są uwielbieni w Królestwie; zapewne że ich twierdzenia byłyby właściwe, jeżeli ustęp ten pokazywałby doświadczenia w chronologicznym porządku. Lecz fakty dowodzą, że nie wszyscy, którzy są wezwani do pokuty pokutują, i że nie wszyscy, którzy pokutują bywają usprawiedliwieni, i że nie wszyscy, którzy są usprawiedliwieni będą uwielbieni w niebie. Dlatego ustęp ten musi być zrozumiany, jako uczący o naszych doświadczeniach w odwrotnie chronologicznym porządku.
kol. 2
Stąd usprawiedliwienie tu wzmiankowane przychodzi przed zaproszeniem do wysokiego powołania, które odbywa się przy zaproszeniu do ofiarowania – pierwszej części poświęcenia. A więc to usprawiedliwienie jest przypisanym. Tak samo usprawiedliwienie w 1Kor. 1:30 jest przypisanym. Najjaśniejszy dowód na przypisane usprawiedliwienie trwające podczas Wieku Ewangelii znajduje się w Rzym. 4:1-12. Doświadczone tu usprawiedliwienie z wiary Abrahama i Dawida, nie mające przypisanych zasług Jezusowych i zniesionego wyroku Adamowego było przypisanym usprawiedliwieniem i jest dla nas napisane na dowód i na przykład, że takie usprawiedliwienie odbywa się w czasie Wieku Ewangelii – to dowodzi przypisane usprawiedliwienie. W wierszu 11 jest wyraźnie powiedziane, że Abraham otrzymał typową obrzezkę jako typową pieczęć – ożywiającą – jego przypisane usprawiedliwienie aby przeto stał się – typem na Boga – w obrazie tymczasowym ojcem wszystkich niepoświęconych (nieobrzezanych), z wiary usprawiedliwionych wierzących. Następny wiersz pokazuje, aby się stał także – jako typ na Boga – obrazowo ożywionym Ojcem wszystkich poświęconych, czy Żydów czy Pogan. Widzimy więc jak Brat Russell uczył Prawdy, a jak brat Rutherford wprowadził wiele błędów do przedmiotu na przypisane usprawiedliwienie.
____________________
kol. 1
Pytanie: Czy jest właściwym mówić, że ci z narodu Izraelskiego, którzy patrzą na przyjście Mesjasza, są przypisano usprawiedliwieni?
Odpowiedź: Myślimy, że nie. Przypisane usprawiedliwienie, nawet w Wieku Żydowskim, wymagało więcej niż tego. Wymagało, że w dodatku do takiej wiary musiało być też poświęcenie. Najwięcej co otrzymali niepoświęceni Żydzi, którzy oglądali się za Mesjaszem podczas wieku Żydowskiego było figuralne usprawiedliwienie. Ażeby radować się z przypisanego usprawiedliwienia
kol. 2
podczas Wieku Ewangelii trzeba żałować za grzechy przed Bogiem i mieć wiarę w Pana Jezusa Chrystusa, którego krew daje (przypisane) odpuszczenie grzechów ze strony Boga żałującemu i wierzącemu grzesznikowi. Dlatego ci z Żydów, którzy teraz patrzą za Mesjaszem, ale nie wierzą, że Jezus jest tym Mesjaszem, którego śmierć daje (przypisane) ubłaganie za nich przed Bogiem, nie są przypisano usprawiedliwieni. – Dzieje Apostolskie 4:12 i Ewangelia Jana 3:18.
kol. 1
WIADOMOŚCI DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Staraniem braci w Chicago odbędą się dla Polskich i Angielskich braci dwie konwencje w jednym budynku, lecz każda z nich w osobnej sali w Schoenhofen Building, południowo zachodni róg Milwaukee i Ashland Ave, od 28-30 września, rozpoczynając o godz. 10 przed południem 28 września. Tak jak na konwencji w Detroit, odbędą się również i na tej konwencji wspólne zebrania polskich i angielskich braci. Trzech angielskich i trzech polskich, razem sześciu pielgrzymów wezmą udział w tych konwencjach; niektórzy z nich przemawiać będą przez tłumaczy. Spodziewamy się, że dosyć znaczna liczba Polskich i Angielskich Epifanią oświeconych braci weźmie w nich udział. Wszelkie korespondencje odnośnie tych konwencji, jeżeli będą pisane w polskim języku, prosimy adresować: W. K. Holowatzky 1931 X. Hovne Ave,
kol. 2
Chicago, Ill., a jeżeli pisane w angielskim języku, na adres Mrs. S. R. Hayens, 4707 Drexel Boulevard, Chicago. Ill.
Starajmy się o ile to będzie możebnym, aby otrzymać błogosławieństwo dla siebie, a także, aby udzielić takowych i drugim. – Mal. 3:16.
Teraźniejsza Prawda nie bywa już odsyłana z powrotem przez braci z stowarzyszenia jak przedtem. Z tego radujemy się.
Naszego brata Russella gazetki w polskim języku „Gdzie są umarli” i „Co to jest dusza” mogą być nabyte u nas bezpłatnie, które można rozdać przy spotkaniu się z polskimi chrześcijanami. Nie radzimy, aby takowe rozdawać przed katolickimi kościołami lub po domach. Z przyjemnością udzielimy tych gazetek wszystkim w takich ilościach ile zamówią, aby je mądrze użyć, zgodnie z powyższą myślą.