Teraźniejsza Prawda nr 35 – 1928 – str. 64

na pozaobrazowych podwojach drzwi i nadprożkach czyni Jezusa zdolnego Zbawiciela, otoczonego i przymocowanego na miejscu przez zadowoloną Boską Sprawiedliwość. Jak w typie, ci którzy znajdowali się z drugiej strony drzwi, które były otoczone pokropionymi podwojami i nadprożkami, znajdowali się w bezpieczeństwie anioła śmierci, który zabijał wszystkich pierworodnych, którzy nie znajdowali się w takim domu, tak samo w pozaobrazie, jesteś) my w bezpieczeństwie, jeżeli pozostaniemy w Domu Pańskim, którego domu drzwiami, Jezus, otoczony sprawiedliwością, zadowolił przez Jego zasługę; gdy zaś ci, co wychodzą z tych Drzwi, wychodzą z zadowolonej Boskiej Sprawiedliwości 1 wynikiem tego idą na Wtóra Śmierć. W ostatnich przedstawieniach Wieczerzy Pańskiej nasz brat Russell wskazał nam, że kropienie krwią Baranka wyobrażało przypisanie zasługi Jezusowej. Dlatego z tej przyczyny nadprożki i podwoje drzwi wyobrażają Boską Sprawiedliwość, przez która zasługa naszego Pana jest za nas złożona i do której jest dana dla naszego przypisania. (P. 22, 190).

      Pytanie: Ponieważ nie jesteś w stanie powiedzieć na pewno, kogo Hazael i jego Syryjczycy wyobrażają, możesz udzielić myśli, kogo Benadad i jego Syryjczycy, z którymi Joram, król Izraelski walczył, reprezentują?

      Odpowiedź: W Teraźniejszej Prawdzie No. 54-ty, strona 66, par. 2, jest podane, że Joram zdaje się reprezentuje koncert państw, w mniejszej i większej niestałej współdziałalności, który egzystował przez około 115 lat, którego ukompletowanie w jego wszystkich częściach jest (bliską) przyszłością, pokazane w Objaw. 17 rozdziale. Rozumielibyśmy, iż wojna między Joramem i Benadadem będzie głównie w przyszłości. Pozaobrazowy Ochozjasz, czyli resztki chrześcijańskiego Rzymskiego Państwa, działające jako osobne narody, i niezależnie od pozaobrazowego Jorama, umarli w ostatniej wielkiej wojnie światowej). (2 Król. 1:1-18). Widocznie ostatnie zarysy zakończonej wojny są figurowano w 2Król. 3:1-27, gdy rychlejsze zarysy wojny jakoby były podane w 2Król. 1:1. Benadad odnoszący się do tej kwestii, jest król Syrii nadmieniony w 2Król. 6:8-12; 8:7-15; a jego wojna z Joramem jest opisania w 2Król. 6:8; 7:16. Radykalni Socjaliści, są jakoby przedstawieni przez Syryjczyków, a Bolszewicy, kontrolująca grupa między niemi, jakoby byli przedstawieni przez Benedada. Słowo „Bolszewik” wyobraża tych,
kol. 2
co chcą więcej, to jest tych z pomiędzy radykalnych socjalistów, których wymagania są większe od tych z ogółu radykalnych socjalistów. Nie myślimy, że zwolennicy bolszewizmu są anarchistami, ani rewolucjonistami, którzy mają zapalić symboliczny ogień i wzruszyć do symbolicznego trzęsienia ziemi, (2Król. 19:11, 12) ponieważ Jehu reprezentuje tych wodzów, którzy podniecą do trzęsienia ziemi – i którzy przez krótki czas walczą z pozafiguralnym Joramem (2Król. 8:28; 9:10) w jego wojnie z Hazaelem i w przyszłości staną się zmienionym zarysem wodzącej grupy między radykalnymi Socjalistami, która przywłaszczy sobie kontrolę, jaką raz posiadają bolszewicy. (2Król. 8:7 – 15). Jako badacze Pisma Św. będąc zainteresowani znakami czasów, będzie dobrze czuwać nad pozafiguralnym Jehu i Hazaelem. Jak pokazuje figura, pozafiguralny Elizeusz będzie dosyć czynnym z tymi czterema grupami.

      Pytanie: Czy nie jest to przywłaszczeniem władz Apostolskich, jeżeli wskazujesz na jednostki jako członków Wielkiego Grona?

      Odpowiedź: Gdy brat Russell powiedział, że tylko Apostoł mógł wiedzieć, kto był w Wielkim Gronie, on odnosił się do czasu przed Epifanią; ponieważ w tym czasie nie było jeszcze Wielkiego Grona. Dlatego było złą rzeczą mówić o tej lub innej osobie przed Epifanią, że był z Wielkiego Grona, ponieważ w tym czasie było potrzebnym mieć Boskie natchnienie, aby to wiedzieć; i dlatego było to tylko władzą Apostolską. Lecz gdy Epifanią się zaczęła (Mal. 3:2, 3; 1Kor. 3:12 – 15: 2Tym. 4:1) Wielkie Grono jako takie zaczęło przychodzić do egzystencji. Dlatego w obecnym czasie Boskie oświetlenie – a nie Boskie natchnienie – na rzeczy Epifaniczne jest potrzebne, gdy Epifania się zaczęła. (Mal. 3:2, 3; 1Kor. 3:12) do poznania Członków Wielkiego Grona. (Z. 16, 264, kol. 1, par. 1; sprawozdanie Konwencyjne z 1916, 198 kol. 2, 10 pytanie). Jak w typie Aaron i jego synowie byliby fizycznie niewidomymi lub blisko takimi, jeżeliby nie mogli widzieć lewitów, gdy ci zostali im przedstawieni w czasie ich oczyszczenia i poświecenia, (4Moj. 8:13) tak samo bylibyśmy niewidomymi lub blisko takimi w pozafigurze, jeżeli byśmy nie mogli widzieć lewitów jako takowych, gdy ich nam Pan przedstawia w tym czasie ich oczyszczenia i poświęcenia.

DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

      W ostatnim numerze Ter. Prawdy z maja tego roku, nie daliśmy dat dodatniej Konwencji w Lublinie, która odbędzie się od 22 do 24-go lipca. Konwencja we Lwowie odbędzie się 23 do 25-go lipca, Konwencja w Krakowie 25 i 26-go lipca. Brat Johnson będzie w Lublinie 23 i 24-go lipca, we Lwowie 25-go lipca, a w Krakowie 26-go lipca, gdy inny Amerykański, mówca będzie w Lublinie 22-go lipca, we Lwowie 23 i 24-go lipca, w Krakowie 25-go lipca. Tak wiec dodatnia Konwencja w Lublinie nie zmniejszy posług przedtem ogłoszonych, owszem da usługi braciom w Lublinie, i jeden dzień więcej braciom we Lwowie.

      Polska Konwencja we Francji odbędzie się od 3-go do 5-go sierpnia w Bruay w sali P. Bazin, Bonot Pasdela Renaissance, 45 Rue de Pernes, początek o 3-ciej po południu 3-go sierpnia. Ponieważ będzie to jedyna polska Konwencja we Francji, wszystkie posługi tejże odbędą się w polskim języku; brat Johnson posłuży się polskim bratem, który będzie tłumaczył z angielskiego na polski język. Wszystkie wykłady i zebrania, odpowiedzi na zapytania na tej Konwencji będą prowadzone przez brata Johnsona. Wszystek lud polski w Prawdzie w różnych oddziałach jest proszony brać udział w tej Konwencji. Zjedźmy się licznie dla błogosławieństwa. Wszelkie komunikacje względem tejże prosimy wysłać na adres: Józef Korzeniowski, Rue Provence 28, Bruay en Artois, P. D. C., France.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne — Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor.

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga, tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę,” która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „wiernego sługę,” aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie; przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii, jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.

      Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi. Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych).

poprzednia stronanastępna strona