Teraźniejsza Prawda nr 35 – 1928 – str. 63
Słowo Boże. To badanie, do którego się teraz odnosimy, powinno postępować od chwili, gdy się obudzimy, aż do czasu, gdy idziemy na spoczynek. Ustawicznie powinniśmy zastanawiać się i badać jak używać to co już wiemy względem Boga, względem Biblii, względem Jego woli, względem naszych obowiązków, względem nas i innych, względem Złotej reguły itd. Innymi słowy, każdy Chrześcijanin powinien każdego dnia, każdej godziny i każdego czasu badać więcej i więcej, jak odłożyć gniew, złość, nienawiść, zazdrość, spory, obmowy, i wszystkie inne uczynki upadłego ciała i szatana; i z taką samą wytrwałością powinien pilnie badać jak przyoblec się w owoce i gracje Ducha Świętego cichości, grzeczności, cierpliwości, nieskwapliwości, braterskiej miłości. Wszystko co znajduje się w Biblii, wszystko co się względem niej uczymy, wszystkie lekcje dane nam z Boskich Opatrzności i wszystkie korzyści, które otrzymujemy z społeczności z braćmi,
kol. 2
są tylko przygotowaniem do wielkiego badania życia abyśmy mogli jak najlepiej wykonać wolę Bożą w naszych myślach, słowach i uczynkach. Kładziemy dlatego szczególny nacisk na ten gatunek badania, ponieważ widzimy, iż wielu z ludu Bożego nie rozumieją jasno tej sprawy. Tacy myślą, że ich duchowy stan zależy jedynie od tego jak wiele godzin mogą spędzić w badaniu Biblii. W ten sposób chwytają się tylko części Prawdy. Wielkie błogosławieństwa przychodzą do nas z naszych wysiłków zastosowania w naszych życiach tych zasad, których już nauczyliśmy się z Biblii. To badanie nie wymaga, ażebyśmy zawsze mieli nasze Biblie w rękach, lecz ażebyśmy zawsze mieli te rzeczy w naszej pamięci, które żeśmy zbadali ze Słowa Bożego, ażebyśmy mogli je praktycznie zastosować w sprawach życia, w naszych myślach, słowach i uczynkach ku Bogu, naszym braciom, ludziom i nam samym.
PROWADŹ NAS
Racz nam dać światło, niechaj świeci nam!
Niech wiedzie nas;
Niech prowadzi nas do nieba bram,
W ucisku czas.
Strzeż naszych dróg i padaj Swoją dłoń;
Niech nas wzmocni Twej miłości toń.
Niech w serca nasze spływa Prawda Słów
Nauki Twej!
I raca nas wesprzeć, kiedy zwątpim znów
Wśród chwili złej
Nie policz nam upadków naszych ślad;
Niech światłość Twoja strzeże nas od zdrad.
O Zbawco nasz, o Królu nasz! Odwagę w serca wlej!
Ty dla nas miłość wielką masz;
Dla wiernej trzody Twej.
Tyś dał nam poznać Prawdę Twą i Twój chwalebny Plan;
Niech wiecznie więc te słowa brzmią:
„Zbawiciel, Król i Pan”.
kol. 1
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
Pytanie: Gdyby kto się pytał: „jak możemy wiedzieć, że jesteśmy w Epifanii”, jaką byłaby najlepsza odpowiedź?
Odpowiedź: Jedna odpowiedź może zadowolnić niektóre umysły, gdy zaś inna odpowiedź zadowoli inne umysły. Myślimy, że dobra odpowiedź dla niektórych byłaby następująca, że Epifania i czas ucisku są jednakowymi okresami, i że od 1914 znajdujemy się w, ucisku. Innym możemy odpowiedzieć, co Apostoł Paweł (2 Tym. 4:1) pokazuje, że rozłączenie ludu Bożego na Maluczkie Stadko i Wielkie Grono miało odbyć się podczas Epifanii, i że rozdzielenie teraz postępuje. Dla niektórych byłby znów dobry argument, że „wierny sługa” dokończył dzieła Paruzji (Ezech. 9:11). Dlatego od jego śmierci musimy znajdować się w Epifanii, która miała nastąpić po Paruzji. Dla niektórych umysłów praca Elizeusza, Jehu i Hazaela, „! objawienie „złego sługi” i „głupiego i niepożytecznego pasterza” mogą. być najlepsze dowody, że jesteśmy w Epifanii Dla niektórych znów obchodzenie się Najwyższego Kapłana Świata? .Kozłem Azazela, po zadowoleniu sprawiedliwości przez Jezusa dla wszystkich Jego członków (3Moj. 16:20) będzie najlepszym argumentem, że żyjemy w okresie Epifanii? Jak więc znajdują się różne argumenty, które mogą przekonać różne umysły i dać dowód, że jesteśmy w Epifanii.
Pytanie: Co znaczy przemiana?
Odpowiedź: Idea nominalnego Kościoła względem przemiany jest odwróceniem się grzesznika od grzechu
kol. 2
i niewiary do pokuty ku Bogu i do wiary w naszego Pana Jezusa. A ta idea nominalnego kościoła była przez około rok skrycie rozszerzaną w Strażnicy, ażeby zakryć Prawdę, która ma łączność z poczytalnym usprawiedliwieniem. Biblijna nauka na ten przedmiot, jak nasz brat Russell pokazał (Bereański komentarz na Dzieje 3:19) zawiera w sobie myśl stopniowego wyrabiania charakteru, aby stać się podobnym naszemu Panu. Dlatego jest to dziełem całego życia, jak on uczył w tym kazaniu, na którym komentarz się opiera.
Pytanie: Co mamy rozumieć przez pokropienie krwią Baranka wielkanocnego podwój i drzwi i nadprożków?
Odpowiedź: Naszą odpowiedź otrzymujemy z głównego faktu pozaobrazu, jaki użytek jest uczyniony z krwi Jezusa, naszego Baranka, przez którą przebywamy w pozaobrazowym domu, którego „pozaobrazowe nadprożki i podwoje drzwi są skropione Jego krwią, przez co uciekamy od Wtórej Śmierci. Na czym więc jest krew Jezusa kropiona? Odpowiadamy, na Boskiej Sprawiedliwości. Co tam ta krew czyni? 1) udziela zniesienia Adamowego wyroku ze wszystkich, za których jest kropiona i 2) zbawia od Wtórej Śmierci wszystkich, którzy pod nią (krwią) pozostawają. Dlatego rozumiemy, że nadprożki i podwoje drzwi, czyli załączenie do drzwi, wyobraża Boską sprawiedliwość, i że pokropienie krwią Baranka wyobraża przypisanie zasługi Jezusowej. Ktokolwiek wszedł do Domu Bożego, musi to uczynić przez Jezusa, te Drzwi, którego zasługa