Teraźniejsza Prawda nr 35 – 1928 – str. 59
oczyszczenia świątnicy – pozaobrazowego Eliasza – od głównych brudów Papiestwa i osiągło główne prawdy w roku 1846.
(7) Łącznie z typem Eliasza są inne rzeczy, które wyobrażają wypadki spokrewnione z niektórymi doświadczeniami pozaobrazowego Eliasza, które datują się setki lat przed 1874. (1 Król. 20:1-22; 40). Po szczegóły zobacz P ’20, 40, 41.
Do tych siedmiu powyższych biblijnych dowodów mogą być dołączone rzeczy z piramidy, która pokazuje przy wejściu ku południowemu końcowi Wielkiej Galerii, że 24 wrzesień 1846 był ten akuratny dzień i rok, kiedy pozaobrazowy Eliasz zaczął pomazywać pozaobrazowego Elizeusza przy wcięciu górnej schody i gdzie wystaje wertykalna (prostopadła) linia południowej ściany wielkiej Galerii, że 27 czerwiec 1917 i 18 lipiec 1920, są akuratnymi dniami i latami, w których pozaobrazowy Elizeusz i Eliasz osobno działali jeden od drugiego. Po szczegóły zobacz P ’20, 75-80; P ’21, 114-119; P ’22, 181-185. Tak więc Eliasz działał setki lat przed r. 1874.
Mając wyjaśnione krętactwa, które „niewierny Sługa” – „głupi” i „niepożyteczny Pasterz” udzielił, aby „pociągnąć za sobą uczni”, będziemy teraz rozbierać to przyjemniejsze zadanie, pozafigurę z 2Król. 1:1-18. Nasz drogi Pastor dał nam klucz do tego rozdziału, gdy zastosował Ochozyasza w jego chorym stanie do typu na Europę w jej politycznej i wojennej chorobie. Już żeśmy wykazali, że Achab przedstawia Europę autokratyczną; Ochozjasz (Izraela) wyobraża Europę rozłączoną w państwa niezależnie działające jedne od drugich; i że Joram (Izraela) który przez pewien czas był współwładcą Ochozjasza (P ’19, 97 par. 2, 3) przedstawia Europę w państwach działających jedne z drugimi. Wykazaliśmy, że Moab w 2Król. – nie wszędzie – wyobraża Państwa Centralne. Ich oburzenie się przeciw Ochozjaszowi (wiersz 2Król. 20:1.) wyobraża państwa z Włochami formujące Aliantów (Triple Alliance) używając tę formę wspólnej ugody (Alliance) przeciwko skupionym i osobnym państwom Europy, co było buntem przeciwko Europie, która składała się z osobno działających względem siebie państw – z pozaobrazowego Ochozjasza i Jorama. Możemy zauważyć, że w typie więcej Joram aniżeli Ochozjasza walczyli przeciw Moabowi (2Król. 3:4-27). Dlatego w pozaobrazie nie tak mocno walczyli indywidualne Państwa w Europie podtrzymywane przez Robotników – Edom i Amerykę – Jozafata przeciw Centralnym Państwom, choć wszystkie te państwa weszły w wojnę osobno, jak Austria, Serbia, Belgia itd. Przeto działali oddzielnie (pozoobrazowy Ochozjasz) w wojnie. Upadek Ochozjasza (wiersz 2 ) wyobraża jak osobne Europejskie rządy dążąc do wysokich ambicji (sali) w polityce (Samarii) spadli przez słabe utworzenia ((Kraty) w warunki wojny światowej. Jego Ochozjasza upadnięcie przedstawia zamordowanie arcyksięcia, a jego rychła choroba wyobraża z tego wynikający bez nadziei naprawienia kryzys, w który Europa w odrębnie działających państwach weszła. Jego wołanie po posłów przedstawia jak Europa zwróciła się do partii militarnej w każdym państwie o pomoc; jego wysłanie po Belzebuba Akkarońskiego, aby załatwił ich stan, przedstawia jak europejskie państwa żądały militaryzmu, czyli wojny, rzeczywiście Szatana (Mat. 10:25), – aby uzdrowić ich chory stan i dać im zapewnienie dalszej egzystencji jako niezależne państwa. Beel-Zebob czyli Pan much, tak nazwany, ponieważ Beel (Szatan w ukryciu) był niszczycielem (Akkoron – zniszczenia) plagowitych much, wyobraża militaryzm (rzeczywiście Szatana) niszczyciela plagowitych i nierozwiązujących warunków, apelując do militaryzmu, (Szatana) Europa zgrzeszyła. Powinna apelować do Boga, który jest przedstawiony w zasadach prawdy, sprawiedliwości i miłości; i gdyby to było uczynione
kol. 2
z serca do Boga, co wyobrażałoby poddanie się Jego woli, śmierć pozaobrazowego Ochozjasza nie nastąpiłaby w stanie dziecięcym. – Królestwo Boże było by ustanowione, jako pokojowy następca, czyli syn figuralny.
Dlatego, że europejskie narody nie chciały działać zgodnie z Boską regułą, ale z samolubstwem – duchem Szatana – przyszły do ruiny, jako niezależne państwa z przyczyny samolubnej polityki i wojny światowej – pozaobrazowy Ochozjasz umarł. Wielkie zgwałcania się nad Prawdą i Sprawiedliwością, spowodowały aby zaapelowały do militaryzmu, zamiast do Prawdy i Sprawiedliwości ku zapewnieniu dalszej ich egzystencji. To skłoniło posłańca pańskiego „onego wiernego sługę” do pobudzenia pozaobrazowego Eliasza, aby ten przez partie militarne tych krajów strofował Europę i prorokował, że niezależny stan państw europejskich będzie zupełnie zniszczony, (wiersz 3, 4 ) To poselstwo było dane gdy się wojna zaczęła, przez opublikowanie w gazetach kazań, przez publiczne wykłady i przez rozmowy ludu Pańskiego z ludźmi podczas wojny światowej. Eliasz zapytał się: „Izali nie masz Boga w Izraelu, iż się idziecie radzić Beelzebuba, Boga Akkarońskiego”? Strofowanie w tym pytaniu wyobrażało pozafiguralnie, że w Chrześcijaństwie, Prawda, Sprawiedliwość i Miłość, jako zasady Boskiego rządu i Jego ludu, mogły być znalezione i wypełnione względem warunków, lecz mimo tego apelowali do Szatana zasad błędu, niesprawiedliwości i samolubstwa, dla załatwienia ich trudności i osiągnięcia im upewnienia dalszej egzystencji, jako osobne państwa. Dlatego Pańskie poselstwo przez pozaobrazowego Eliasza do Chrześcijaństwa było, iż wielce zgrzeszyli czyniąc tak fatalną ucieczkę dla ich niezależności, jako państwa, przez co osłabli i przygotowani zostali do następującej po wojnie rewolucji, w której zniszczeni będą w ich złączonych zdolnościach, jak jest to pokazane przez śmierć Jorama z ręki Jehu.
POZAOBRAZOWY ELIASZ UWAŻANY
Poselstwo to było rozniesione między Chrześcijaństwo i przyszło do uwagi wojujących państw, a od tych przyszło pod rozwagę rządów, co wyobrażała mowa Eliasza do posłów, którzy się wrócili, (wiersz 5) „Czemu żeście się wrócili?” i pokazuje jak pozaobrazowo partie wojenne wróciły się przez strofowanie, które przyszło od pozafiguralnego Eliasza, że umysłowo były zatrzymane w ich złym duchu. Od nich pozaobrazowy Ochozjasz nauczył się krytycyzmu, jakiego Święci Boży uczynili przeciw Europie w jej niezliczonych narodowych czynnościach na śmierć, przez osłabnięcie ich do tego stopnia, że dla ich utrzymania się musieli później się złączyć (Sof. 3:8) i jako cenę oddać ich niezależne narodowe czynności, (wiersz 6). Pytanie Ochozjasza, jaki był ten człowiek, który przyszedł i dał każdemu z nich poselstwo, równa się pytaniu, jakie narodowi władcy dali partiom wojennym: „Jaki to lud przejął się umysłem swoim, że krytykuje waszego ducha wojennego jako przeciwnego zasadom prawdy, sprawiedliwości i miłości?” Posła odpowiedź była, że to był człowiek włosisty i wyobraża jak partie wojenne odpowiedziały, że ci strofujący byli mocnymi (włosy przedstawiają moc, jak to pokazane w Samsonie) w użyciu biblijnym. Badacze Pisma Świętego, i że był opasany pasem skórzanym wyobraża myśl jak partie wojenne określały pozaobrazowego Eliasza, jako zatrudnionego w służbie strofowania złego, będącego w opozycji do Boskiego Prawa, i do głoszenia przychodzącego Królestwa Bożego. Że to jest symboliczne znaczenie będącego opasanym skórzanym pasem pokazuje, iż Jan Chrzciciel, którego misją było strofowanie złego i głoszenie nadchodzącego Królestwa Bożego, tak samo był opasany, aby symbolizował jego specjalne dzieło (Mat. 3:4). Co do opisu posła, Ochozjasz poznał, że ten co strofował był Eliasz, tak też państwa Europejskie poznały, że ci którzy ich sądzili i strofowali, byli tą samą klasą, która podczas wieku strofowała dla grzechu, sprawiedliwości i przyszłego sądu (wiersz 8). Można widzieć, że ta czynność