Teraźniejsza Prawda nr 34 – 1928 – str. 36
Dla tej przyczyny szata przypisanej Chrystusowej sprawiedliwość jest nam potrzebna do pokrycia naszych potrzeb, aż nasza ziemska pielgrzymka zupełnie zakończy się.
Zastanawiając się teraz nad Restytucją dla świata, która w krótkim czasie się rozpocznie, widzimy, że Bóg odłożył tysiące lat Królestwo Mesjasza dla celu, aby wyuczyć ludzkość i przyprowadzić ją z powrotem do pełnej doskonałości umysłu i morałów. To przyprowadzenie ludzi z powrotem do podobieństwa Bożego będzie znaczyć, że będą wtenczas posiadać wszystkie owoce i przymioty Ducha Świętego, które Kościół teraz musi rozwijać. Jaka więc będzie różnica między tymi różnymi klasami? Odpowiadamy, że jak powyżej podaliśmy, różnica będzie w naturze, która będzie posiadać te same owoce, choć w innych stopniach, podług natury. Działanie Ducha Świętego w ludzkości będzie ograniczone; ponieważ ludzie będą synami Bożymi na ludzkim poziomie. Podobnie objawienie owoców Ducha Świętego w aniołach będzie stosować się do ich natury.
Na ilustrację tych różnic możemy wziąć kosztowne kamienie. Gdy szmaragd wyobrażałby ludzką doskonałość, topaz anielską, a diament Boską doskonałość.
kol. 2
Wszystkie są kosztowne i piękne. Każdy z nich jest doskonałym w swoim gatunku, lecz ich stopnie różnią się jeden od drugiego. Diament jest najtwardszym i najbardziej odbijającym i wydaje najwięcej światłości. Tak samo będzie z Boską naturą. Pan obiecał, że wierny Kościół otrzyma największą chwałę i zaszczyt, które przychodzą z nieśmiertelnością. Dlatego będzie objawiać wszystkie chwalebne przymioty doskonałego charakteru w najwyższym stopniu wszelkiego stworzenia.
Lecz wszyscy synowie Boży, na jakimkolwiek poziomie, będą posiadali Ducha Bożego Świętego. Innym nie będzie dozwolona egzystencja poza ostateczną próbą tysiąclecia. Bóg będzie posiadał chwalebny wszechświat przez wieki wieczne; i z każdego zamieszkałego świata, przychodzić będzie śpiew dziękczynienia i chwalenia Boga, i powtarzane to będzie przez każde miłe i lojalne serce w każdej części Boskich dóbr. Egzystencja będzie wzniosłą w tym wesołym Dniu, dla którego inne dni zostały uczynione, a najchwalebniejsze dziedzictwo z wszystkich, będzie dziedzictwo Boskiego Chrystusa, Pomazańca.
kol. 1
OSTATNIA WOLA I TESTAMENT C. T. RUSSELLA
W ostatnich latach i w różnych odstępach czasu oddawałem moją osobistą posiadłość do Watch Tower Bibie and Tract Society, z wyjątkiem małego osobistego konta bankowego w przybliżeniu około dwóch set dolarów, złożonych w Exchange National Bank of Pittsburg, które mogą być wypłacone mojej żonie, jeżeli mnie przeżyje. Do zostawienia mam tylko chrześcijańską miłość i życzenia drogim członkom rodziny Domu Biblijnego i wszystkim współpracownikom w pracy Żniwiarskiej, owszem, wszystkim domownikom wiary na każdym miejscu, którzy wzywają imienia Pana Jezusa ich Zbawiciela.
Mając na względzie fakt, iż oddając Zions Watch Tower Old Theology Quarterly i prawo własności Brzasku Tysiąclecia Wykładów Pisma Św., Biblii, różnych broszur, śpiewnika i t. p. Towarzystwu Watch Tower i Tract Society, uczyniłem to z tym zastrzeżeniem, bym miał zupełną kontrolę nad tymi wydawnictwami w ciągu mojego życia, a po mojej śmierci miały być prowadzone według mego życzenia, które teraz wymieniam:
Komitet redakcyjny ma się składać z pięciu
Żądani, aby cały obowiązek redakcyjny Zion’s Watch Tower spoczywał w rękach Komitetu składającego się z pięciu braci, których upominam, aby byli, bardzo oględnymi i wiernymi Prawdzie. Wszystkie artykuły jakie maja wychodzić w Zion’s Watch Tower (Strażnicy) powinny mieć uznanie co najmniej trzech z komitetu składającego się z pięciu. Żądam także, aby jeżeli jaki artykuł uznany przez trzech a pozostały jeden, lub dwóch członków komitetu nie zgadzali się na ich poglądy, takie artykuły powinny być zostawione do dalszej rozwagi, modlitwy i dyskusji na przeciąg czasu trzech miesięcy, zanim mógłby być publikowany i aby tak dalece, jak to możebne jedność wiary i związki pokoju mogły by być zachowane w zarządzie redakcyjnym tego pisma.
Nazwiska komitetu redakcyjnego (z takimi zmianami jakie od czasu do czasu mogły by się okazać) mają być ogłaszane w każdym numerze pisma, lecz wcale
kol. 2
nie ma być wzmiankowane, przez kogo różne artykuły są pisane. Będzie rzeczą dostateczną, że artykuły są uznane przez większość komitetu.
Jak Towarzystwo obiecało mi, że nie będzie wydawało innych pism, to samo wymaga się, by komitet redakcyjny nie pisywał do innych pism, lub miał z niemi jaką łączność w jakiej bądź mierze lub stopniu. Stawiam te wymagania, gdyż mam na względzie zabezpieczenie komitetu i pisma od ducha ambicji, lub pychy, albo zwierzchnictwa, i aby Prawda była uznawaną i cenioną dla swej wartości, i aby Pan był szczególnie uznawany za Głowę Kościoła i Źródło Prawdy.
Kopie moich kazań, jakie były publikowane w codziennych pismach przez okres czasu kilku lat zostały zachowane i mogą być używane jako artykuły redaktorskie do Watch Tower lub nie, umieszczane, jak komitet będzie uważał za lepsze, lecz moje nazwisko nie ma być przy tym podpisywane, lub czyniona jakakolwiek wzmianka co do autorstwa.
Wymienione poniżej nazwiska jako członków komitetu (zależy od nich czy przyjmą) przypuszczam, iż są zupełnie wierni nauce Pisma Świętego, szczególnie nauce Okupu – że Bóg nikogo nie przyjmie, ani nie może otrzymać zbawienia, żywota wiecznego, z wyjątkiem wiary w Chrystusa, posłuszeństwa Jego Słowu i Jego Duchowi. Jeżeliby ktokolwiek z tego komitetu w jakiem czasie nie zgadzał się z tymi zasadami, taki gwałciłby swoje sumienie i popełniałby grzech gdyby pozostawał nadal członkiem komitetu redakcyjnego – wiedząc, iż takie postępowanie byłoby przeciwne duchowi i zamiarom tego postanowienia.
Komitet redakcyjny ma być trwałym, to jest, jeżeliby który z członków umarł, lub zrezygnował, to byłoby obowiązkiem pozostałych członków wybrać innego na jego miejsce, ażeby pismo nigdy nie było wydawane gdyby komitet nie był zupełnym to jest składającym się z pięciu. Przykazuję komitetowi wzmiankowanemu, wielka oględność, względem wyboru do swej liczby innych członków. Czystość życia, jasne wyrozumienie Prawdy, gorliwość ku Bogu, miłość dla braci i wierność