Teraźniejsza Prawda nr 32 – 1928 – str. 16

aby oni mogli tym działalnościom służyć; ponieważ te operacje będą się wzmagać w klasie Restytucji, dlatego silnie rozwinięte charaktery będą potrzebne aby skutkiem i pomocą były użyte do podniesienia klasy restytucji. Charaktery Starożytnych i Młodocianych Świętych będą wykrystalizowane we wierze i sprawiedliwości, aby były stosowne do wejścia tysiącletniego książęstwa. Bez takiego wyrobionego charakteru, nikt nie może być Starożytnym lub Młodocianym Świętym. Lecz taki stopień rozwiniętego charakteru nie będzie wystarczającym do wytrwania próby do życia. Zupełne rozwinięcie charakteru będzie wymagane do takiej próby, i to będzie właśnie to dodatnie rozwinięcie charakteru Starożytnych i Młodocianych Świętych w tysiącleciu, którzy staną się tedy doskonałymi. (Żyd. 11:39, 40) Będzie to łącznie z ich służbą jako książąt i lewitów, że będą udoskonaleni. Takie służby będą dlatego wymagały rozwinięcia takich charakterów. Dlatego, gdy ich lojalność do wiary i sprawiedliwości, rozwinięta po tej stronie tysiąclecia, przygotuje ich w charakterze do wejścia i działalności obowiązków i przywilej książęstwa, w tej samej proporcji jak przywileje i obowiązki ich książęstwa powiększają się w ich potrzebach na charakter, będą potrzebowali wzmagającego rozwinięcia charakteru, aby przyjść do wymagań, aż takowe doprowadzą do udoskonalenia w nich charakteru. Więc widzimy, że będą potrzebne dobrze rozwinięte charaktery w Starożytnych i Młodocianych Świętych, aby usposobić ich do wzmagających odpowiedzialnych obowiązków i przywilei, jak ludzkość w tysiącleciu będzie się udoskonalać pod opieką tych dwóch klas zacnych Świętych. Innymi słowy, żadna z klas zacnych świętych nie rozwinie doskonałych charakterów w tym życiu. Zupełne udoskonalenie ich ludzkich charakterów jest odłożone do tysiąclecia. (P. 27, 128).

      Pytanie: Jak daleko stosują się obietnice Kościoła do Młodocianych Świętych w ich podróży do pozaobrazowego Chanaan?

      Odpowiedź: Obietnice, które stosują się do Kościoła, nie stosują się wcale do Młodocianych Świętych. Całkowitość obietnic należących do Kościoła znajduje się w 1Moj. 22:17, 18 i te są duchowe; gdy zaś te w tym samym ustępie teraz zastosowane do Młodocianych Świętych są ludzkie obietnice. Kościół ma obietnice do Boskiej natury i ciała – „nasienie twoje będzie jako gwiazdy niebieskie.” Młodocianym Świętym są obiecane ludzkie usposobienie i ciała „nasienie twoje będzie jako piasek na brzegu morskim.” Drugi układ obietnic do tych dwóch klas również różni się. Zwyciężyć nieprzyjaciół Kościoła znaczy
kol. 2
zwyciężyć grzech, błąd, samolubstwo i światowość; a dla Młodocianych Świętych znaczy zwyciężyć grzech, błąd i taką miarę samolubstwa i światowości, ile jest wymagane w próbie wiary, lecz nie w doskonałej miłości. Obietnica „w nasieniu twojem będą błogosławione wszystkie narody ziemi” znaczy dla Kościoła, że jako Ciało Najwyższego Kapłana świata, ma błogosławić świat z sposobnościami pojednania; gdy zaś obietnica dla Młodocianych Świętych znaczy, że jak podrzędni lewici będą pomagać ludzkości przez nauczanie, jak te błogosławieństwa sposobności pojednania otrzymać. Dla Kościoła, jako Ciała pośrednika Świata, ta obietnica znaczy, że da światu sposobność do pokrewieństwa z przymierzem z, Bogiem; gdy zaś Młodociani Święci, jako pomocnicy, będą wykonywać podrzędne nauki, aby pomóc światu do takiego pokrewieństwa przymierza. Dla Kościoła, jako Królów, ten ustęp znaczy, że będzie panować, aby wyniszczyć zło i wprowadzić dobre warunki; gdy zaś dla Młodocianych Świętych znaczy to przywilej jako szlachta, aby dopomagać w wprowadzeniu różnych metod do zniszczenia złego i wprowadzenie dobrego. Dla Kościoła jako Matki, ten ustęp znaczy, że będzie współdziałać w pracy dania restytucji światu, włącznie Starożytnym i Młodocianym Świętym, ludzkie ciała i usposobienie do doskonałości; gdy zaś dla Młodocianych Świętych, jako do drugiego; urodzonego syna, znaczy, że otrzymają przywilej pomóc klasie restytucyjnej do udoskonalenia ciał i dyspozycji. Dla Kościoła, jako Ciała Sędziego świata, znaczy, że będzie uczył, próbował, karał i wydawał wyrok światu; gdy zaś dla Młodocianych Świętych, jako pomocników, znaczy, że nie będą więcej czynić jak nauczać świat, gdy ten będzie na próbie do życia. Dla Kościoła, jako ciała lekarza świata, ten ustęp dowodzi, że będzie leczył ludzkość fizycznie, umysłowo, moralnie i religijnie; gdy zaś dla Młodocianych Świętych znaczy, że będą podrzędnymi pielęgniarkami lub niańkami w procesie tego leczenia. I dla Kościoła, jako Ciała Proroka, ten ustęp znaczy, że będzie mieć nadzór nad wszystkimi naukami dla ludzkości; gdyż zaś dla Młodocianych Świętych znaczy, że jako podrzędni nauczyciele, będą uczyć podrzędnych nauk prawdy dla świata. Te szczegóły dowodzą, że żadne z obietnic stosujących się do Kościoła, w całości zawarte w zaprzysiężonym przymierzu, nie stosują się do Młodocianych Świętych.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne — Dwumiesięcznik
Pawet S. L. Johnson, Wydawca I Redaktor.

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga, tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę,” która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dat Pan przez „wiernego sługę,” aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie; przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii, jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak Jak Panu się podoba udzielić.

      Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.

      Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, Jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznano i podano na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych).

poprzednia stronanastępna strona