Teraźniejsza Prawda nr 6 – 1923 – str. 73

wejść do Wysokiego Powołania, głośmy tę sposobność cichym, zapewniając ich, że ci, „którzy są z wiary, błogosławieni są wraz z wiernym Abrahamem” przywilejem błogosławienia wszystkich Narodów. – Rzym. 4:16. Gal. 3:6-9.

      Trzymajmy się nieco doktryn, jakich „On Sługa”,
kol. 2
prawdziwy przewód udzielał pokarmu na czas słuszny dla czeladzi, jednocześnie strzeżmy się przed przewrotnymi i ukrytymi atakami czynionymi na te doktryny – jak na przykład przed powyższym rozbieranym artykułem: – „Starożytni Święci i Nowocześni”.

kol. 1

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA W SPRAWIE MŁODOCIANYCH ŚWIĘTYCH

      Od rozmaitych braci otrzymaliśmy wiele pytań w sprawie Młodocianych Świętych. Miło nam jest widzieć zainteresowanie ludu Pańskiego w tym i w innych przedmiotach Biblijnych. Zainteresowanie takie jest na czasie, albowiem w teraźniejszym czasie podobało się Panu zrządzić rozwój Młodocianych Świętych, jako Klasy, jak również Wielkiego Grona, jako Klasy, Epifania jest zaprawdę ważną epoką w Planie Pańskim, ponieważ, obok innych przyczyn, wybawia On swój Kościół od świata i rozwija dwie klasy Lewitów Tysiąclecia, Wielkie Grono – Merarytów Tysiąclecia i Młodocianych Świętych – Gersonitów Tysiąclecia. Dlatego to, że Epifania jest tak ważnym rysem Planu Bożego wspomina o niej tak często w Piśmie. Wiele z historii figur Biblijnych stają się teraz jasnymi, jako pozafigury Epifanii. Niektóre z nich zostały już przedstawione Kościołowi, inne także w swoim czasie zostaną wyjaśnione ludowi Pańskiemu. Postanowiliśmy odpowiedzieć drukiem na ważniejsze pytania w sprawie Młodocianych Świętych, jakie od czasu do czasu się pojawiało, i mamy przyjemność uczynienia tego w niniejszym artykule.

      (1) Pytanie: Czy Młodociani Święci są z Domowników Wiary?

      Odpowiedź: Wyrażenia Domownicy Wiary używamy z rozmaitych punktów widzenia: (1) W czasach Starego Testamentu wszyscy wierzący w obietnice należeli Domowników Wiary. (Żyd. 11:1-39) (2) Wszyscy wierni Wieku Ewangelicznego wierzący w Jezusa pochodzą z Domowników Wiary, jeżeli mamy na myśli Dom Wiary Wieku Ewangelicznego. (Rzym 4:11, 12; Z. 13, 358, par. 4.) Figurą tego były wszystkie dzieci – zarówno pierworodne, jak i późniejsze – w każdej rodzinie Izraelskiej, biorące udział w Baranku Wielkanocnym. (2 Moj. 12:3-17, 21-28.) (3) Wszystkie Nowe Stworzenia, jako dzieło skończone, w końcu Wieku Ewangelicznego, osobliwie zaś w czasie Epifanii, są z Domowników Wiary. (Żyd. 9:24; 10:14; 1 Jana 2:2; Mal. 3:2. 3; 1 Kor. 3 :11-15 ; Z, 13, 358, par. 5.) Aaron i rodzina jego w dniu Pojednania symbolizowali ten Dom Wiary, (3 Moj. 16:6. 11) (4) Maluczkie Stadko, Starożytni Święci, Wielkie Grono i Młodociani Święci będą Tysiąclecia Domem Wiary. (2 Tym. 2:20) Kapłani i Lewici mieszkający koło Przybytku symbolizują ten Dom Wiary (4 Moj. 1:3,4). Młodociani Święci oczywiście nie są z Domu Wiary nowego stworzenia, ponieważ nie są nowymi stworzeniami. Lecz z punktu widzenia posiadania „wiary Abrahama” (Gal. 3:7, 9) są oni oczywiście, jako i on – Domownikami Wiary. Należą oni do wierzących wspomnianych pod (2). Różnią się oni jednak nieco od próbnie usprawiedliwionych, którzy teraz nie poświęcają się. Ci drudzy w czasie Epifanii przestają zupełnie należeć do Domowników” Wiary, używszy łaski Bożej nadaremnie, podczas gdy pierwsi, poświęciwszy i okazawszy się wiernymi,
kol. 2
zachowują Próbne Usprawiedliwienie, i są przeto z Domu Wiary Wieku Ewangelicznego, co trwa do Epifanii i podczas Epifanii. Powodem, dlaczego są z Domu Wiary jest to, że są oni klasą wiary, albowiem wszyscy, którzy są z wiary Abrahama, są z Domu Wiary.

      (2) Pytanie: Jeżeli są oni z Domu Wiary, to jakie jest ich stanowisko względem krwi pozafigurnego Cielca?

      Odpowiedź: My rozumiemy, że krew pozafiguralnego Cielca przypisana jest tylko tym z Domu Wiary, którzy składają się z nowych stworzeń, ze wspomnianych pod punktem (3) w poprzednim pytaniu. „Aby okazywał się teraz przed oblicznością Bożą (w pozafiguralnej Swiątnicy, z krwią pozafiguralnego Cielca) za nami” (Żyd. 9:24); dlatego więc tylko dla pierworodnych. „Jedną ofiarą (przyczytaniem jego zasługi) doskonałymi uczynił (usprawiedliwił obliczająco) na wieki tych, którzy bywają poświęceni”’ (poświęconych, którzy stali się nowymi stworzeniami). (Żyd. 10:14.). To są pozafigury tych, za których Aaaron uczynił Pojednanie krwią Cielca. Młodociani święci nie są pomiędzy nimi: albowiem ich usprawiedliwienie nie jest ożywione. Chociaż z powodu ich wiary Bóg traktuje ich próbnie, jakoby krew pozafiguralnego Cielca przypisana była za nich, faktycznie przypisania takiego dla nich nie było; faktycznie nie są oni jeszcze zwolnieni od wyroku Adamowego, i faktycznie, ze starożytnymi Świętymi i Klasą Restytucji w ogóle, muszą oni czekać na zastosowanie zasługi Pańskiej za siebie w związku z krwią Pańskiego pozafiguralnego Kozła; albowiem zaliczeni są do Starożytnych Świętych, o których jest napisane: „Aby oni bez nas (oddzielnie od zastosowania zasługi Pana we krwi Pozafiguralnego Kozła Pańskiego, i Chrystusowego wyprowadzenie ich z grobu) nie stali się doskonałymi”. – Żyd. 11 :40.

      (3) Pytanie: Czy Młodociani Święci mają i czy potrzebują Orędownika?

      Odpowiedź: Uważamy, że nie. Urząd Orędownika ma na celu jednanie klientów Jego ze Sprawiedliwością Boską. Jezus czyni to teraz tylko dla jednej klasy, Kościoła Pierworodnych (1 Jana 2:1); albowiem jest on Sprawiedliwym, który jest teraz Przebłaganiem za grzechy tylko naszej klasy. (1 Jana 2:2) Młodociani Święci, nie będą z Pierworodnych Wieku Ewangelii, chociaż będą z Pierworodnych Wieku Tysiąclecia, nie mają Orędownika; ani też ich stanowisko przed Bogiem nie jest takie, aby potrzebowało Orędownika, który by pojednał ich ze Sprawiedliwością Boską. Faktycznie stanowisko ich wcale nie jest przed sądem Sprawiedliwości Boskiej, która utrzymuje ich pod wyrokiem Adamowym, i która nie zwolniłaby ich z niego dopókiby Sprawiedliwość Boża nie została zaspokojona podczas takiego zwolnienia ich przez Tysiącletnie zastosowanie zasługi Pana za nich. Z powodu podobieństwa ich wiary z wiarą Starożytnych. Świętych, mają oni takie samo usprawiedliwienie jak tamci (Rzym. 4:1-10), usprawiedliwienie,

poprzednia stronanastępna strona