Teraźniejsza Prawda nr 545 – 2018 – str. 19

przez Hagar) ani leż pod Nowym Przymierzem symboli­zowanym przez Keturę (1Moj. 25:1-6).

      Apostoł Paweł oświadcza, że Bóg ogłaszał już wcześniej Ewangelie, mówiąc do Abraha­ma: „ (…I będą ubłogosławione w tobie wszystkie narody ziemi i w nasieniu twojcm” (1Moj. 13:3; 28:14; Gal. 3:8). Pokazuje on, że Przymierze Abrahamowe składało się z dwóch części lub dwóch rodzajów nasienia. Pokaza­ne są one w Przymierzu Potwierdzonym Przysięgą jako (1) „gwiazdy niebieskie” i (2) „piasek który jest na brze­gu morskim” (1Moj. 22:16-18). Pierwsze nasienie, nie­biańskie nasienie, odnosi się w pierwszej kolejności do Chrystusa – Jezusa, Głowy i Kościoła – Jego Ciała. Apos toł przedstawia to i podkreśla w Gal. 3:16, 29. Ducho we nasienie Abrahama jako gwiazdy i jasność na niebie (Dan. 12:3) będą drogą, przez którą drugorzędne nasie­nie. ziemskie nasienie, otrzyma swoje błogosławieństwa. To drugorzędne nasienie Abrahama, przyrównane do piasku na brzegu morskim, reprezentuje przede wszyst­kim Starożytnych i Młodocianych Godnych w wieku Tysiąclecia, ponadto przedstawia ono także wszystkie ziemskie rodziny, które ostatecznie przyjdą do harmo­nii z Bogiem w Wieku Tysiąclecia. Tak jak Abraham przedstawiał Boga, ten obraz przedstawia dwie klasy Boskich dzieci, rozwiniętych jako nasienie Abrahama -(1) Klasa Chrystusowa i Wielka Kompania na poziomie duchowym i (2) Starożytni Godni, Młodociani Godni i Poświęceni Obozowcy Epifanii razem z udoskonaloną restytucyjną klasą ludzkości na poziomie ziemskim.

      Nowe Przymierze i jego Pośrednik, Chrystus, są w typie przedstawieni przez Zakon i jego pośrednika, Mojżesza, który jednak nie doprowadził nikogo do do­skonałości. Apostoł wypowiada się w takich słowach: „A przetoż z wiary jest dziedzictwo |Przymierze Potwier­dzone Przysięgą, obejmujące wybranych], aby było z łas­ki, i żeby była warowna obietnica wszystkiemu nasieniu, nie tylko temu, które jest z zakonu, ale i temu, które jest z wiary Abrahamowej, który jest ojcem nas wszyst­kich” w odpowiednim czasie Jehowa stanie się Ojcem wszystkich zbawionych, nie tylko wybranych, ale także niewybranych – doprowadzonego do doskonałości ro­dzaju ludzkiego. „Jako napisano: Ojcem wielu narodów wystawiłem cię […)” (Rzym. 4:16, 17). Cała ludzkość, ci wszyscy którzy będą błogosławieni w Tysiącleciu, ci wszyscy dla których błogosławieństwa staną się skutecz­ne i ci, którzy na nie odpowiedzą we właściwy sposób, ci wszyscy staną się dziećmi Boga, którego reprezento­wał Abraham. Miejmy nadzieję, że wszyscy będziemy w stanie zobaczyć, że to początkowe i wszechstronne Przymierze uczynione z Abrahamem zawiera w sobie wszystko, co Bóg obiecał dać zarówno wybranym jak i przez nich – także tym ze świata, którzy nie otrzymali Boskiej laski nadaremno. Zauważmy, że niepotrzebne były żadne dodatkowe przymierza (choć Przymierze

      Abrahamowe zostało potwier­dzone i rozwinięte) – wszystko było zawarte w oryginalnym, wszechstronnym Przymierzu Abrahamowym.

      Jeśli to początkowe Przy­mierze Abrahamowe zawierało pełnię Boskich obietnic zarówno dla wybranych jak i dla całego rodzaju ludzkiego, który ma być błogosła­wiony przez wybranych podczas Tysiąclecia, to dlacze­go Bóg ustanowił dwa inne przymierza a mianowicie (1) Przymierze Zakonu ustanowione na górze Synaj z na­rodem izraelskim i Mojżeszem jako jego pośrednikiem i (2) Nowe Przymierze, które ma nastąpić i błogosławić Izrael i cały świat? Odpowiadamy, że te dwa przymie­rza zostały dodane z dobrego i wystarczającego powo­du, którym jest głębsze wyjaśnienie Boskich celów i jeśli one zostaną dobrze zrozumiane, to pomogą nam docenić działanie Boskiej miłości i sprawiedliwości w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

      Jaki był cel Przymierza Zakonu? Pismo Święte od­powiada, że zostało ono dodane do Przymierza Abrahamowego, aby wypełnić czas aż do przyjścia obiecanego Nasienia, do którego pierwotne Przymierze się odnosi­ło. Niezbędne ono było, aby pomimo grzechu, pokazać temu nasieniu wysoki Boski standard (Gal. 3:17-19). Paktem jest, że Przymierze Zakonu zawarte z Izraelem wykonało tę specjalną służbę. Wyznaczyło ono standard, który zaaprobował Jezusa i potępił wszystkich innych. Pomogło ono także rozwinąć naród żydowski w kierunku Boga i sprawiedliwości. Pomogło ono też dopasować i przygotować ich do chwalebnego „wysokiego powoła­nia” Ewangelii, gdy w końcu ono przyszło do nich zapra­szając ich do Boskiej łaski i współdziedzictwa z Mesja­szem w chwalebnym Tysiącletnim Królestwie na podsta­wie spełniania warunków wierności i podążania śladami ich Odkupiciela. Miało to bardzo korzystny wpływ na naród izraelski w tym, że pod Boskimi opatrznościami, podczas pierwszego przyjścia naszego Pana stał się on najbardziej rozwiniętym narodem w sprawiedliwości ze wszystkich narodów świata. W rezultacie tego okazało się, że kilka tysięcy członków tego narodu mogło być przeniesionych spod Mojżesza do Chrystusa. Co wię­cej, postanowienia Przymierza Zakonu zapewnione dla pewnych typicznych transakcji i proroctw były bardzo pomocne dla Duchowego Izraela podczas Wieku Ewangelii. Ilustrowały one dla nas w typach i cieniach Zakonu i ogłaszały przez proroctwa, różne sprawy odnoszące się do błogosławienia wybranych w czasie wieku Ewangelii oraz. do błogosławienia świata podczas Wieku Tysiącle­cia.

      To połączenie kwestii odnoszących się do obu Wie­ków, pokazanych w typach Przymierza Zakonu, wpra­wiało w zakłopotanie już wiele umysłów. Pan czasem ukrywa przed nami pewne kwestie, aby wyrobić w nas potrzebę poszukiwania. Dzieci Boże stają się silniejsze

poprzednia stronanastępna strona