Teraźniejsza Prawda nr 544 – 2018 – str. 4

a jeszcze innych pasterzami i nauczycielami” (UBG). Ten sam porządek obowiązuje także od czasu, gdy Małe Stadko zostało w całości zabrane z ziemi (E7, s. 282-285).

      Apostoł tłumaczy, że Jezus dał te dary „Dla przysposobienia świętych, dla dzieła posługi­wania, dla budowania ciała Chrystusa [Diaglott: Pomazańca]; aż dojdziemy wszyscy do jedności wiary i poznania Syna Bożego, do człowieka doskonałego [Diaglott: zupełnie do­rosłego], do miary dojrzałości pełni Chrystusa [Diaglott: Pomazańca]; abyśmy już nie byli dziećmi miotanymi i unoszonymi każdym po­wiewem nauki przez oszustwo ludzkie i przez podstęp prowadzący na manowce błędu [Diaglott: przez podstępną przebiegłość w syste­matycznym zwodzeniu]. Lecz będąc szczerymi w miłości, wzrastajmy we wszystkim w tego, który jest głową – w Chrystusa [Diaglott: Po­mazańca]” (Efez. 4:12-15, UBG).

      Teraz gdy Małe Stadko, które jest Ciałem Chrystusa, i Wielka Kompania zostały skompletowane, ten sam rodzaj dobrego dzieła prze­szedł w ręce Młodocianych Godnych i Poś­więconych Obozowców Epifanii. Oni także potrzebują instrukcji, jak służyć Bogu, nie tyl­ko w budowaniu Obozu Epifanii itd., ale także (co ważniejsze) w budowaniu siebie nawzajem w najświętszej wierze pod wodzą Chrystusa – to właśnie jest „przysposobienie świętych dla dzieła posługiwania”. „[…] Zgromadźcie mi świętych moich, którzy ze mną uczynili przymierze przy ofierze” (Ps. 50:5). Choć to prawda, że święci [ang. saints] (święte [holy] jednostki) [w jęz. pol. święty (rzecz.) i świę­ty (przym.) brzmią tak samo, natomiast w jęz. ang. są to dwa różne słowa: saint i holy – przyp. tłum.] w znaczeniu Małego Stadka i Wielkiej Kompanii zostali już wszyscy zgromadzeni, są jeszcze inni święci, którzy czekają na zabranie. W tym szerszym znaczeniu br. Russell często mówił o Wielkiej Kompanii jako o „świętych z ucisku” (R5231, akapit 20). Biblia często mówi o Starożytnych Godnych jako o świę­tych – „Do świętych zaś, którzy są na ziemi: To są szlachetni, w nich mam całe upodoba­nie” (Ps. 16:3, BW; Ps. 30:5; 31:24; Oz. 11:12). Br. Johnson w E6, s. 526, pisze, że „święci z Ps. 37:28 to Starożytni i Młodociani Godni w Ma­łym Okresie”, a w E4, s. 334-336, wskazuje, że określenie „obóz świętych” z Obj. 20:9 odno­si się do Młodocianych Godnych. W rzeczy­wistości wszystkie poświęcone jednostki są uświęcone, święte [holy] dla Boga, a zatem są świętymi [saints] w szerszym znaczeniu tego słowa. Rozumiemy, że Ananiasz był pierwszą osobą, którą określono słowem „święty” [saint] w kontekście naśladowców Jezusa. Jako bada­cze Biblii rozumiemy też, że słowo to oznacza „święte”, „poświęcone”, „oddane” i „uświęcone” jednostki. Jest to z pewnością stosowne okreś­lenie wszystkich, którzy wyznają wiarę w Mi­strza i starają się podążać w Jego ślady. „Nadto z Netynejczyków [P.O.E.], których był posta­nowił Dawid i przedniejsi ku posłudze Lewi­tów, Netynejczyków dwieście i dwadzieścia; ci wszyscy z imienia mianowani byli” (Ezdr. 8:20); „A wiemy, iż tym, którzy miłują Boga, wszystkie rzeczy dopomagają ku dobremu, to jest, tym, którzy według postanowienia Bożego powołani są” (Rzym. 8:28). Bądźmy godni tego imienia!

      Bóg zawsze udzielał Swojemu ludowi po­trzebnej pomocy. Tak było w czasach starotestamentowych, gdy zsyłał ludowi Zakon i pro­roków. W czasie Wieku Ewangelii Bóg „[…] ułożył członki, każdy z nich z osobna w ciele, jako chciał” (1Kor. 12:18, 28). Dostarczając Swemu ludowi Apostołów, proroków, ewange­listów, pastorów (biskupów) i nauczycieli, nie wybierał ich z powodu ich światowej mądro­ści (choć niektórzy z nich byli wyedukowani w świeckich przedmiotach), ale szczególnie ze względu na ich zupełne poświęcenie się Jego woli i służbie oraz wierność (1Kor. 1:26-29). „Słuchajcie, bracia moi mili! azaż Bóg nie ob­rał ubogich na tym świecie, aby byli bogaty­mi w wierze, i dziedzicami królestwa, które obiecał tym, którzy go miłują?” (Jak. 2:5). Bóg poprzez Jezusa daje Swym sługom upoważnie­nie. Podpasterzy można rozpoznać po duchu samoofiary na rzecz owiec i po umiejętności karmienia ich poprzez harmonijne wyjaśnianie i nauczanie Pism.

      Fakt, że Bóg odłącza lub powołuje nauczy­cieli dla Swojego ludu można dostrzec nie tyl­ko w Biblii, ale także w Jego działaniach (1Kor. 12:27-31; Efez. 4:11, 12). „A co słyszałeś ode mnie wobec wielu świadków, to powierz wier­nym ludziom, którzy będą zdolni nauczać tak­że innych” (2Tym. 2:2, UBG). Faktem jest, że w czasie Wieku Ewangelii, a nawet do dnia dzi­siejszego (2018) upodobało się Bogu używać pewnych poświęconych sług w znacznie więk­szym stopniu niż innych w dziele nauczania i budowania Swego ludu i dawania publicznego świadectwa. Jezus był nauczycielem zesłanym przez Boga (Jana 17:18, 19; 20:21), a uczniowie zostali posłani, by kazać, nauczać, i chrzcić (Mat. 28:19). Każde poświęcone dziecko Boże jest w pewnym sensie sługą – wszyscy są upoważnieni mocą Jego Świętego Ducha do ogłaszania radosnej nowiny (Izaj. 61:1-3; Dz.Ap. 13:47).

poprzednia stronanastępna strona