Teraźniejsza Prawda nr 31 – 1927 – str. 97

Zgodził się na 3-cią godzinę po południu, lecz w tym czasie przysłał swego sekretarza do nas mówiąc, że nas musi w innym czasie zobaczyć. Następnego poranku (w sobotę) 23 czerwca… zapytałem się, kiedy to będzie, i otrzymałem odpowiedź: że nie może być przed jego podróżą, którą miał na widoku. Mieliśmy potem krótką rozmowę (około 10 minut) w której w krótkości nadmieniłem następujące rzeczy, że według mojego zdania jego postępowanie nie podobało się Panu. (Tu w dwóch paragrafach następują dwie rzeczy, powyżej złączone i tu opuszczone dla braku miejsca, że w jego postępkach myśleliśmy, iż on nie podobał się Panu)… Prosiłem się go w Imieniu Boga prawie ze łzami odwrócić go od tej drogi, ponieważ było to samowyniosłością, jak Lucyfera i że to sprowadziło kłopoty, które już dostały się do Betel.” Gdyby usłuchał naszej prośby, nie przyszłoby do takiego zamieszania w Kościele. Było to właśnie przy tej sposobności, że powiedziałem, iż mam przeciwne prawne zapatrywanie , a on krzyknął: „jesteś w konspiracji.” Odnosząc się do tej samej rozmowy na stronie 15: „Odpowiadamy, że my także mamy prawną opinię, i powiedziałem przeciwnie… Pozłościł się tedy i zakrzyknął tak głośno, że można by go było usłyszeć przynajmniej 50 stóp z daleka: „Jesteś w konspiracji.” Tedy zakrzyknął do brata Eshelman’a, około 20 stóp oddalonego od niego, ażeby przyszedł, a do mnie, abym powtórzył moje słowa przy świadku. Widząc, że szukał dowodu uczynienia mię winnym, choć byłem niewinnym, odmówiłem powtórzenia.” Widząc, że nie można się z nim było pojednać, opuściłem go. Pozwólcie nam jeszcze raz powtórzyć tę myśl. To niepojednające stanowisko było ustalonem między 8:35 a 8:50 rano 23 czerwca; i było przez nas określone w sierpniu 1917 w powyższem podaniu przeszło 3½ lat przedtem, nim żeśmy myśleli, że ta rozmowa miała łączność z symbolami piramidy. Zauważmy teraz, co mówi piramida w jej symbolach w tem przedmiocie.

      Powyżej wskazaliśmy, że zboczona linia od podnóżka do wierzchu proga w miejscu wcięcia wertykalnej linii południowej ściany wielkiej galerii jest 70,75995 piramidowego cala długa i pokazaliśmy, że ta miara w ogólny sposób pokazuje na 1 lipca 1917. Teraz udowodnimy, gdy piramida wskazuje słoneczny a nie księżycowy czas, że miejsce wcięcia wskazuje na ten słoneczny dzień, który rozpoczął się rano 27 czerwca 1917. Pierwszy pełny jesienny dzień roku 1846 rozpoczął się ranem, z którem rozpoczął się 24 wrzesień (zobacz British Almanac z r. 1846). To jest akuratna data u podnóżka progu 70,75 piramidowych cali przedstawiają 70¾ lat, a 0,00995 piramidowego cala przedstawiają 3 dni, 15 godzin, 13 minut i 10 sekund, ponieważ podzielając 0,00995 na jeden słoneczny rok z 365,242 dni, wykaże to. Pierwszy pełny dzień lata r. 1917 rozpoczął się tego poranku, z którym 23 czerwiec zapoczątkował lato pierwszym pełnym dniem po przejściu słońca przez równik w 180 stopni wschodniej geograficznej długości. (Whitaker Almanac 1917 str. 19) ponieważ cały świat zaczyna tedy liczyć pierwszy pełen dzień lata. Data ta według akuratnych słonecznych (nie kalendarzowych) lat była akuratnie 70¾ lat od 24 września 1846. Przypuśćmy, że zdarzenie, przez które pozafiguralny Eliasz w jego pierwszym członku zaczął schodzić z drogi pozafiguralnego Eliasza (1Król. 19:20) odbyło się między 8:35 a 8:50 rano 24 września pierwszego zupełnego jesiennego dnia roku 1846. 70¾ akuratnych słonecznych lat przyprowadza nas do pierwszego
kol. 2
zupełnego latowego dnia między 8:35 a 8:50 rano co było 23 czerwca 1917; a 3 dni 15 godzin, 13 minut i sekund przyprowadza nas do tej północy, od której słoneczny dzień 27 czerwiec 1917 rozpoczął się. Dodając 9 miesięcy symbolizowane przez  piramidowego cala od miejsca wcięcia do uprojektowanej linii podłogi pokoju króla u góry, dosięgniemy do tej północy, z którą słoneczny dzień, Marzec 27, 1918 się rozpoczął. Co był ten dzień? Był to 14 dzień miesiąca Nisan i jako księżycowy dzień rozpoczął się po godz. 6 wieczorem, 26 marzec 1918. Ten dzień był głoszony blisko 9 miesięcy przez wodzów Stowarzyszenia, w którym drzwi do wejścia żniwiarskiego zgromadzenia i spładzania miały się zamknąć. A Brat McMillan w jego mowie po południu 26 marca 1918 na Brooklyńskiej konwencji (Z ’18, 111, kol. 2, par. 5) dał myśl, jako dowód Pisma Św., że podczas 14 Nisan 1918 drzwi się zamkną! A więc piramida, Boska „Biblia w Kamieniu”, symbolizowała akuratny dzień i godzinę, od której słoneczny dzień miał się rozpocząć, w którym według zapatrywań Wielkiego Grona drzwi do spładzania z ducha miały się zamknąć!

      Jaki wniosek z tego? (1) że Nisan 14, 1918 jest sfałszowaną datą członków wielkiego grona na zamknięcie żniwa i spładzania i (2) że Teraźniejsza Prawda i Zwiastun Chrystusowej Epifanii właściwie przetłumaczył Boską myśl o Eliaszu i Elizeuszu (P ’18, 1-17; P ’19, 82-100; 171-177; 210, 211. W polskiej Teraźniejszej Prawdzie w artykułach: Wezwania, Przesiewania i Bronie ku zabijaniu, Kościół kompletnie zorganizowany, Towarzystwo jako przewód, Czas Żęcia (Ter. Prawda z 1927) Epifania (Ter. Prawda, lipiec 1923) Wyznawanie grzechów nad kozłem Azazela (P ’20, 6-10). „Od Pana się stało, a jest dziwne w oczach naszych!” — Psalm 118:23.

PAŃSKIE DZIEŁA SĄ DZIWNE W OCZACH NASZYCH

      Nasza ostatnia służba w Towarzystwie była połączona z przeznaczoną posługą pielgrzymską w Passaic, N.J. 24 czerwca 1917 popołudniu i wieczorem, Po południu daliśmy Publiczny Wykład na temat „Obalenie Królestwa Szatana,” który był głównym tematem od jesieni 1914 do 1916 i którego używaliśmy w naszej pracy łącznie z pierwszym rozdzieleniem Jordanu. Wieczorem przemawialiśmy do braci na temat: „Uwielbienie Kościoła,” wykład, który pierwszy raz był dany przez nas 18 czerwca 1916 w New York Tempie, jako trzeci z czterech różnych serii wykładów. Dwa tygodnie przedtem brat Russell otworzył serię z wykładem następował no bratu Russellu z drugim wykładem serii o poświęceniu, gdy tydzień potem za nami przemawiał o usprawiedliwieniu; tydzień przedtem brat Rockwell brat McMillan zakończając serię wykładem o Restytucji. Zauważcie proszę datę naszej służby w Passaic 24 czerwca no południu i wieczorem, której sprawozdanie wypełniliśmy i wręczyliśmy departamentowi pielgrzymów 26 czerwca, co było naszą ostatnią pracą pod Towarzystwem. Gdy nieprzejednująco 23 czerwca zostaliśmy wypędzeni przez brata Rutherforda, departament pielgrzymów został przez niego poinformowany odwołać nasze przeznaczenia po 24 czerwcu. I dlatego nasze odcięcie od służby było ukompletowane 26 czerwca po południu, gdy skończyliśmy i oddaliśmy departamentowi pielgrzymów nasz raport naszych odwiedzin w Passaic. Naczelny departamentu pielgrzymów brat Hooper, powiedział nam, że ma dla nas więcej przeznaczeń.

poprzednia strona – następna strona