Teraźniejsza Prawda nr 29 – 1927 – str. 72

a postęp obecnego zarządu jako Maluczkiego Stadka. W lutym 1918 Wielkie Grono zaczęło wstępować do władz cywilnych „Samarii”. To krótkie tłumaczenie jest w harmonii z myślą, że rozłączenie Eliasza
kol. 2
od Elizeusza rozpoczęło się w czerwcu 1917, akuratnie rok przed osadzeniem tych siedmiu braci. (Te i inne rocznice nie są przypadkowymi). Dlatego też brata Rutherforda data i pogląd nie są w harmonii z faktami.”

kol. 1

DRUGI NOWY POGLĄD
BRATA RUTHERFORDA

„Abyście bojowali o wiarę raz świętym podaną.” Jud 3.

      Lud Boży jest pokojowego usposobienia, i pokój narusza niechętnie. „Szuka pokoju i ściga go.” Dlatego też kłótliwość jest mu obca, jako nowemu stworzeniu i nie lubi on wszczynać żadnych sporów. Lud ten jest przede wszystkim czysty, a w celu zachowania czystości doktryny, i życia, gotów jest raczej naruszyć spokój, aniżeli zachować go kosztem zasady. Zaprawdę , wszyscy zostaliśmy głęboko zasmuceni zakłóceniem spokoju pomiędzy ludem Pańskim w ciągu ostatnich paru lat. Radzi byśmy zachowywać pokój, gdybyśmy mogli lecz jest to rzecz niemożliwa, widząc wprowadzenie widocznych i złych zmian do wiary kiedyś świętym podanej, które to zmiany wprowadzają przewodnicy Towarzystwa (osobliwie zaś brat Rutherford). Nie możemy milczeć, gdy to się dzieje, albowiem sprzeniewierzylibyśmy się naszemu dzisiejszemu tekstowi: „Abyście bojowali o wiarę raz świętym podaną.” Bojowanie usilnie o wiarę jest obowiązkiem i wielkim przywilejem, koniecznym dla chwały Pańskiej, dla bezpieczeństwa świętych, dla czystości wiary i dla wierności sług Prawdy. Bojując o wiarę, ufamy, że czynimy to z miłosierdziem a nie z uporczywością.

      Jest niezaprzeczalną prawdą, że brat Rutherford i jego współpracownicy „nauczają rzeczy przewrotnych” – to jest rzeczy zmienionych na gorsze – pod względem zapatrywań naszego drogiego Pastora na figurę Elizeusza, oraz że. starają się odrzucić niemało z jego zastosowań figury Eliasza. Piszący nie dziwi się temu, albowiem postępowanie takie uznaje jako logiczny wynik szeregu błędów, jakie ci bracia wy łuszczyli; chcąc bowiem bronić nowo nabytego błędu, zawsze trzeba zaprzeczać dawnej przyjętej przeciwnej mu prawdzie. Takie zaprzeczania ze strony brata Rutherforda trwać będą niewątpliwie nadal, dopóki nie pomiesza kompletnie Prawd Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii; natomiast sadzimy, że zachowa Prawdy Restytucji.

kol. 2

      Piszemy znowu przeciw „nowemu poglądowi” brata Rutherforda, poglądowi, który z rozmaitych punktów widzenia zbijaliśmy w TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE No. 3, a to dlatego, że wprowadził jeszcze inne przekręcenia. Wstrzymalibyśmy się od dalszego omawiania tego przedmiotu, gdyby jego powtórzenie jego „nowego poglądu” w „Tower” z dnia 15 sierpnia 1919 nie nauczało dalszych błędów, podczas gdy milczeniem pokrywa on te części swojego „nowego poglądu,” które zbiliśmy. Dlatego nie ma on nic do powiedzenia o różnicy pomiędzy pozafiguralnym Eliaszem i Elizeuszem, nie wspominając już wysuwa na nowo Eliasza jako symbolizującego urzędowych przedstawicieli Towarzystwa — to jest głowy — i Elizeusza jako symbolizującego czyli wyobrażającego innych zwolenników Towarzystwa — to jest ciała. Jego ostatnie omawianie tej strony tego przedmiotu jest uosobioną niewyraźnością, najpierwszym dowodem —. z przykrością to mówimy — nieczystości jego umysłowego widzenia tego przedmiotu. Jego przedstawienie tych rzeczy w jego artykule ogłoszonym w Labor Tribune i w St. Paul Enterprise miało przynajmniej tę zasługę, że starało się wykazać jasno różnicę pomiędzy dwiema tymi rzeczami, podczas gdy jego ostatnie oświadczenie całkowicie zaniedbuje podanie powodu, dlaczego Eliasz i Elizeusz, którzy działają odmiennie jeden względem drugiego, reprezentują tę samą klasę, a nie rozmaite grupy tej samej klasy, występując w odrębnych częściach tej samej transakcji. Dlaczego nie podał on przynajmniej jakiegoś Biblijnego przykładu na dowód,. że jego traktowanie, jakoby Eliasz i Elizeusz (odgrywający odmienne części tych samych wypadkach) wyobrażali tę samą klasę (a nie rozmaite grupy tej samej klasy), jest zgodne z przykładem w Piśmie? Odpowiedź jest prosta: Takiego przykładu Biblijnego niema! Dlatego też jego postępowanie w tym względzie jest całkowicie niezgodne z Pismem i dowodzi, że on i jego obrońcy są Wielkim Gronem.
(Ciąg dalszy nastąpi).

DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

Mamy na ręce wielką ilość polskich gazetek No. 1, (Gdzie są umarli?) i No. 3, (Co to jest dusza?), które z chęcią wyślemy bezpłatnie, jeżeli zażądacie takowych od redakcji, dla bezpłatnego i umiejętnego użycia.

Otrzymujemy wiele listów od braci z Polski, które zostały otworzone i pieniądze z nich skradzione, prawdopodobnie przez polskich urzędników pocztowych. Dlatego prosimy Was bracia w Polsce, nie registrujcie żadnych listów z pieniędzmi, ani nie oznaczajcie takowych, jakoby zawierały w sobie wartość

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii. organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga, tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „wiernego sługę,” aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.

      Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.

      Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)

poprzednia strona – następna strona