Teraźniejsza Prawda nr 28 – 1927 – str. 56
ścięto mu głowę. W większym znaczeniu to pokazuje, że wypełnienie się typu, to jest, że głowa klasy Eliasza będzie odjęta, a pozostałe członki ciała tejże klasy wyobrażone przez Elizeusza pozostaną. Liczba siedem w Piśmie Św. jest symbolem doskonałości (czasem sfałszowana doskonałością). Obj. 12:3; 13:1; 17:3). Dnia 21 czerwca 1918 r. siedmiu członków W.T.B. & T.S., przedstawiający Radę Stowarzyszenia, było skazanych na więzienie. Byli wzięci do Raymond Street więzienia w Brooklynie, gdzie pozostali przez siedem dni w ciemnym więzieniu. Następnie przywieziono ich do Long Island City więzienia, gdzie pozostali przez 7 dni, lecz już w widnych celach. Będąc w więzieniu Rada, czyli Zarząd stanowiący głowę Stowarzyszenia, wyobrażając Eliasza, miał stała komunikację z członkami Stowarzyszenia w kwaterze i dlatego był w możności zawiadywać i kierować sprawami Towarzystwa. W dniu urodzin Heroda, Salomea tańczyła przed Herodem, a za podszeptem swej matki Herodiady tego dnia zażądała głowy Jana Chrzciciela, którego też ścięto w więzieniu. Dnia 4 lipca 1918 roku, siedem państw sprzymierzonych ze Stanami Zjednoczonymi, jak o tym pisały gazety, uroczyście obchodziło dzień 4 lipca, a to pokazuje, że te siedem państw symbolizuje władze cywilne i eklezjastyczne obchodzące społecznie dzień urodzin Heroda. Kilka dni przedtem niektórzy podawali myśli członkom rodziny w Betel „Czy nie wiecie tego, iż. bracia, którzy stanowią głowę Stowarzyszenia, będą wzięci do innego więzienia?” Na to odpowiedzieli: , Tak my wiemy o tym, dla czego wy tak się dziwnie pytacie?” W dzień urodzin Heroda 4. lipca 1918 roku, siedmiu braci, którzy stanowią Radę W.T.B. & T.S. zostali odesłani z ich tymczasowego więzienia, do Federalnego więzienia w Atlanta, Ga., gdzie mieli odsiedzieć dwudziestoletnią karę. Tym sposobem zostali odłączeni od Stowarzyszenia, czyli figuralnie ścięci, zaś pozostali bracia mieli dalej prowadzić dzieło Towarzystwa, lecz bez urzędowej głowy. Mający ducha Eliaszowego pójdą dalej i dokonają cudowniejszego dzieła, jakie jeszcze nigdy przedtem nie było wykonane.”
NIE PO SZAFARSKU
Po przeczytaniu tej cytaty bez wątpienia nasuną się
kol. 2
naszym czytelnikom dwie myśli: 1) jak wielce różni się tłumaczenie od tłumaczenia jakie podaje Brat Russell i 2), czy takie tłumaczenie jest zgodne z Pismem Świętym i czy może być przyjęte? Tłumaczenie sprzeciwia się tłumaczeniu brata Russella, jak również własnemu tłumaczeniu Brata Rutherforda, które dał w czasie, gdy był na wolności, co jest dowodem niewłaściwego szafarstwa bez względu, jak byśmy myśleli, pierwszy lub ostatni miał być szafarzem, o którym jest wzmianka w Ew. Mat. 20:8. Takie twierdzenie okazuje się nie biblijnym, nie zgadzające się z sobą i sprzeciwiające faktom. W krótkości naruszymy tu główne punkty w świetle Pisma św., rozumu i faktów.
BEZ PODSTAWY PISMA ŚW.
1) Tłumaczenie to sprzeciwia się Obj. 2:20 Zobacz Komentarz i porównanie typów o Eliaszu i Kościele (II. Tom, str. 287 w polskim). W tym podaniu i łączności Izabela prześladująca Eliasza za pośrednictwem Achaba, pokazuje, jak Rzymsko-Katolicki Kościół w średniowieczu prześladował prawdziwy Kościół przez władze cywilne. Dlatego Eliasz nie reprezentuje przewodników W.T.B. & T.S. Figura 1260 dni i następne dzieła Eliasza, jak jest pokazane w II Tomie na str. 287 zapewne nie może stosować się do kierowników Stowarzyszenia. Eliasz nigdy nie reprezentował przywódców Kościoła ani w tym, ani w jakimkolwiek innym czasie, bo gdy jest mowa o przywódcach, to niezależnie od całego Kościoła są pokazani tu przez odrębne osoby, na przykład przez proroków, których zabiła Izabela, lub których ukrył Abdyjasz (1 Król. 18:3, 4, 13;). Zapewne;, że za onych dni nie było żadnych korporacyjnych urzędników, aby mieli stanowić „urzędową głowę” wiernego ludu Bożego..
2) Gdy porównamy Ew. Mat. 17:12, 13 z Łuk.1:17; to łatwo zauważymy, iż to sprzeciwia się również rzeczom, które brat Rutherford w swoim artykule podaje. Jeżeli Eliasz był typem na głowę Jana Chrzciciela a Elizeusz na jego ciało, Jezus powiedziałby: „Eliasz i Elizeusz już przyszli, ” lecz Jego słowa: „Eliasz już przyszedł, ” pokazują, że sam Eliasz był typem na Jana Chrzciciela.
(Ciąg dalszy nastąpi w następnym numerze).
DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
W dniach 28, 29 i 30-go maja. Bieżącego roku odbędzie się Polska, jak. również angielska konwencja w salach Gerow pod numerem 332 W. Grand River Aven w Detriot, Mich. Początek Konwencji o 10-tej godzinie przed południem, 28 maja. Mamy nadzieję, że wielu naszych drogich Polskich braci i sióstr weźmie w niej liczny udział. W sprawach konwencyjnych pro-simy pisać na adres brata: C. J. Schmidt, 6534 Central Ave., Detroit Mich.
Odbędzie się także Publiczny Wykład w niedzielę dnia 21 maja przed południem.
W niedzielę dnia 29, maja o godzinie 3-ej popołudniu w sali Danceland, przy 4649 Woodward Ave., Detroit, odbędzie się Wykład w języku angielskim pt. „Not Lawful to Have Her”.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI
Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor
Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.
Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)