Teraźniejsza Prawda nr 28 – 1927 – str. 54
i łagodną. W pierwszej postaci zaczyna się zrzekaniem się naszego Pastora jako „onego sługi”, posuwa się do potępienia literatury Prawdy, a kończy się zaprzeczeniem samej Prawdzie, i powoduje wtórą śmierć. W drugiej z tych postaci odrzuca ono „Badania”, jako podręczniki, i używa do tego Biblii, a niewątpliwie kończy się przeniesieniem człowieka do Wielkiej Kompani. Rewolucjonizm przeciw urządzeniom Pańskim, danym przez „onego sługę”, jest znakiem, że Pan w tym okresie Epifanii daje nam możność poznania tych, którzy są ujawnieni, że stracili Wysokie powołanie. Rewolucjonizm będzie trwał pomiędzy ludem Prawdy, aż wszyscy będą przezeń doświadczeni i wszystkie klasy wykażą, jakie jest ich stanowisko względem niego.
(59) Rewolucjonizm jest czynny w Kościołach Nominalnych, to jest na dziedzińcach między usprawiedliwionymi. Za pośrednictwem Federacji Kościołów i burzliwej Ligi Kościołów Kler prowadzi rewolucję przeciw niektórym dobrym rzeczom w tych systemach – to jest zagarnia władzę i panuje nad nominalnym ludem Bożym, a ci, który poddają się ich teoriom, zabijani są ich bronią ku zabijaniu. W swoim warunkowym usprawiedliwieniu są oni w ten sposób wytraceni.
(60) Potem Rewolucjonizm wkrótce zacznie być czynnym poza dziedzińcami – to .jest w mieście – i doprowadzi do symbolicznego trzęsienia ziemi w Objawieniu 16:18-21. To wielkie trzęsienie ziemi przyszłości, w obrębie trzeciej działalności „w mieście”, dozwoliło nam, przez badanie charakteru ruchów przesiewania w Prawdzie, wnioskować, że Rewolucjonizm jest szóstą bronią ku zabijaniu. Już dnia 24-go lutego, 1917 roku, w kablogramie przysłanym z Anglii, ostrzegaliśmy Brata Rutherforda, że szóste przesianie Ezechiela 9 nastąpiło w Anglii. Szóste przesianie, jak wszystkie inne, zaczęło się pomiędzy poświęconymi, potem przeszło do usprawiedliwionych, a skończy się między
kol. 2
uważającymi się tylko za wyznawców, którym obca jest nawet wiara w Pana, jako ich Zbawiciela. Tak więc znajdujemy, że we wszystkich sześciu przesiewaniach sprawdziły się słowa: „aby się sąd począł od domu Bożego” – 1Piotra 4:17; Ezech. 9:6.
(61) Szóste przesianie było jednak szczególne pod jednym względem. Podczas gdy wszystkie inne zaznaczyły wyraźne rozłączenie pomiędzy tymi, co zatrzymali i tymi co stracili Ducha Świętego, obecne przesianie zaznacza się głównie rozłączeniem Kapłanów i Lewitów, i jednych i drugich zatrzymujących Ducha Świętego. I to jest właśnie, czego powinniśmy spodziewać się na czas Epifanii (Mal. 3:2-3; Mat. 7:24-27; 1Kor. 3:12-15; 4:5; 2Tym. 4:1); i nie spodziewamy się, aby obecne przesiewanie skończyło się prędzej jak za rok, a oczywiście upłynie jeszcze nieco więcej czasu zanim Wielka Kompania uzna się za taką.
(62) Jakże cudna jest zgodność naszych tekstów! Wcinając się jeden w drugi, jakże przedziwnie odsłaniają one Jehowy przewidzenia naszych cudownych czasów! I jakże te teksty upominają nas, abyśmy baczyli, modlili się, trzymali się w miłości Bożej i oczekiwaniu miłosierdzia Chrystusowego na żywot wieczny, abyśmy byli pokornymi w sobie, ufali w Panu, i byli wolnymi od wszelkich bałwanów samolubstwa, światowości, błędu i grzechu! Jak zważaliśmy na te ostrzeżenia w przyszłości? Jakże zważamy na nie teraz? Czy jesteśmy Rewolucjonistami, lub ich poplecznikami – czy też ich Przeciwnikami? Czym? Zbadajmy się co do naszego stanowiska w sprawie ostatniego przesiewania, które nas jeszcze doświadcza! „Kto się ostoi, gdy się On okaże? (gdy uczyni wszystkiemu ludowi widoczne – to jest w Epifanii – Mal. 3:2)? Kto? „Ten co ma czyste serce i czyste ręce”, a nikt inny. Przetoż, najmilsi moi: uciekajcie przed bałwochwalstwem” – 1Kor. 10:14.
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU
(1) Co jest prawdopodobną przyczyną do upublikowania „nowego poglądu?” Dlaczego jest to prawdopodobną przyczyną? (2) Daj krótką historię pisania, drukowania i wydania artykułu pod tytułem „Nowy Pogląd brata Rutherforda”. (3) Daj zgodnie z Z 1918, str. 51, dobrą regułę do postępowania w naszych naukach. (4) O czem omawiają Mat. 19:27-20:16; i 1Kor. 10:1-14 i Ezech. 9:1-11? Dlaczego i jak powinniśmy to badać? (5) Daj rychlejszy i ostatni pogląd br. Russella na podobieństwo o groszu, i przyczyny na jego zmianę poglądu. (6) Jaki dodatni argument i stosujące się do tego pisma dowodzą, że ostatni pogląd jest właściwym? (7) Jak używa Pismo Św. wyrazów: „pierwsi” i „ostatni”? Czem jest grosz? Co znaczy, że był dany „pierwszym” i „ostatnim”? (8) Daj dowód na prawdziwy okres czasu dnia i godzin Przypowieści. Daj i zbij błędny pogląd. (9) Jakie dwie myśli daje Przypowieść? (10) Podaj i daj dowód do jakich okresów czasu stosuje się 1Kor. 10:1-14 i daj ogólne wyjaśnienie tych trzech podziałów tego Pisma. (11) Skreślij zawartość Ezech. 9:1-11 i pokaż tegoż pokrewieństwo do Mat. 20:1-16 i 1 Kor. 10:1-14. (12) Daj prawdziwy i błędny pogląd tego, co jest symbolizowane przez Ezechiela i mężów z bronią ku zabijaniu. Daj dowód na prawdziwy, a zbij błędny pogląd. (13) Daj prawdziwy i błędny pogląd męża z kałamarzem pisarskim. Zbij błędny, u daj dowód na prawdziwy pogląd przez trzy argumenty. (14) Porównaj i odróżnij pokrewieństwo między zawartościami tych trzech części Pisma Św. (15) Dlaczego różni się wyrażenie pierwszego wezwania od czasów tych innych wezwań? (16) Daj dowód z Pisma Św., czynników, wyników, ajencji i faktów, dowiedzionych przez Z. 1916, str. 170- 173, że pierwsze wezwanie było od października 1874 do czerwca 1881. (17) Daj historię artykułu: „Te rzeczy były typem”, Z 1913, str. 198. (18) Dlaczego były przesiewania potrzebne, najprzód podczas tych następnych wezwań? Jak odnosi się to do brata Woodwortha dnia i godzin? Jakie było chronologiczne pokrewieństwo każdego wezwania do towarzyszących przesiewań? – Ezech. 5:9. (19) Podaj wypadki z 4 Moj. 11:4-36; i daj dowód obrazowego charakteru tychże. (20) Daj pozaobrazy głównego zarysu tej historii, i pokaż wypełnienie się tegoż między ludem w prawdzie „rychło rano”. (21) Pokaż wypełnienie się tegoż w Nominalnym Kościele i świecie. (22) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość pierwszej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni. (23) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość pierwszej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności na dziedzińcach i w mieście. (24) Daj dowód, że stokroć, a nie siódmy tom, były tym groszem. (25) Daj fakta, ajencye, czynniki i wyniki, które zbijają pogląd o groszu w gazetce i daj dowód z brata Russella poglądu trzeciej godziny wezwania.