Teraźniejsza Prawda nr 27 – 1927 – str. 36

uderzył Jordan od 1914-1916 i że pozaobrazowi Eliasz i Elizeusz szli razem i mówili za Jordanem 1915-1917?
(21) Podaj fałszywe tłumaczenie pozaobrazowego „chodzenia i rozmawiania” i zbij takowe.
(25) Daj prawdziwe tłumaczenie pozaobrazowego „chodzenia i mówienia” i dwa wnioski z tego tłumaczenia.
(26) Objaśnij różne podstawy komitetu na rozłączenie ludu Pańskiego począwszy od lata 1917. Objaśnij obecnie ich zapatrywanie na ten przedmiot.
(27) Jakie fakta harmonizują z myślą, że pozaobrazowe „chodzenie i mówienie” wypełniło się począwszy od lata 1915 do lata 1917?
(28) Podaj rozmowę między Eliaszem i Elizeuszem; i wyjaśnij obraz i pozaobraz, jego różne części, mianowicie wyrażenie „ujrzyszli mię”.
(29) Daj dowód z Pisma Świętego, że hebrajskie słowo „raah” oprócz innego znaczenia wyobraża „poznać”’.
(30) Co było pozaobrazem złamania harmonii między ludem Pańskim w 1917 roku? Jakie dwa wykręty uczyniono przeciwko temu wyjaśnieniu?
(31) Jeżeli te wykręty są prawdziwe, jakie dwa wnioski powinny być z nich wzięte? Co zbicie dwóch części wtórego wniosku ma do czynienia z pierwszym wnioskiem? Jakie są fakta i jaka data kłopotu, który doprowadził do rozdzielenia Kościoła na dwie klasy?
(32) Co rozdzieliło a co nie rozdzieliło Eliasza i Elizeusza? Daj zgadzające się z tern świadectwo.
(33) Zanalizuj to świadectwo i pokaż z hebrajskiego słowa, że rozdzielenie odbyło się przez wóz a nie przez wicher. (34) Co jest pozaobrazem ognistego woza? Opisz w krótkości, jak to stopniowo stało się jasne.
(35) Jakie różne wyjaśnienia ognistego wozu daje brat Russell? Czego powinniśmy unikać w traktowaniu tych różnych wyrażeń? Dlaczego?
(36) Jak możemy te różne wyrażenia zharmonizować? Dlaczego nie było dane „onemu słudze” zupełne światło na ten przedmiot? Co powinniśmy czynić i zharmonizować, jeżeli różne jego tłumaczenia zdają się być jakoby niezgodne?
(37) Daj i wyjaśnij dwa określenia słowa „organizacja” stosownie do Towarzystwa jak W.T.B. & T.S.? Które z tych określeń zgadza się z pozaobrazem ognistego woza? Z punktu zapatrywania na te określenia, daj trzy zbicia na zarzut, jakoby towarzystwo, jako pozaobrazowy wóz znaczyłoby, że Eliasz i Elizeusz znajdowali się w obrazowym wozie.
(38) Jakie dwa poglądy pozaobrazowego woza dali wodzowie Towarzystwa? Pokaż niedorzeczność napomnienia „wnijść do wozu i wznieść się pod niebiosa” z punktu widzenia dwóch poglądów.
(39) Jakie różne wyrażenia względem wstąpienia Eliasza znajdujemy w pismach „onego sługi”? (40) Jak trzeba takowe traktować?
(41) Jak nie mamy je traktować? Jakie są właściwe wnioski z faktów tego wypadku?
(42) Daj i zbij fałszywy pogląd o pozaobrazowych koniach.
(43, 44) Jak zbijają te fakta brata Rutherforda pogląd z Z’1919 par. 51 względem pozaobrazowych koni, pierwszego uderzenia Jordanu i podziału w kościele?
(45) Co wyobrażają konie? Co są pozaobrazem tego w 2 Król. 2:11?
(46) Kogo wyobrażają jezdni? Co są pozaobrazy jezdnych w 2 Król. 2:12? Jak został pokój między ludem Bożym zniszczony przez kombinację pozaobrazowych koni, woza i jezdnych?
(47) Jaki był pierwszy i drugi pogląd brata McGee względem ostatnich pokrewnych czynności Eliasza i Elizeusza? Zbij pogląd.
(48) Jakie pytania nie uczyniły, a jakie uczyniły rozdzielenie? Jak jest pokazana niezgoda tych dwóch proroków w typie? Dlaczego nie było wyraźniej wskazane? Dlaczego są pozaobrazowi jezdni odrębni od Eliasza i Elizeusza?
(49) Jakie wzmianki powinny być zapamiętane względem rozdzielenia Eliasza i Elizeusza? Dlaczego?
(50) Co nastąpiło zaraz po obrazowym rozdzieleniu? Co to wyobrażało? Jaka różnica w porządku czasie wypadków między 2 Król. 2:11-14. a owych w pozafigurze? Dlaczego zarządził Pan różnice porządku czasu wypadków między obrazem a pozaobrazem?
(51) Daj i wyjaśnij trzy przykłady z Pisma Świętego, pokazujące takie wyjątki.
(52) Dlaczego mamy badać siedem czynności Elizeusza przed zastanowieniem się rad międzyczasem? Wyjaśnij i daj dowód na słowa „to” i „widząc”. Jakie słowa powinny być dołączone do 2Król. 2:10? Dlaczego? Dlaczego jest zapisane, że Elizeusz uznał Eliasza w czasie rozdzielenia?
(53) Przez jakie wyrażenie jest takie uznanie również wskazane? Co jest pozaobrazem takiego uznania? Daj przykłady na ilustrację lego. Jaka różnica w czasie między obrazowym o pozaobrazowym rozdzieleniem?
(54) Jakie rzeczy są wyobrażone przez wołanie Elizeusza „Ojcze mój. Ojcze mój?’ Jak się to wypełniło?
(55) Co jest wyobrażone przez Elizeusza wołanie „Wozie Izraelski”? Jak się to wypełniło?
(56) Jakie rzeczy są wyobrażone przez wołanie Elizeusza „I jezdni jego”? Jak się to wypełniło?
(57) Jak i dlaczego nie uznał Elizeusz już więcej Eliasza?
(58) Wyjaśnij pozaobraz tego i daj przykład tego między jednostkami i zborami?
(59) Co wyobrażają szaty w symbolach biblijnych? Co wyobraża rozdarcie szat? Co jest pozaobrazem rozdarcia szat Elizeusza na dwie części?
(60) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przeniesienia płaszcza i pokrewieństwo Boga do tegoż. (61) Objaśnij drugie uderzenie Jordanu.
(62) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przejścia Elizeusza samego przez Jordan. Podaj i zbij błędny pogląd, że pierwsze uderzenie Jordanu zaczęło się 17 lipca 1917. Jak był ten pogląd do zbicia prawdziwego poglądu błędnie użyty?
(63) Daj i opisz trzy fakty, dowodzące, że Wielki Ruch był drugim uderzeniem Jordanu.
(64) Pokaż jak właściwe tłumaczenie pytania Elizeusza w 2Król. 2:14 dowodzi, że podczas drugiego uderzenia Jordanu myślano w pozaobrazie, że uderzycielem było Maluczkie Stadko.
(65) Jakie rzeczy dowodzą, a jakie nie dowodzą, czy kto należy do pozaobrazowego Eliasza lub Elizeusza?
(66) Zharmonizuj myśl, że pozaobrazowy Eliasz i Elizeusz są zupełnie rozdzieleni, z myślą, że Maluczkie Stadko i Wielkie Grono nie są zupełnie rozdzieleni.
(67) Jakie inne obrazy uczą o rozdzieleniu tych klas?
(68) Określij i daj przykłady dozwolonego i zakazanego sądzenia.
(69) Jakie sądzenie jest zakazane, a jakie uznane w Epifanii? Daj przykłady i porównaj.
(70) Co jest jednym z dzieł Pana w Epifanii? Jak postępowało? Jakie obowiązki sądzenia wychodzą z tego.
(71) Co było dane, ilustrowane, a nie dowiedzione?
(72) Jakie fakty doświadczenia dowodzą międzyczas?
(73) Jak i dlaczego dowodzą Pisma. Psalm 46:1-4; 1Król. 19:11, 12; Obj. 16:18-20; 18:9, że jest międzyczas?
(74) Jak dowodzi o międzyczasie 2Król. 9 i 10?
(75) Jak dowodzi Obj. 16:17, 18-20 łącznie z VII tomem i ogłoszeniem wodzów Towarzystwa około święta przejścia 1918 względem międzyczasu?
(76) Jak dowodzi Obj. 19:1,2 względem międzyczasu? Jakie przepowiedzi na Obj. 19:1-3 były uczynione?
(77) Podaj i zbij twierdzenie, że Obj. 19:1,2 nie dowodzi międzyczasu.
(78) Podaj i zbij opinię, że całe Maluczkie Stadko musi być za drugą zasłoną przed daniem poselstwa Obj. 19:1,2.
(79) Jak wypadki w 2Król. 8, 9, i podanie w 1Król. 19:15-18 dowodzą względem międzyczasu.’
(80) Jak dowodzą międzyczasu 1Król. 19:18 i Rzym.11:4;
(81) Wskaż podobieństwo czynów 3Moj. 16:20, 21 i 2Król. 2:8, 11-14 w pozaobrazie? Daj dowód, że w tych wypadkach ostatni członek pozaobrazowego Najwyższego Kapłana i Eliasza w ciele bierze udział.
(82) Jak była część Kozła Azazela w Ameryce prowadzoną od drzwi przybytku do bramy dziedzińca i oddaną przeznaczonemu człowiekowi? Kiedy zaczęła się ta praca z pozaobrazowym żywym kozłem? Kiedy się skończy? Jak dowodzi to względem międzyczasu?
(83) Zbij rozszerzoną opinię zwolenników Towarzystwa, że uwięzieni bracia Towarzystwa byli pozaobrazowym Janem Chrzcicielem w więzieniu.
(84) Daj ogólny opis rzeczy i chronologii listu Eliasza do Jorama. (2Kron. 21:12-15).
(85) Daj dowód, że Eliasz wysłał list wprost do Jorama i że to nie było proroctwem upadłości Jorama, ażeby kto inny później to wysłał.
(86) Daj i opisz historycznie teorię, jakoby Elizeusz, a nie Eliasz wysłał list.
(87) Wyjaśnij dowody historyczne i manuskryptów, że pisane było od Eliasza.
(88) Dlaczego było twierdzenie uczynione, że to uczynił Elizeusz a nie Eliasz?
(89) Daj i zbij twierdzenie, że wyrażenie „prorok” w 2 Kron. 21:12 dowodzi, że to miał być. Elizeusz. Jaki wniosek z tej dyskusji?
(90) Dlaczego Eliasz musiał powrócić na ziemię? Jakie dwie rzeczy są dowiedzione przez episod listu?
(91) Jakie fakta dają klucz do zharmonizowania panowania Judzkich i Izraelskich królów od Achaba do Jehu?
(92) Jakie są te Biblijne dowody.
(93) Co jest, a co nie jest właściwym czasem wysłania listu po rozdzieleniu?
(94) Co nie jest, a co jest główną rzeczą w dyskusji listu?
(95) Dlaczego w Biblii podane o liście?
(96) Jakie wnioski mamy z tych dziewięciu dowodów względem międzyczasu wyciągnąć?
(97) Jakie skutki już były i jakich można jeszcze się spodziewać względem powyższego wyjaśnienia o „Ostatnich pokrewnych czynnościach Eliasza i Elizeusza?”

poprzednia strona – następna strona