Teraźniejsza Prawda nr 26 – 1927 – str. 14

kogo wyobrażają 12 pokoleń i pokolenie Lewiego? Jakie 4 rzeczy dowodzą tego? Jakie podwójne zastosowanie powinno być uczynione względem obrazowych Lewitów? Do czego uzdalnia nas takie podwójne zastosowanie? Kto nauczał tego podwójnego obrazu? Gdzie było to podwójne zastosowanie nauczane? Jakie trzecie zastosowanie także uczynił?

      (9) Co jest wyobrażone przez dwa wyrażenia „według narodów ich” i według „domów ojców ich”? Dlaczego tak jest?

      (10) Co jest przez to pokazane, że byli liczeni od 20 lat i wyżej? Co nie jest a co jest wyobrażone, że liczono tylko mężczyzn?

      (11) Co znaczy, że Mojżesz zebrał i policzył zgromadzonych? W jakich dwóch denominacjach zaczęło to się najprzód? Co dowodzi, że chronologiczny porządek nie jest wskazany w obrazowym i pozaobrazowym liczeniu? Dlaczego były pozaobrazowe pokolenia grupowane jak typ wskazywał?

      (12) Dlaczego Lewici, w figurze i pozafigurze, nie zostali policzeni między figuralne i pozafiguralne pokolenia?

      (13 Co jest wyobrażone przez pokoleniowe sztandary i podpokoleniowe oznaki? Co znaczy, że Izraelici byli rozłożeni blisko takowych? Co może sztandar lub znak jeszcze wyobrażać? Za co nie powinni pozaobrazowi Lewici walczyć? Co mieli czynić? Co stało się — w figurze i pozafigurze — Izraelita jeżeli wykonywał pracę lewitów? W jakim względzie jest pozaobrazowy Izrael przedstawiony w typach 4. Moj. 1 i 2?

      (14) Jakim jest pogląd denominacji chrześcijaństwa przedstawiony w typie w 1. Moj. 29 , 30 i w 4. Moj. 1 i 2? Co nie jest w tych obrazach pokazane? Jakim jest pogląd w 4. Moj. 26? Jaka jest różnica w tych poglądach? Do czego to nam dopomoże?

      (15) Jakiem jest pozaobrazowe chronologiczne zestawienie w 4. Moj. 26? Kogo wyobraża Moab i Amon? Co wyobrażają pola Moabskie, Jordan i Jerycho? Co jest pozaobrazem 4. Moj. 26:3? Kogo wyobrażają Rubenici? Kogo jego czterech synów? Dlaczego jest Serbijski Kościół opuszczony w obrazie? Co znaczy, że liczba Rubenitów zmniejszyła się?

      (16) Kogo wyobraża Symeon? Kogo wyobrażają : jego pięciu synów? Co jest w harmonii z tą myślą? Dlaczego kościoły katolickie w Francyi, Włoszech itd.  nie są podano w obrazie? Co jest pokazane przez  zmniejszoną liczbę Symeonitów?

      (17) Kogo wyobraża Gad? Ile miał synów Gad i 1 kogo wyobrażają? Co wyobraża zmniejszona liczba Gadów?

      (18) Kogo wyobraża Juda? Kogo wyobrażają jego pięciu synów? Kogo wyobrażają dwóch synów Faresa? Co wyobraża, że Juda powiększył się w liczbie?

      (19) Kogo wyobrażał Isaszar? Kogo jego czterech synów? Co znaczy, że liczba Isaszarów powiększyła się?

      (20) Kogo wyobrażał Zabulon? Kogo wyobrażali jego trzech synów? Co znaczy, że liczba Zabulona powiększyła się?

      (23) Kogo wyobraża Benjamin? Kogo wyobrażają pięciu synów i dwóch wnuków Benjamina? Co znaczy, że Benjamici pomnożyli się w liczbie?
kol. 2

      (24) Kogo wyobraża Dan? Co to znaczy, że miał tylko jednego syna, w pozafigurze? Co znaczy, że pokolenie Dan powiększyło się w liczbie?

      (25) Kogo wyobraża Aser? Kogo wyobrażają jego trzech synów, jego córka i dwóch wnuków? Co znaczy, że Aser pomnożył się w liczbie?

      (26) Kogo wyobraża Neftali? Kogo jego czterech synów? Co znaczy, że pokolenie Neftali pomniejszyło się w swej liczbie?

      (27) Jakie sześć faktów dowodzą, że nasze przedstawienie nie jest żadną spekulacją, lecz biblijną nauką? Do czego powinna nas wiedza tych prawd skłonić?

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

      Pytanie: Czy w Bereańskich badaniach literatury Paruzji mamy przyprowadzać dalsze rozwijania Prawdy Epifanii na stosowne przedmioty?

      Odpowiedź: Z wyjątkiem pewnych praktycznych pilnych przyczyn, wierzymy, że było by dobrą rzeczą, aby w takich Bereańskich badaniach wywieść postępująca prawdę; ponieważ to uczyni lekcję więcej nauczającą i praktyczniejszą dla teraźniejszych potrzeb. To samo działo się w zasadzie podczas Paruzji, na przykład w wydaniach po 1909 roku brat Russell dodał notatkę na stronie 119 w Cieniach Przybytku, względem Nadaba i Abiu, że prawdopodobnie wyobrażają klasę wtórej śmierci. A Bereańskie Pytania były zrobione przed wpuszczeniem tej notatki. Jednak ma się rozumieć, że i ta notatka powinna być w Bereańskich badaniach zbadana, choć nie było pytania do niej.

      Pytanie: Czy może kto współdziałać w pracy przeciw kozłowi Azazela, jeżeli nie jest pewnym, że należy do ciała Chrystusowego?

      Odpowiedź: Jest właściwą rzeczą pomagać w pracy przeciwko kozłowi Azazela, jeżeli kto jest poświęcony i wie, że taka praca należy do Boskiego porządku. Ponieważ tacy powinni zawsze sprzeciwiać się rewolucji i odciągnąć społeczność od rewolucjonistów, a braterską pomoc i łaskę od dobrowolnych rewolucjonistów. Z tej przyczyny zachęcamy Młodocianych Świętych, aby dopomagali kapłaństwu przeciwko kozłowi Azazela. I to też czynią, że przysyłają nam nazwiska i adresy ludzi w Prawdzie do wysłania im bezpłatnej literatury, świadcząc przeciwko rewolucji ustnym słowem i biorąc udział w pozaobrazowego Gedeona wtórej walce, i w rozszerzaniu listu Eliasza i Strofowania Janowego (pozaobrazu – literatury). Ma się rozumieć, że nawet oczyszczony Lewita powinien właściwie sprzeciwiać się kozłowi Azazela, i w pewnych wypadkach to uczyniono. Choć Bóg nie zalicza taką czynność jako część czynności Najwyższego Kapłana Świata, Bóg jednak uznaje to jako Pracę Sprawiedliwości. Jeżeli kto jest nowym stworzeniem i nie jest objawionym jako rewolucujący lewita, choć jest w bojaźni, że nie należy do kapłaństwa, to powinien wierzyć, że należy, i wyrzucić bojaźń swoją, które bez wątpliwie przychodzą od szatana; ponieważ Bóg uznaje wszystkie Nowe Stworzenia za kapłaństwo, to jest tych, którzy jeszcze nie objawili się być lewitami.

poprzednia strona – następna strona