Teraźniejsza Prawda nr 26 – 1927 – str. 13
się z dwóch ciał, z Briganitów i Świętych ostatnich dni (later day saints) to jest z pozaobrazowych Heroda (z panujących) i Noemana (przyjemny). Beniamin był przy drugim liczeniu (45, 600; w. 41) większym w liczbie aniżeli przy pierwszym liczeniu, 35, 400); 4Moj. 1:37).
(24) Jak już wiemy, Dan (sędzia) wyobraża Baptystów, i ażeby mógł wyobrażać fakt, że wszyscy z nich kładą specjalny nacisk na naukę chrztu dorosłych wierzących, z nich wyszła tylko jedna dywizja – Sucham (człowiek grobowy) – ten co grzebie umarłych w grób wody). Dan. również był większym w liczbie przy drugim liczeniu (64, 400; w. 43) aniżeli przy pierwszym. (62, 700; 4Moj. 1:39).
(25) Aser (szczęśliwy) wyobraża Metodystów, z trzech grup: Kalwinistów Met., pozaobrazowego Jemna (dobre szczęście; w. :44); Wesleańskich Metodystów, pozaobrazowego Iswi (równy); i Metodyskich Episkopalistów, pozaobrazowego Beryja (dar). Metodysko Episkopalny Kościół jest podzielony na dwie grupy, na Metodysko Episkopalny Kościół Północy, pozaobrazowy Melchyjel (moim królem jest Bóg). Sara (księżniczka) córka Asera, zdaje się wyobrażać Sanktyfikacjonistów (uświęconych) lub Perfekcjonistów (udoskonalonych) którzy znajdują się między wszystkimi Metodyskimi grupami, i nie formują żadnej odrębnej grupy dla siebie Aser był również większym w liczbie przy drugim liczeniu (53.400; w. 47) niż przy pierwszym – 41.500; 4Moj. 1:41.
(26) Neftali (pasuje się, wiersz 48) wyobraża Unitarianów w szerszym znaczeniu, nie tylko tych tak zwanych w Ameryce. Cztery ich dywizje wyobrażają cztery klasy chrześcijan, którzy wierzą w jedność Boga przeciwko poglądowi o Trójcy. Te są: nowocześni Arianie, pozaobrazowy Jachsel (Bóg rozdaje); Socynianie, pozaobrazowy Guni (pod opieką); sekta w Ameryce pod nazwa Unitarianie, pozaobrazowy Jesser, (forma); i Uniwersaliści, pozaobrazowy Sellem (zapłata). Neftali był mniejszym w liczbie (45, 400; wiersz 50) przy drugim liczeniu, aniżeli przy pierwszym (53, 400; 4Moj. 1:43) i wyobraża fakt, że ci mają proporcjonalnie mniej obrońców jak dawniej.
(27) Nie myślmy więc, że powyższe nasze przedstawienie Izraelitów Wieku Ewangelii jest spekulacja, jak niektórzy to myślą. Lecz tacy zapominają, że apostoł Paweł w liście do Żydów 3:7-4:13 wyraźnie podaje i uczy, że nominalny i prawdziwy cielesny Izrael wyobrażają nominalnego i prawdziwego Izraela Wieku Ewangelii. A jego podanie pięciu przesiewań – figury i pozafigury 1Kor 10:14 dowodzi, że to jest również prawda o żniwach. Dlatego nie jest to żadna spekulacją, lecz Biblijnie nauczanym faktem, że Izrael w 4 księdze Mojżesza wyobraża lud Boży wieku Ewangelii, prawdziwy i nominalny. Jeżeli Izrael Wieku żydowskiego składał się z dwunastu pokoleń, jeżeli Izrael Wieku Tysiąclecia będzie składał się z dwunastu pokoleń (Mat. 19:28) i jeżeli prawdziwy Izrael Wieku Ewangelii (Objaw. 7:5-8) składa się z dwunastu duchowych pokoleń, dlaczego nie mieli by nominalni Izraelici Wieku Ewangelii składać się z dwunastu pokoleń
kol. 2
– dwanaście pokoleń chrześcijaństwa? Bezwątpliwie, jak w cielesnym Izraelu było dwanaście i tylko dwanaście nie lewickich pokoleń tak samo w duchowym Izraelu jest dwanaście i tylko dwanaście denominacji, ponieważ Lewici i Kapłani Wieku Ewangelii nie tworzą denominacji. I z powodu dalszego faktu, że 4Moj. 26:1-50 daje nam poddywizje dwunastu pokoleń i które zgadzają się dobitnie z poddywizjami dwunastu denominacji chrześcijaństwa, to dowodzi, że nasze wyrozumienie na ten przedmiot nie jest żadną spekulacją, lecz Biblijna, rozumną faktyczną Prawda, za która niech będzie dana cześć i chwała Ojcu Światłości, jako Dawcy.
BEREAŃSKIE PYTANIA
do przedmiotu „Izraelici Wieku Ewangelii”
(1) Jak są charaktery w typie często użyte? Daj wyjaśnij 4 przykłady do tego. Jak są Jakub, Lija i Rachel użyci w typie w 1Moj. 29:31-30:25; 35:16-18? Jak dowodzi tego historia? Co wyobraża Laban i Jakub w pokrewieństwie do Labana? Co znaczy, że Jakub służył dla Racheli i został oszukany przez otrzymanie Liji; i co jest pokazane, że potem otrzymał Rachelę? Co są pozafigury Bali i Selfy?
(2) Ile dzieci miał Jakub z każdą z jego żon? Co jest pozaobrazem Wieku Ewangelii, spłodzenie Jakuba i jego żon, z wyjątkiem Racheli rodzącej jej dzieci? Co jest wyobrażone przez spłodzenie i urodzenie dzieci Racheli? Jakie są imiona 13 dzieci Jakuba? Co wyobrażały?
(3) Co znaczy ten typ w pozafigurze?
(4) Porównaj i odróżnij pogląd 1Moj. 29:31—30:25; 35:16-18, z tym w 4Moj. 1 i 2 rozdziału? W jakich trzech szczegółach różnią się? Jakie trzy linie myśli pokazują podwójny obraz w 4 Księdze Mojżesza?
(5) Jaka jest różnica między poglądem 1Kor. 10:1-14 a Żyd. 3:7-4:11? Z punktu patrzenia na obraz Wieku Ewangelii, co jest wyobrażone przez liczenie dwunastu pokoleń i pokolenia Lewiego w 4Moj. 1 i 2? Dlaczego z tego punktu widzenia Lewici nie wyobrażają Wielkie Grono? Kiedy podług typu i proroctw, wychodziły na jaw jednostki Wielkiego Grona? Kiedy zaczęli wychodzić na jaw jako klasa? Co wyobrażają te typy na przejściowy okres? Dlaczego muszą te dwa obrazy być trzymane w myśli?
(6) Jaka różnica jest wskazana w podaniu pokoleń Jakuba w 1Moj. a w 4Moj.? Dlaczego ta różnica? Jaka inna różnica znajduje się w podaniach co się tyczy pozafigury? Jaka różnica jest znaleziona w porządku podanych pokoleń w 4Moj. 1 i 2? Jakie pokolenia leżały (1) na wschód, (2) na południe (3) na zachód, (4) na północ Przybytku? Co te grupy każda z nich wyobrażają? Jakich myśli co do Boskiego Planu w pozafigurze, broniła każda z tych grup? Co wyobrażały sztandary tych czterech grup? Kogo wyobrażali Beniamici? Co charakteryzuje tych ludzi? Dlaczego Jakub nie jest wyobrażony, że spłodził typ w 1Moj. 35?
(7) Kogo wyobrażają naczelnicy dwunastu pokoleń? Co czyniły ich pozafigury? Co jest wyobrażone przez policzenie? Którzy byli a którzy nie byli pozaobrazami tych dwunastu naczelników?
(8) Z punktu widzenia obrazu Wieku Ewangelii,