Teraźniejsza Prawda nr 26 – 1927 – str. 12

w Polsce w czasie dnia Bożego, dnia pomsty i ponieważ ostatni stał się kościołem z państwem w Jugosławii w czasie tysiącletniego świtania. Austro Katolicki Kościół był przez setki lat prawą ręką (Jamin) Rzymu. A Rzym został mocno ustanowiony (Joachim) w Niemczech; i napewno Hiszpański Katolicki Kościół był wielce pożądany i uznawany przez Rzym. Liczba Symoenitów przy drugim liczeniu, 22.200 (wiersz 14) była o wiele mniejsza od pierwszego liczenia, 59.300, (4Moj. 1:23) i wyobraża, że Rzymsko Katolicki Kościół ma teraz proporcjonalnie mniej obrońców co do łączności kościoła z państwem, aniżeli przed obecną erą.

      (17) Gad (gromada) typ na Episkopalny Kościół jest następnie dany. (wiersze 15-18) Z Gada wyszło siedem grup: Sefon (północ) stosujący się do Brytyjsko Episkopalnego Kościoła; Aggi (uczta) do Kanadyjsko Episkopalnego Kościoła; Suni (stękający) do Indiańsko Episkopalnego Kościoła; Hery (czuwający) Nowozelandzkiego Episkopalnego Kościoła; Arod (pochodzący) do południowo Afrykańskiego Episkopalnego Kościoła; i Aryel (bohaterzy) do amerykańskiego Episkopalnego Kościoła. Drugie liczenie (wiersz 18) pokazało mniejszą liczbę Gadów (40, 500) od pierwszego (45, 650); 4 Moj. 1:25) wyobrażając, że liczba obecnie wojujących Episkopalistów jest proporcjonalnie mniejsza jak przedtem

      (18) Jak już widzieliśmy, Juda (chwalony) wyobraża Prezbiteriański Kościół. Her (stróż) i Onan (mocny – wiersz 19) wyobrażają Austryo-Kalwinistów i Francuskich Hugenotów, a ci zostali kompletnie obaleni przez gwałt Katolików, (pomarli, wiersz 19). Sela (prośba wiersz 20) zdaje się wyobrażać Niemieckich Prezbiterianów, którzy byli nazwani zreformowani, którzy zawsze żądali pomocy od rządu. Fares (złamać) Brytyjskich Prezbiterianów, którzy rzeczywiście przyczynili się do wielkiego złamania przeciwko Rzymowi, a Zare (świtanie)”nie Germańsko Kontynentalnych Prezbiterianów, którzy przedstawiali religijnie i politycznie nową erę, jak tylko mieli sposobność. Jak Fares miał dwóch synów (wiersz 21): Hersona (kwitnący) i Hamuela (zachowany); tak samo brytyjscy Prezbiterianie wytworzyli dwa prezbiteriańskie ciała, to jest amerykański i kanadyjski, prezbiteriańskie kościoły. Juda przy drugim liczeniu miał większa liczbę wojowników (76.500) – wiersz 22 – niż przy pierwszym liczeniu (74.600; 4Moj 1:27) i wyobraża, że prezbiterianie pomnożyli proporcjonalnie liczbę tych, którzy są w stanie bronić ich sekty.

      (19) Pozaobrazowy Isaszar (najemnik) to Chrześcijańska lub Uczniowska denominacja (wiersz 23). Z tej denominacji wyszły 4 grupy: północna liberalna grupa, pozaobrazowy Tola (robak); północna konserwatywna grupa, Fua (usta); południowa liberalna grupa, pozaobrazowy Jasub (powraca); i południowa konserwatywna grupa, pozaobrazowy Semram (stróż).Jak Juda, Isaszar był również większym w liczbie przy drugim liczeniu (wiersz 25) niż przy pierwszym (4Moj. 1:29) i znaczy, że ma teraz więcej bojowników niż dawniej.

      (20) Pozaobrazowy Zabulon (mieszkanie) jest denominacja
kol. 2
Adwentystów i składa się z tych dywizji: z drugich adwentystów z siedmiu Domowych Adwentystów i Kościoła Bożego Adwentystów (wiersz 26) i są pozaobrazami Zared (bojaźń); Elon (dąb mocny) i Jaleel (ma nadzieje w Bogu) Zabulon (wiersz 27) był również większym w liczbie przy drugim liczeniu, aniżeli przy pierwszym, i wyobraża fakt, że Adwentyści wzrośli proporcjonalnie w liczbie ich obrońców.

      (21) Kościół Kongregacjonalistów jest pozaobrazowym Manase (zapomniany). Machir (handlarz, w. 29) wyobraża Angielskich Kongregacjonalistów nim zostali odłączeni od innych ciał. Ci byli pierwszymi Kongregacjonalistami. Galaad (opoczysty) wyobraża angielskich Kongregacjonalistów, którzy odłączyli się od innych ciał, mianowicie od Prezbiterianów. Z tych powstały (wiersz 30) Welszo Kongregacjonaliści, pozaobrazowy Jezer (on pomaga); Szkoccy Kongregacjonaliści, pozaobrazowy Chelek (część); Oceano Kongregacjonaliści (wiersz 31) pozaobrazowy Asryel (Bóg wiąże); Kanadsko Kongregacjonaliści, pozaobrazowy Sechem (ramię) Australijskich Kongregacjonalistów wiersz 32) pozaobrazowy Semida (zna moje imię); i amerykańskich Kongregacjonalistów, pozaobrazowy Chefer (rumieniec). Salfaad (ostra rana) wyobraża Kongregacjonalizm, który jest praktykowany poza kongregacjonalnymi sektami, udzielając ostre rany mającym inne poglądy (wiersz 33). Są pięć denominacji, które częściowo praktykują kongregacjonalne formy kościelnego rządu: Luteranie, pozaobrazowy Machla (tańczy); Baptyści, pozaobrazowy Noa (podróżuje); Chrześcijanie lub Uczniowie, pozaobrazowy Hegla (kuropatwa).Adwentyści, pozaobrazowy Melcha (królowa) i Unitario Uniwersaliści, pozaobrazowy Tersa (pociecha). Manase był również większym w liczbie przy drugim liczeniu (52.700) – wiersz 34 – aniżeli przy pierwszym (32.200; 4Moj. 1:35) i wyobraża to samo co w poprzednio wymienionych wypadkach.

      (22) Luterański Kościół jest pozaobrazowym Efraim (dwojako owocny, wiersz 35) i jak jego typ, składa się z trzech wielkich grup: Niemiecko Luterańskiego Kościoła, pozaobrazowego Sutala (plantacja); Skandynawsko Luterańskiego Kościoła, pozaobrazowego Becher (pierwszy); i Amerykańsko Luterańskiego Kościoła, pozaobrazowego Techen (obóz). Heran (czuwający) syn Sutala (wiersz 36) zdaje się wyobrażać Luteranów z Bałtyckich prowincji, którzy rozwinęli się wprost z Niemieckich Luteranów, z których składali się po większej części Efraim był mniejszym w liczbie przy drugim liczeniu (32.500; wiersz 37) niż przy pierwszym (40.500; 4Moj. 1:33) wyobrażając fakt, że liczba jego obrońców zmniejszyła się proporcjonalnie w liczbie.

      (23) Fanatyckie sekty są pozaobrazowym Beniaminem (syn prawej ręki). Ci składają się (wiersz 38) z Mormonów pozaobrazowego Bela (zniszczenie); z Kwakrów, pozaobrazowego Asbela (Boska myśl); ludzi tzw. Swiętobliwości, pozaobrazowego Achiram (mój brat jest wysoki); tzw. Holy Rollers, pozaobrazowego Sufam (wiersz 39 – wąż) i Leczycieli wiarą, pozaobrazowego Hufam (w przystani). Mormoni składają

poprzednia strona – następna strona