Teraźniejsza Prawda nr 26 – 1927 – str. 5
pobudki do wypełnienia naszego poświęcenia. Używajmy więc takowych, aby wzbudzić w nas energię z nowym i ustawicznym postanowieniem być wiernymi w wypełnieniu naszych ślubów, być umarłymi dla siebie i świata, a żywymi Bogu. To dopomoże nam wielce w naszym postępowaniu w tej podróży do Niebiańskiego Chanaan, naszego wiecznego mieszkania. „Proszę Was tedy bracia,
kol. 2
przez litości Boże, abyście stawiali ciała wasze ofiarą żywą, świętą, godna przyjęcia przez Boga, rozumną służbę wasza.” Towarzyszący naszemu rocznemu godłu niech będzie hymn numer 208 – Naszą modlitwą i życzeniem w Nowym Roku dla wszystkich braci jest, aby z łaski Pańskiej przeżyli wiernie według naszego rocznego godła i hymnu.
kol. 1
NASZE ÓSME ROCZNE SPRAWOZDANIE
(P ’26, 182)
Przy tym sprawozdaniu przypomina nam się, co jeden Szwecki brat, który został zwolniony przez brata Russella od pracy Pańskiej w Szweckim biblijnym Domu w 1914 roku i który twierdził często po śmierci brata Russella, że ostatni utracił Koronę, że Maluczkie Stadko opuści świat w 1929 ucząc uniwersalizmu, i który późno w roku 1922 lub rychło w 1923 ogłosił otwartym listem, że my jesteśmy pozaobrazowym Joramem i że jako taki mieliśmy zakończyć naszą pracę i działalność w 1918 w przypuszczalnym jego symbolicznym zabiciu przez nas sześciu braci w Fort Pitt Konwencji. Jeżeli to było by prawdą co on również twierdził, że by od 1918 roku osiem lat czasu i nasza praca przy końcu tego czasu miała by się zakończyć (2Kron. 21: 16, 17) i że od 1924 rychło aż do 1926 mieliśmy cierpieć i utracić całą pracę, kończąc ją rychło w 1926 roku, to byśmy już nie mieli żadnego udziału w Pracy Pańskiej. Lecz już to blisko rok po tym przypuszczalnym jego czasie, a to co miało już stać się trzy lata temu, jeszcze nie zaczęło się, ani następujące potem usychanie naszej pracy nie zaczęło się. Widocznie ta przepowiednia uschła, nie my! Jesteśmy pewni, że pisarz tych przepowiedzi „usechł”, gdyż stał się uniwersalista. Jego otwarty list jest fałszywym świadectwem w 2-óch znaczeniach. Czas dowiódł, że to nie wypełniło się; i obraz ośmiu małych cudownych dni pokazuje, że to było częścią fałszywego świadectwa przeciwko klasie małego Jezusa w jej doświadczenie przed klerem małego chrześcijaństwa. Podług tego obrazu małych cudownych osiem dni, dwóch fałszywych świadków, co świadczyli przeciwko naszemu Panu przed sanhedrynem, wyobrażają dwie klasy fałszywych świadków – (1) tych co ustnie i (2) tych co przez literaturę, świadczą przeciwko klasie małego Jezusa – przeciwko Epifania oświeconym Świętym, przed i dla upodobania wodzów lewickich późno w 1922 i rychło w 1923 roku. Tak więc powyżej wspomniany otwarty list był w dwóch znaczeniach fałszywym świadectwem. Cokolwiek może jeszcze przyjść na nas, to jesteśmy pewni, że rewolucyjni lewici, którzy wierzyli w te fałszywe przypowieści, widzą teraz, że moc Pańska jest nad naszą pracą, którą nam On polecił, a następujące sprawozdanie tego dowodzi.
Jak można zauważyć z sprawozdania, nasza cała praca powiększyła się w tym roku Nie we. wszystkich zarysach, lecz ogólnie. Dlatego możemy powiedzieć, że praca była większą w 1926 aniżeli w 1925 roku. Musimy także nadmienić, że praca nasza nie jest żęciem ani pokłosiem, lecz głównie kapłańską czynnością przeciwko Kozłowi Azazela, a następnie czynnością ku Młodocianych Świętych. Ten charakter pracy musi być dobrze
kol. 2
spamiętany, abyśmy mogli właściwie zauważyć i ocenić czynności Epifanią oświeconych świętych, których praca składa się najprzód z prowadzenia pozaobrazowego Kozła Azazela do bramy – sprzeciwiając się rewolucji Wielkiego Grona, oddawając go przeznaczonemu człowiekowi – odciągając od nich społeczność kapłańską i pozostawiając ich dla Azazela – odciągając od nich wszelką braterską pomoc i łaskę, aż się oczyszczą; a następnie zachęcając godnych do poświęcenia się do Młodocianych Świętych. Nasza praca dlatego nie jest daniem ogólnego świadectwa, jak Lewitów praca. Nasza praca jest ku Lewitom w Prawdzie i w Nominalnym Kościele, ku ludziom, którzy dawają obietnice przyjścia do Młodocianych Świętych. Nasze pole pracy jest dlatego ograniczonym, lecz jest to pracą maluczkiego stadka, która Pan chce, aby była wykonana, której się poszczęści (Izaj. 55:10-13) i nie zostanie spaloną, jak praca wielkiego Grona. (1Kor. 3:12-15). Obecny zarys naszej pracy będzie jeszcze przez pewien czas postępować, , lecz myślimy, że przed rewolucja w Ameryce, a może już przed rozpoczęciem się rewolucji w Europę, źli lewici, którzy trzymają ducha między ludem w Prawdzie, zaczną rozpoznawać ich stanowisko przed Panem.
Nasza służba z gazetami nie była tak znaczna. Z wyjątkiem tego co było ogłoszone w gazetach w Jamajce, nie mieliśmy żadnej czynności w tym, w ostatnim roku Lecz oprócz tego niektóre gazety drukowały nasze rzeczy że Zwiastuna (angielskiego dwumiesięcznika „Herald of the Epiphany”) mianowicie z podwójnego (Double Herald, gdzie wyjawia grzechy Papiestwa i Rządu) z którego jeden Redaktor w Kansas ogłosił wszystko w swoim piśmie. Później wydał te rzeczy z dodatkami pytań w formie książki, która bardzo się rozszerza. Oprócz tego to wszystko co do pracy z gazetami. Nasze strofowanie Janowe i List Eliasza (angielskie pismo i gazetka) nie są chętnie przyjmowane przez przeciętnych redaktorów, ponieważ mogli by mieć kłopot lub utratę finansowa, ponieważ gazety są w większości kontrolowane przez wpływ, którego nasze pisma strofują. To właśnie zatrzymuje nas w naszej pracy z gazetami. Nasze prywatne i własne ogłoszenia są większa korzyścią, i zapobiegają zaburzenia i zerwaniom zebrań.
PRACA W BIBLIJNYM DOMU
Praca w Biblijnym Domu postępuje bardzo dobrze. W tym roku pracowało częściowo siedmiu, czasem sześciu, a czasami pięciu w biurze. Ta sama siostra, co tak wiele pracowała w biurze, była zmuszona przestać z powodu powrotu jej choroby. Jak dwa lata temu