Teraźniejsza Prawda nr 525 – 2013 – str. 25
na ten Dziedziniec do 16 września 1954 roku. Z tego względu, chociaż są poświęceni, muszą być zobrazowani w następnym stanowisku najbliższym Przybytkowi, to jest w Obozie. Wiemy, że Obóz Epifanii „będzie się składał z lojalnych usprawiedliwionych i z lojalnych nawróconych Żydów” (E10 str. 672 i 661), to znaczy z jednostek quasi-wybranych; (3) tymczasowe usprawiedliwienie będzie w dalszym ciągu czynne „aż do rozpoczęcia się restytucji” (E4 str. 346 ak. 1). Skoro takie usprawiedliwienie jest udzielane wierzącym w celu poświęcenia się (P1 str. 236; P5 str. 145; P6 str. 117), to bez wątpienia, tak długo, jak ono działa, istnieje i będzie istnieć wielu w stanie tymczasowego usprawiedliwienia, którzy poświęcą się, zanim rozpocznie się restytucja.
DZIESIĘĆ GRUP QUASI-WYBRANYCH
Quasi-wybrani („synowie” z Joela 2:28 oraz Izaj. 60:4) razem z resztą ludzkości („córki”) przechodzącej restytucję będą stanowili Obóz Tysiąclecia – „stan świata przechodzącego restytucję” (PT ‘40 str. 14 wiersz 5), „bardziej lub mniej pragnącego harmonii z Bogiem, lecz jeszcze nie usprawiedliwionego przez uczynki” (E6 str. 195). Ogólnie mówiąc, tak jak zostało pokazane powyżej, quasi-wybrani są podzieleni, jak następuje: „Praktykujący i wierzący w Przymierze Abrahamowe i Mojżeszowe Żydzi, którzy nie byli godni, by stać się członkami jednej z czterech wybranych klas, i niepoświęceni, lecz wierzący w okup i praktykujący sprawiedliwość usprawiedliwieni z wiary, i jedni i drudzy jako klasy quasi-wybrane”, przedstawione przez pewne zwierzęta sprowadzone do arki Noego (PT ‘44 str. 28, kol. 1 i 2). Jednakże te dwie ogólne klasy mogą być dalej podzielone na różne grupy, a jeśli włączymy quasi-wybranych rozwiniętych teraz, we wstępnym początku Bazylei, przed otwarciem Gościńca Świątobliwości, to wydaje się, że razem może być dziesięć różnych grup. Brat Johnson wymienia pewne podpodziały w E12 str. 519. Wymieniamy tych dziesięć grup jak następuje:Gościniec Świątobliwości(Izajasza 35:8-10) „I będzie tam droga i ścieżka, która drogą świętą słynąć będzie; nie pójdzie po niej nieczysty, ale będzie dla onych samych. Którzy tą drogą pójdą, i głupi nawet, nie zbłądzą. Nie będzie tam lwa, a okrutny zwierz nie będzie chodził po niej, ani się tam znajdzie; ale wybawieni po niej chodzić będą. Odkupieni, mówię, Pańscy nawrócą się, i przyjdą na Syjon z śpiewaniem, a wesele wieczne będzie na głowie ich; radość i wesele otrzymają, a żałość i smutek uciecze”.
(1) „Ci Izraelici, którzy w Wieku Żydowskim nie byli dostatecznie wierni, by stać się Starożytnymi Godnymi […] lecz mimo to zachowali wiarę w obietnice Abrahamowe i trwali przy Przymierzu Mojżeszowym”, jako lojalni wierzący w Przymierze Żydzi z Wieku Żydowskiego.
(2) „Ci Izraelici, którzy w […] Wieku Ewangelii nie byli dostatecznie wierni, by zostać naśladowcami Jezusa, lecz mimo to zachowali wiarę w obietnice Abrahamowe i trwali przy Przymierzu Mojżeszowym”, jako lojalni wierzący w Przymierze Żydzi z Wieku Ewangelii.
(3) Ci „Żydzi […] którzy [podczas Wieku Ewangelii przed jesienią 1954 roku, kiedy to nastała Bazylea w jej pierwszym początku] przyjęli Jezusa jako Zbawiciela, lecz nie poświęcili się, a mimo to pozostali wierni okupowi i sprawiedliwości”, jako lojalni tymczasowo usprawiedliwieni Żydzi z Wieku Ewangelii.
(4) Ci Żydzi, którzy po 16 września 1954 roku, lecz przed nawróceniem Izraela uwierzą w obietnice Abrahamowe i Przymierze Mojżeszowe i pozostaną im wierni aż do śmierci przed nawróceniem Izraela, jako lojalni wierzący w Przymierze przedrestytucyjni Żydzi z Bazylei.
(5) Ci Żydzi, którzy po 16 września 1954 roku, lecz przed czasem nawrócenia Izraela, przyjmują Jezusa za swego Zbawiciela i jako niepoświęceni wierzący pozostają lojalni okupowi i praktykowaniu sprawiedliwości, jako lojalni tymczasowo usprawiedliwieni przedrestytucyjni Żydzi z Bazylei.
(6) „Nawrócony cielesny Izrael” (E4 str. 319 par. 2); narodowe „nawrócenie Izraela do Jezusa jako Mesjasza” będzie miało miejsce „w związku z uciskiem Jakuba i tuż przy jego końcu” (PT „30, str. 15).
(7) Ci Żydzi, którzy poświęcają się i pozostają wierni po 16 września 1954 roku, lecz przed otwarciem Gościńca Świątobliwości i przywilejów restytucyjnych, jako lojalni poświęceni przedrestytucyjni Żydzi z Bazylei.
Widzimy zatem, że Żydzi, „Izrael według ciała”, którzy będą należeli do quasi-wybranych Obozu Wieku Tysiąclecia, z punktu widzenia czasu ich rozwoju, mogą być postrzegani jako składający się