Teraźniejsza Prawda nr 525 – 2013 – str. 21

polegającego na wyrzeczeniu się swej własnej woli w stosunku do siebie i świata, a przyjęciu woli Bożej jako własnej. Ponieważ nie wykorzystują tymczasowego usprawiedliwienia jako punktu wyjściowego do poświęcenia, przyjmują tę łaskę Bożą nadaremno dla celów Wieku Ewangelii (2Kor. 6:1). Takim jednostkom, choć nie poświęcają się w czasach przedrestytucyjnych, ale pozostają lojalne wobec okupu i sprawiedliwości, posiadana przez nie w jakimkolwiek stopniu harmonia z prawdą i sprawiedliwością, osiągnięta w tym życiu, da przewagę nad resztą świata w czasach restytucji.

      (2) Ci Żydzi, którzy podczas Wieku Żydowskiego i Ewangelii w wierze i praktyce dochodzą do harmonii z Przymierzem Abrahamowym oraz Mojżeszowym i pozostają wierni, chociaż się nie poświęcają. Osiągają oni przez taki kontakt wyższy stopień harmonii z prawdą i sprawiedliwością niż reszta ludzkości, co będzie dla nich korzyścią w czasach restytucji.

      (3) Poświęceni Obozowcy Epifanii, którzy poświęcają się przed otwarciem Gościńca Świątobliwości, ale po 16 września 1954 roku, czyli za późno, by należeć do wybranych. Osiągną oni w tym życiu o wiele wyższy stopień harmonii z prawdą i sprawiedliwością niż którakolwiek z dwóch grup niepoświęconych wspomnianych powyżej.

      Te trzy ogólne grupy będą stanowić quasi-wybranych, „synów”, którzy z powodu swego przedrestytucyjnego rozwoju i szkolenia będą przygotowani do tego przywileju, jaki zostanie im dany, by stać się „głównymi pomocnikami Starożytnych i Młodocianych Godnych w usługiwaniu światu prawdami Tysiąclecia” (Ps. 107:21, 22) (PT „41 str. 50, kol. 1, u dołu).

WERSETY PISMA ŚWIĘTEGO PRZEDSTAWIAJĄCE WYBRANYCH ORAZ QUASI-WYBRANYCH

      By lepiej zrozumieć quasi-wybranych, przebadamy obecnie kilka ustępów Pisma Świętego, które stawiają ich w kontraście z klasami wybranymi. Klasy wybrane są ukazane w Piśmie Świętym w różne sposoby, w sposób oczywisty pokazujące, że są tylko cztery klasy wybrane: Maluczkie Stadko, Wielka Kompania, Starożytni Godni i Młodociani Godni. Jednakże niektóre z tych wersetów wskazują także na istnienie quasi-wybranych, chociaż nie pośród wybranych. Najpierw przedstawimy dwa wersety Pisma Świętego, które pokazują tylko cztery klasy wybrane, a następnie kilka innych, które pokazują także quasi-wybranych. Po bardziej szczegółowe informacje na temat tych oraz innych wersetów biblijnych odsyłamy do E4 str. 317-325.

      (1) W Ps. 72:3 dwie góry, Syjon i Moria przedstawiają odpowiednio Maluczkie Stadko i Starożytnych Godnych, a dwa pagórki, Akra i Bezeta reprezentują Wielką Kompanię i Młodocianych Godnych.

      (2) W Izaj. 60:13 słowo „ciebie” odnosi się do Chrystusa; jedlina do Starożytnych Godnych; sosna do Wielkiej Kompanii, a bukszpan do Młodocianych Godnych.

      (3) Przejdźmy do Joela 2:28, 29: Słudzy przedstawiają tutaj Maluczkie Stadko, służebnice – Wielką Kompanię, starcy – Starożytnych Godnych, młodzieńcy – Młodocianych Godnych, synowie – quasi-wybranych, a córki – niewybranych (H „51 str. 35-39). Także w Izaj. 60:4 quasi-wybrani są przedstawieni jako synowie Chrystusa, Głowy i Ciała, z okresu Tysiąclecia, podczas gdy niewybrani są reprezentowani przez córki. W tych dwóch ustępach wyższość quasi-wybranych nad niewybranymi jest ukazana z punktu widzenia wyższości synów nad córkami w krajach orientalnych.

      (4) Przeczytajmy 2Tym. 2:20: Naczynia ze złota, srebra, drewna i gliny przedstawiają odpowiednio Maluczkie Stadko, Wielką Kompanię, Starożytnych Godnych i Młodocianych Godnych. Ponadto quasi-wybrani są pokazani razem z innymi wiernymi restytucjonistami w naczyniach ku uczciwości (por. H „51, str. 35, kol. 2).

      (5) W 1Moj. 22:16-18 przedstawione jest Przymierze Związane Przysięgą, które jest istotą Ewangelii (Rzym. 4:16; Gal. 3:6-9). Rozwija ono pierwszą obietnicę wszechogarniającego Przymierza Abrahamowego (1Moj. 12:2, 3), mówiącą: „A uczynię cię w naród wielki”. Pokazuje ono, że błogosławienie wszystkich narodów ziemi nastąpi za pośrednictwem nasienia Abrahama, a nasienie to w jego szerszym znaczeniu zostanie rozmnożone zarówno w jego aspekcie niebieskim, jak i ziemskim – jako gwiazdy niebieskie oraz jako piasek, który jest na brzegu morskim. Nasienie niebieskie składa się z Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii, a nasienie ziemskie składa się

poprzednia stronanastępna strona