Teraźniejsza Prawda nr 25 – 1926 – str. 102
dziesiątki części roku na miesiące, dni godziny, minuty i sekundy, tą samą metodą jak przedtem, znajdujemy rzeczywisty czas 5 3/4 lat, 33 dni, 17 godzin, 54 minut i 31 sekund, do czego doliczając przeszłe 67 lat, 356 dni, 20 godzin, 12 minut i 30 sekund, otrzymujemy 73 3/4 lat, 25 dni, 8 godzin, 19 minut i 33 sekund. Dodawając ten czas do 4:47 po południu 24 września 1846, da nam datę wskazaną w miejscu zejścia się wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galerii i wierzchu rzeczywistego progu; ponieważ 4:47 po południu 24 września 1846 jest datą u stopy progu; te 67 lat, 356 dni, 20 godzin, 13 minut i 30 sekund przyprowadza nas do miejsca zejścia się wertykalnej linii i wystawionej podłogowej linii, co wskazuje na datę 7:12 przed południem, 16 września 1914; a 5 3/4 lat, 33 dni, 17 godzin, 54 minut i 51 sekund wyprowadzają nas z muru progu na wierzch, w otwarte miejsce, wertykalnie pod południowa ścianą Wielkiej Galerii. 73 3/4 lat od 4:47 po południu 24 września 1846 przyprowadzają nas do 4:47 po południu pierwszego dnia lata 1920, to jest 22 czerwca, a 25 dni, 8 godzin, 19 minut i 33 sekund dodawając do tego czasu, otrzymujemy datę 1:06 przed południem 18 lipca 1920. Tak więc długość tych linii wskazuje na 18. lipca 1920, jako datę ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza.
(18) Nadzwyczajne wypełnienia się. Co więc dziale się 18. lipca 1920, odnośnie ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza? Odpowiadamy, że w tym dniu grupa Pańskiego ludu, który odłączył się od pozaobrazowego Elizeusza począwszy od lata 1917, i który potem został od innych lewickich pod złym dowództwem ciał odłączony, po pierwszy raz od lata 1917 roku zgromadził się pod nazwą „Świecki Ruch Misjonarski” (Laymen’s Home Missionary Movement) podczas pierwszej Gedeonowej Konwencji w Filadelfii od 15-19 lipca 1920, prowadząc jego pierwszy publiczny wykład, którego wydawca, jako przedstawiciel Pana i Jego ludu miał przywilej udzielić dla zgromadzonej publiczności, staraniem ogłoszeń tych braci. Ten publiczny wykład, którego słuchało 1000 przedstawicieli Nominalnego Duchowego Izraela – mimo wielkiego deszczu przed i podczas wykładu – który w następnym dniu został szeroko opisany w gazetach, pokazuje ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza, zapoczątkowanie pozaobrazowej wtórej walki Gedeona, zapoczątkowanie współdziałalności Ciała Najwyższego Kapłana Świata z Głową, aby prowadzić część Kozła Azazela w Nominalnym Kościele do bramy dziedzińca. Ponieważ piramida wskazuje na akuratny dzień, kiedy pozaobrazowy Elizeusz odłączył się od pozaobrazowego Eliasza w jego przedstawicielskim członku, odcinając przeto klasę Eliasza od publicznej pracy, nie też dziwnego, że ta sama Piramida wskazuje na akuratny dzień, to jest na jeszcze ważniejszy wypadek, to jest, że pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się, czyli że Maluczkie Stadko miało znów urzędowo stać się mówczym narzędziem do świata. Czy nie było by to dziwnym, gdyby ważniejszy wypadek nie był symbolizowany,
kol. 2
a mniej ważniejszy był? Wielkie i dziwne są sprawy Twoje, o Boże Wszechmogący, Sprawiedliwe i prawe są drogi Twoje, O Królu Świętych!”
Prawie wszyscy z nas wiedzą, jaka jest odległość od miejsca schodzenia się progu i wertykalnej linii południowej ściany Wielkiej Galerii, do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla, że jest 3/4 piramidowego cala. Jak w wypadku pozaobrazowego Elizeusza zauważyliśmy, że ta odległość wyobraża 9 miesięcy od jego okazania się, 27 czerwca 1917, aż do zwodniczej daty Wielkiego Grona na zamknięcie drzwi spłodzenia z Ducha, 2 marca 1918 – naukę, którą od czasu wodzowie towarzystwa później odrzucili – tak możemy widzieć, że ta odległość w wypadku pozaobrazowego Eliasza jest również symboliczną w 9 miesiącach od jego objawienia się, aż do ruchu, w którym miał być czynnym i który miał być szczególnie naznaczonym i wskazanym jako ruch pozaobrazowego Eliasza, w niedzielę wieczorem 17-go kwietnia 1921 (Boski czas 18 kwietnia) akuratnie 9 miesięcy po pozaobrazowego Eliasza ponownym okazaniu się przy ostatniej sesji Jersey City konwencji, 16 i 17 kwietnia, pierwszy raz daliśmy wykład na temat pozaobrazowego Eliasza ponowne okazanie się, którego całością jest ten artykuł. Dziwujemy się, czy te 9 miesięcy między pozaobrazowego Eliasza ponownym okazaniu się, które odbyło się najprzód w Filadelfii, a Publicznym wykładem Jersey City konwencji, w którym ten pozaobrazowy ruch Eliasza był najprzód naznaczony i wskazany, nie mają łączności z 3/4 cala od wierzchu progu do wystawionej podłogowej linii pokoju Króla. Możemy tu nadmienić, że zbory, Filadelfii i Jersey City przechodziły największe doświadczenia Amramickiego przesiewania. Nie dziwiło by nas wcale, czy czasem te dwa zbory nie były uszczycone przeto od Pana tymi pierwszymi publicznymi wykładami w czasach naznaczonych przez te dwa miejsca w piramidzie, ażeby Pan przez ich zebrania mógł wskazać, że pozaobrazowy Eliasz był czynnym w publicznej pracy z poręki Świeckiego Ruchu Misjonarskiego, w której te dwa zbory brały udział przez pierwszy wykład na początku a drugi na końcu tych 9 miesięcy wskazanych w piramidzie. Gdy zbór w Jersey City prosił o zarządzenie Konwencji w kwietniu, jedyna niedziela w tym miesiącu, która nie była zajęta, była 17 kwietnia. Tak więc opatrznościowo, bez żadnej manipulacji, publiczny wykład odbył się na powyższy temat we właściwej dacie na końcu dziewięciu miesięcy wskazanych w piramidzie, przez drugi najwięcej doświadczony zbór w Amramickiem przesiewaniu, tak samo jak wielkie opatrzności służyły na początku tych dziewięć miesięcy, aby we właściwej dacie odbyć publiczny wykład zboru Filadelfijskiego, najwięcej doświadczonego w tym przesiewaniu. Pan w Swój własny sposób zaszczyca Jego wierny lud i wrażającemi rzeczywiście są te drogi. „Od Pana się to stało, i jest to dziwnym w oczach naszych!”
(19) Fakt, że pozaobrazowy Eliasz ponownie okazał się, nie znaczy jednak, że kto nie bierze udziału w Świeckim Ruchu Misjonarskim, że nie będzie należeć