Teraźniejsza Prawda nr 25 – 1926 – str. 96
ucisku i (3) wyzwolenia Kościoła. Potem wiersze 5 i 6, nawet reszta tego rozdziału pokazują co się potem stanie – po tych trzech rzeczach – restytucja dla świata, który jest symbolicznie opisany jako ślepy, głuchy i niemy itd., w wierszach 5 i 6. Tak więc nasz brat Russell wytłumaczył bardzo jasno te wiersze. Lecz brat Rutherford z powodu jego zaciemniającego się prawego oka wyjaśnia fizyczną głuchość i ślepotę tego pokolenia i myśli, że dowodzi tym jego milionową propozycję! W podobny sposób i dla tego samego celu przekręca Rzym. 8:19, 22 (str. 344). Nasz brat Russell pokazał, że to odnosi się do ludzkości w procesie umierania. Brat Rutherford wstawia tak tę propozycję, że rozumie się, jakby odnosiło się to do ludzi w grobie lub do tych żyjących przy ustanowieniu Królestwa. Zapierając się pierwszej części tej myśli (z czym się również zgadzamy) twierdzi, że jest samo widocznym, że odnosi się to do teraźniejszej żyjącej generacji i dlatego uczy, iż „miliony obecnie żyjących nigdy nie umrą.” Jakaż logika i dostrzegalność! Według brata Rutherforda, rodzina Noego w Arce (str. 345) wyobraża jego miliony żyjących ludzi, którzy przejdą przez ucisk. Św. Piotr mówi nam, że ci w arce wyobrażają poświęconych włącznie z Maluczkim Stadkiem, (1 Pio. 3:20, 21). Podaje także (str. 342) Mat. 24:21, 22 na dowód jego milionowej propozycji. Choć ten jak i inne ustępy dowodzą, że niektórzy przeżyją przez ucisk, to jednak wcale nie mówią ile przeżyje, i nic nie wspominają te ustępy o milionach.
Zach. 13:8, 9 (str. 342) jest klasycznym ustępem jego milionowego przedmiotu. Znamy naszego brata Russella logiczne wyjaśnienie, że – „dwie części” klas – wyobrażają Maluczkie Stadko i Wielkie Grono, a – „trzecia część” – klasa – wyobraża klasę Restytucji, przechodzącą przez sąd (Jan 5:21) – Tysiąclecia, aż w końcu stanie się ludem Bożym przez wejście w pokrewieństwo z Nim w Nowym Przymierzu, gdy tegoż Pośrednik przestanie działać, (1Kor. 15:24). Samo się rozumie, że wypławiający ogień nie może być czasem ucisku; ponieważ ucisk nie oczyści ani nie dopomoże do naprawienia ludzkości. Ucisk będzie tylko karał, poniżał i podbijał, i w ten sposób przygotuje ludzkość do przyjęcia Królestwa; lecz ani częściowo nie udoskonali ludzkość; ponieważ wypławić znaczy zniszczyć w ludziach podłość i przyprowadzić ich do podobieństwa Bożego, tak jak podobna mowa jest użyta do oczyszczenia Maluczkiego Stadka i Wielkiego Grona (Mal. 3:2, 3; 1Kor. 3:12-15). Innymi słowy, Zach. 13:8, 9 odnosi się do trzech zbawień i do ich wyniku; Maluczkie Stadko i Wielkie Grono otrzymają ich zbawienie przez odcięcie – odłączenie od świata przez poświęcenie – i przez umarcie – wypełnienie ich poświęcenia aż do śmierci; gdy zaś świat otrzyma jego zbawienie przez zmartwychwstanie sądu, omawiane w tym ustępie jako przechodzenie przez oczyszczający ogień. Takie wyjaśnienie, jakie wszystek niezwiedziony lud w Prawdzie uznaje, jest logicznym, faktycznym, rozumnym i biblijnym, takim jak charakterystyka wyjaśnień naszego brata Russella.
kol. 2
Brat Rutherford przekręca ten ustęp w Strażnicach (wiersz 8) że zmuszony bywa do błędu względem wypławiającego ognia, a teraz twierdzi, że „dwie części” to kler i klasa wtórej śmierci! Lecz choćbyśmy nawet przyznali, że Zach. 13:9 odnosi się do czasu ucisku i do tych, którzy przejdą przezeń, to jednak nie mówi nic ile przejdą ani o żadnych milionach.
„MILIONY OBECNIE ŻYJĄCYCH ITD.” – NIEBIBLIJNE
Nie ma żadnego pisma, które by uczyło tej milionowej propozycji. Jest to tylko zgadywaniem, które prawdopodobnie jest prawdą, lecz nigdzie nie uczy o tym Pismo, wyraźnie ani w zastosowaniu; i dlatego nie powinno być głoszone publiczności, oprócz Poselstwa Królestwa, choć było by to rozumna rzeczą mówić o milionach itd., lecz tylko między ludźmi w Prawdzie
Pisarz Harfy nie pokazał takiej mądrości, co pisarz sześciu tomów Wykładów Pisma Świętego, który unikał wyjaśnień na przedmioty, które nie mogły być dane jasno i przekonywająco, i których nie wytłumaczył, aż były jasne i prawdziwe. Dla braku tej mądrości, brat Rutherford daje tylko takie krótkie podania na nieśmiertelność, na duszę, na Wielkie Grono, na zanurzanie w wodzie, że żadna myśląca osoba z przeciwnymi poglądami nie mogła by otrzymać żadnej instrukcji do przekonania.
To co jest w Harfie, błędy i niejasne dokończenia przypuszczalnych dowodów, jest właśnie propaganda brata Rutherforda wielu co teraz wykazanych błędów, i tych na poczytalne usprawiedliwienie, Młodocianych Świętych, że zasługa Jezusa złożona przy Wniebowstąpieniu, że żydowskie żniwa zaczęły się w 33 po Chr., że żniwo Wieku Ewangelii trwało od 1878 do 1918, że brat Russell napisał VII tom, przekręcenie wyjaśnień Mat. 24:7, 12 itd. O tych rzeczach żeśmy już dawniej mówili. Przez nauczanie tyle błędów i złych rzeczy w Harfie, brat Rutherford dodał jeszcze więcej dowodu, że jest „złym sługą” (Mat. 24:48-51), że je i pije z pijanicami i że został odcięty od Maluczkiego Stadka, i jako „głupi i niepożyteczny pasterz” (Zach. 11:15-17) coraz to więcej bywa zaciemnionym w jego prawym oku, i będzie w ciągu dalszym tak postępować z jednego błędu w drugi, aż jego prawe oko całkowicie zaciemnione będzie, aż jego ramię (wpływ) całkiem uschnie i aż przepowiedziany „płacz i zgrzytanie zębów” się wypełni.
Lecz niektórzy z naszych drogich czytelników chcieli by może się zapytać, jak często o tym słyszymy: „Dlaczego używa brat Johnson tyle miejsca w Teraźniejszej Prawdzie do krytyki?” Umiłowani bracia i siostry „potrzeba tego wymaga” od nas. Nasze krytyki nie są nigdy osobistego lub gorzkiego charakteru, choć są wyraźne; to jednak zawsze odnoszą się tylko do urzędowych nauk i czynności. Chcielibyśmy zapytać się naszych pytających: Jak moglibyśmy być wiernymi Panu, Prawdzie i braciom, jako podpasterz trzody Pańskiej, gdybyśmy mieli milczeć, gdy szatan przez różnych wodzów między ludem w Prawdzie chcę podkopać Prawdę i Boskie metody dla jej usługi, dla szkody