Teraźniejsza Prawda nr 24 – 1926 – str. 86

Pierwszy artykuł wykazał pozaobrazowego Jannesa i Jambresa. Prezydent towarzystwa, jego pielgrzymi i jego inni nauczyciele błędu są częścią pozaobrazowego Jambresa, a największy z tych prezydent towarzystwa. Dlatego napominamy Kapłanów, którzy mniej
kol. 2
i więcej go popierali. W Imieniu Jehowy, naszego Ojca Pana Jezusa, naszego starszego brata i Głowy jeszcze raz napominamy Was, chrońcie się takowych. Niech Pan was wszystkich w tym błogosławi, i też będzie w waszych działaniach, tak jak obiecał.

kol. 1

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

      Pytanie: Czy Towarzystwo jest następcą brata Russella?

      Odpowiedź: Żadna jednostka lub ciało (lub zarząd) nie jest następca po „onym słudze” jako przewód do prowadzenia ogólnego dzieła maluczkiego stadka, aby jako przewód dawać pokarm maluczkiemu stadku jako Pańska ręka, oko i usta. Funkcje urzędowe „onego sługi” brata Russella były ograniczone tylko do Paruzji a nie należą do Epifanii, w której znajdujemy się od jego śmierci; funkcje urzędowe nie egzystują już od jego śmierci, i dlatego on nie może mieć żadnego następcy w tym nadzwyczajnym urzędzie, jaki posiadał. Ani Pismo Św.” ani Rozumowanie lub Fakty nie pokazują, ażeby on miał mieć następcę. On nigdy tego nie uczył, że w tych nadzwyczajnych funkcjach miał mieć zastępcę. Twierdzenie, że w jednej Strażnicy z 1909 miał pisać, że towarzystwo miało być jego następcą, nie jest prawdziwym. Takiego twierdzenia nie można napotkać w żadnym z jego pism. To twierdzenie zostało urojone, ażeby podtrzymać fałszywe twierdzenie że towarzystwo rzeczywiście że brat Rutherford, który w ogłoszeniach towarzystwa jest uznawany jako brata Russella następca jest tym przewodem. (Podług ich nazwy kanałem). Brat Rutherford nie jest następca po bracie Russellu jako Pańskie oko, usta i ręka. Lecz właściwie on jest „onym złym sługą” i tym „głupim i niepożytecznym pasterzem”. Mat. 24:48, 51; Zach. 11:15-17.

      Pytanie: Czy towarzystwo ma prawo decydować jaką literaturę mają zbory rozszerzać? i czy członkowie zboru włącznie z starszymi źle czynią, jeżeli odmawiają zbór od rozszerzania niestosownej literatury im udzielonej od towarzystwa?

      Odpowiedź: Według testamentu naszego brata Russella, oprócz Strażnicy, Towarzystwo nie ma prawa publikować jakiejkolwiek literatury oprócz tej którą on sługa pisał i opublikował; a że towarzystwo to czyni, i wymaga, że zbory, bez żadnego pytania na tę sprawę, mają taką literaturę rozszerzać, jest nadzwyczajnym przykładem lewickiej rewolucji i papieskiej absolucji. A że towarzystwo, trat Rutherford twierdzi, ze ono – on – ma jedyne prawo do zadecydowania, co zbory mają otrzymać do rozdawania, rozszerzania i głoszenia jest silnym papieskim twierdzeniem, którego żaden papież względem nauk o przewodzie nie twierdził. Jest to więc obowiązkiem zborów, nie rozszerzać żadnej literatury towarzystwa, oprócz Strażnicy i tych rzeczy, które brat Russell napisał. A starsi i inni członkowie zboru są obowiązani sprzeciwiać się temu aż do końca, w zebraniach i po zebraniami zborowymi papieskiej absolucji i lewickiej rewolucji w których towarzystwo – brat Rutherford jest winnym na tym punkcie. Jakie wielkie odstępstwo od wolności Chrystusowej. (Gal. 5:1) i od prawa Kościoła doświadczać i próbować wszystkie nauki i dzieła, (1Jana 4:1; 1Tes. 5:21) musiało wtargnąć się między
kol. 2
naszych drogich braci w towarzystwie, ażeby udzielić takich papieskich twierdzeń.

      Pytanie: Czy towarzystwo ma prawo zmienić Cienie Przybytku?

      Odpowiedź: Oprócz Strażnicy, towarzystwo nie ma prawa wydawać żadnych innych Pism, oprócz tych co wydał brat Russell, a to znaczy, że nie ma prawa przekręcać jego Pisma, jak czyniło z Cieniami Przybytku. Ma się rozumieć, że „on zły sługa”, ten „głupi” i „niepożyteczny pasterz” jest odpowiedzialnym za te zmiany w Cieniach Przybytku; ponieważ tylko „zły sługa” Który „je i pije z pijanicami” i który jest „głupim i niepożytecznym pasterzem” którego „prawe oko zaciemnia się”, taki człowiek może być tylko winien takiej nieprawości, głupstwa i niepożyteczności. A Sąd Boży będzie na pewno palić się nawet już się pali przeciwko niemu za takie nieprawości.

      Pytanie: Jak mamy rozumieć podanie z 3Moj. 16: 6 „ofiaruję za się i za dom swój.”

      Odpowiedź: W Strażnicy (angielskiej) z 15 lipca 1922 jest podane wyjaśnienie, jako jedno z wypracowań brata Rutherforda na Cienie Przybytku, że wyrażenie „za się” wyobraża Aarona jako jednostkę, a nie jako w jego ciele reprezentującego jego synów, i że wyrażenie „dom jego” znaczy za jego synów, a nie za pokolenie Lewiego. Na szczęście Pan wyjaśnił nam. wyrażenie „za się” w 3Moj. 16:6 za co Aaron ofiarował, nie było za osobistego (samego) Aarona, ale za jego synów w jego ciele. To wyjaśnienie znajduje się w liście Żyd. 7:27. gdzie różne roczne ofiary dwóch obrazowych ofiar są przeciwstawione z jedną ofiarą dwóch pozaobrazowych ofiar, i gdzie to, co Najwyższy Kapłan świata w Jego Głowie uczynił za Jego grzechy Jego Ciała, Kościoła i gdzie to, co On w Jego Głowie i Ciele później raz uczynił „za grzechy ludu” są podane jako pozaobrazy lego, co obrazowi figuralni Najwyżsi Kapłani często czynili dla ich grzechów i często za grzechy ludu. Wyrażę nie „ofiarował” i „za Siebie” w tym wierszu: „to raz uczyniwszy ofiarował samego siebie” „najprzód za Swoje własne a potem za grzech ludu”. (Żyd. 7:27) nie odnosi się do samego Jezusa Najwyższego Kapłana Kościoła ponieważ to uczyniłoby z Jezusa grzesznika. To podanie odnosi się bezwątpliwie do Najwyższego Kapłana Świata za którego ciało – Kościoła – grzechy, pierwsza ofiara była złożoną. Z tej przyczyny każdy obrażony Najwyższy Kapłan przy ofiarowaniu pierwszej ofiary musiał uczynić! ubłaganie nie za siebie jako jednostkę, lecz za tych, którzy w tym dniu reprezentowali jego ciało, za podkapłanów. Innymi słowy, brat Rutherford w tej sprawce utracił światło faktu, że w dzień pojednania obrażony Najwyższy Kapłan stojący dla całego obrażonego kapłaństwa – jego głowa (przygotowana dla drugiej i w drugiej ofierze) dla jego najwyższego kapłana, jego ciało dla jego podkapłanów wyobraża Najwyższego Kapłana Świata. Głowę i Ciało.

poprzednia strona – następna strona