Teraźniejsza Prawda nr 4 – 1923 – str. 48
swemu własnemu królowi wśród jego armii, jego pozorne stanie po stronie rządu, a jednak wspomaganie rewolucji, wykazuje tchórzliwość i obłudę, również charakterystyki Wielkiego Grona. W końcu fakt, że Jeroboam (król Izraelski i potomek Jehu, wyobrażający widok Rządu Socjalistycznego, jaki nastąpi po „trzęsieniu ziemi”) tak wysoce cenił Elizeusza (2Król. 13:14-19), wykazuje znowu światowość usposobienia Elizeuszowego,
kol. 2
a zatem, iż jego pozafigury staną się lubiane przez „władców, rzecz niemożliwa dla Maluczkiego Stadka. Dlatego wznosimy, że ponieważ Wielkie Grono ma tak dobre jak i złe charakterystyki, przeto Elizeuszowe dobre i złe charakterystyki kwalifikują go na obraz Wielkiego Grona – nie we wszystkich jego stosunkach, lecz w jego urzędowych stosunkach z Nominalnym Izraelem Duchowym, jako posłańca duchowego dla nich.
(Dokończenie nastąpi)
kol. 1
NOWY POGLĄD BR. RUTHERFORDA
(Dokończenie)
4) Fakty wypełnionego typu z 2Król. 2:15-25 są przeciwne tłumaczeniu br. Rutherforda. Na powód podajemy w krótkości znaczenie pozatypów Pisma św. Wiersz 15 pokazuje, jak niektórzy zainteresowani Prawdą ludzie twierdzili, że ci, którzy rzeczywiście byli Wielkim Gronem mieli Ducha maluczkiego stadka, popierali ich i przebywali z Towarzystwem, które stało się rządem religijnym, symbolicznym miastem Jerycho (1Król. 16:34) Wiersz 16 pokazuje, jak żądali, aby szukano rozłączonych braci, aby tacy nie zginęli lub nie stali się członkami Wielkiego Grona i jak prawdziwi członkowie Wielkiego Grona ich zniechęcali. Wiersz 17 pokazuje, jak ostatecznie ze wstydu uczynili, trzy dni zdaje się są trzy miesiące od 7 października 1917 (gdy wydane było br. Rutherforda drugie przesiewanie, zapraszając „opozycyjnych” braci z powrotem, szczególnie do familii Betel) do 7 stycznia 1918 (dwa dni po rocznych wyborach a dzień po Konwencji Pittsburgskiej kiedy starano się przywrócić opozycję na warunkach, jakich br. Rutherford postawił). Wiersz 18 pokazuje, jak bracia Wielkiego Grona czynni w Towarzystwie (Jerycho) zniechęcali innych Braci i odmawiali przywrócenia odłączonych: „Azażem wam nie mówił, nie chodźcie?” Wiersz 19 pokazuje, jak złe nauki i duch VII tomu w Towarzystwie, które wtenczas było jeszcze w dobrym stanie, wiele przyczyniło się do nie owocnej pracy; narzekania przeciwko błędom rozpoczęły się w jesieni 1917. Wiersz 20 pokazuje, że ogłoszony VII tom mógł być uleczony przez rewizję, przez włożenie więcej prawdy i ducha prawdy w niego.
kol. 2
Rewizję VII tomu rozpoczęto w grudniu 1917 przez wydanie w skróconej formie kieszonkowej Objawienia, i pewni jesteśmy że więcej takich rewizji odbędą się. Wiersze 21 , 22 pokazują, że jak rewizje od czasu do czasu się odbywają, to to poselstwo leczy pozaobrazowe Jerycho (nie Syon lub Jeruzalem) i stopniowo powiększa jego owocność. Wiersz 23 pokazuje, jak bracia Wielkiego Grona, będąc zajęci pracą do nominalnego Kościoła byli prześladowani i uważani przez różnych członków kleru jako nieposiadający prawdziwych nauk i ducha. Wiersz 24 pokazuje, jak prześladujący bracia Wielkiego Grona gazetkami przez „Upadek Babilonu”, „Nowiny Królestwa” i kazania wygłaszali wyroki pomsty i złego na nich. Osoby prześladujące Braci Wielkiego Grona będą później rozszarpane przez dwa fałszywe doktrynalne ruchy, które już się teraz w nominalnym chrześcijaństwie rozwijają. Wiersz 25 pokazuje, jak po wyborach 5 Stycznia 1918 Klasa Wielkiego Grona stała się jakoby owocnem (karmel) Królestwem, ponieważ ci, którzy przedtem sprzeciwiali się br. Rutherfordowi przyjęli te wybory, jako oznakę Boskiego uznania a postęp obecnego zarządu, jako Maluczkiego Stadka. W lutym 1918 Wielkie Grono zaczęło wstępować do władz cywilnych. „Samarii”. To krótkie tłumaczenie jest w harmonii z myślą, że rozłączenie Eliasza od Elizeusza rozpoczęło się w Czerwcu 1917 akuratnie rok przed osądzeniem tych siedmiu braci, (te i inne rocznice nie są przypadkowymi). Dlatego też br. Rutherforda data i pogląd nie są w harmonii z faktami.
kol. 1
WIADOMOŚCI DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Staraniem Świeckiego Ruchu Misjonarskiego (Laymen’s Home Misionary Movement) odbędą się dwie generalne Konwencje, jedna dla polskich a druga dla angielskich Braci, w jednym czasie i miejscu (lecz w osobnych salach) w Detroit, Mich. od 26-30 maja, począwszy 20 maja o godz. 10 przed południem. W dni 26, 28 i 29 maja nie będzie zebrań po godz. 6:30 wieczorem, dlatego iż sale w tym czasie będą zajęte. Publiczne wykłady odbędą się, pierwszy w niedzielę 27 maja o godz. 3-ciej po południu w „Graystone”, gdzie przemawiać będzie brat Paul S. L. Johnson; drugi 29 maja o godz. 7:30 wieczorem w Sali Kanasa, na Eveline róg Conant, gdzie przemawiać będzie brat Hołowatzki; a trzeci 3 czerwca w Sali St. Andrew o godz. 3 po południu, gdzie przemawiać będzie brat Jolly. Bracia Jolly, Hołowatzki, Kostyn,
kol. 2
Schmidt i Johnson będą przemawiać na tych Konwencjach, a trzech przez tłumaczy. Wszystkie zebrania Konwencyjne oprócz publicznych, odbędą się w Sali Gerrows, 333 W. Grand River, w Detroit, Mich. Wszelkie korespondencje odnośnie zamieszkania itd. prosimy adresować: C. J. Schmidt, 4031 Livernois, Detroit, Mich. nadmieniając w jakiej, czy w polskiej czy w angielskiej Konwencji będziecie brali udział. Naszego brata Russella gazetki w polskim języku „Gdzie są umarli” i „Co to jest dusza” już wyszły z druku i mogą być użyte do rozdania bezpłatnie, nie od domu do domu, lecz z spotkaniem się z polskimi braćmi chrześcijańskimi. Z przyjemnością udzielimy takowych gazetek bezpłatnie braciom w takich ilościach, o ile będą w stanie mądrze je użyć zgodnie z powyższą myślą.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII
Niezależne Pismo Religijne
wychodzi co dwa miesiące
PAUL S. L. JOHNSON, Wydawca i Redaktor
1327 SNYDER AVE. PHILADELPHIA. PA. U.S.A.
Wolny od wszystkich sekt, partii, organizacji i wyznań ludzkich, ale zobowiązany Bogu tak jak rozumie Jego Słowo, ten Magazyn stoi w obronie Prawdy Paruzji danej od Pana a przez „Onego Sługę”, jako fundamentu dla dalszego rozwoju Prawdy; dla obrony rozporządzeń, statutów i testamentu danych od Pana przez „Onego Sługę” odnośnie wiązania i kontrolowania Korporacji i Stowarzyszeń między ludem w Prawdzie i dla wyjaśniania i obrony rozwijającej się Prawdy Epifanii, jako pokarm na czas słuszny dla ludu Pańskiego wszystkich klas i grup tak jak jest upodobaniem Pana dostarczyć tego.
Dia bezpieczeństwa, wszystkie pieniądze najeży wysyłać w Stanach Zjednoczonych przez Express, Bank Draft, Check, Postal Orders, albo w „registrowanym” liście, a w Brytanii przez Money Order a nie Postał Order.
Gdy się żąda zmiany adresu, prosimy podać tak stary jak i nowy adres. Jest to bardzo ważne, gdyż zaoszczędza nam bardzo wiele czasu i niepotrzebnej korespondencji. Kopia 'Teraźniejszej Prawdy” będzie dostarczoną na żądanie darmo albo dla siebie lub drugiego jeśli jego albo jej adresy zasłane będą do wydawcy. Teraźniejsza Prawda jest wysyłaną dla „ubogich w Panu” na tych samych warunkach jak to czynił nasz Pastor. Odnowienia prenumeraty oznaczone będą datą na obwijaczce następnego numeru „Teraźniejszej Prawdy.” Prenumerata $1.00 rocznie z góry. Kopia 25c.