Teraźniejsza Prawda nr 24 – 1926 – str. 84

Lud w prawdzie przyzna, że te cztery instytucje niszczyły Prawdę, Ducha Prawdy i lud Boży, między dwoma żniwami, jak opisane u Joela 1 Dlatego wiersz 25 dowodzi, że w czasie żęcia od 1874 do 1914 te zła miały się skończyć, a wierny lud Boży miał być błogosławiony, i tak się też stało. Wiersze 26, 27 w ciągu dalszym opisują błogosławieństwa, stanowisko i czynność wiernych i ich przytomność Pańskich łask podczas żniwa. Wiemy, że i te się wypełniły od 1874 do 19, 14. Dlatego wiersze 23-27 odnoszą się do czasu żęcia, 1874-1914, jak również wiersze 21, 22. Dlatego słowo „potem” wierszu 28 odnosi się do czasu po żniwie, do tysiąclecia, i łączność dowodzi, że wiersz 28 odnosi się do tysiąclecia jak dane od „wiernego sługi” jest prawdziwym, jak również zbija błędny nowy pogląd złego sługi i głupiego niepożytecznego pasterza.

      Dalej artykuł daje za przyczynę (par.11), że wiersz 28 nie może odnosić się do tysiąclecia, ponieważ tedy nikt nie, będzie spłodzony z Ducha. Słomiane twierdzenie zaraz upada. Żaden wykwalifikowany nauczyciel między nami nie twierdził by tego; ponieważ wylanie a spłodzenie Ducha Świętego nie są równymi znaczeniami. Duch wylany dla nas (Izaj. 11:2-5) jest duchem spłodzenia i pomazania, lecz Duch wylany dla świata jest duchem poświęcenia i sprawiedliwości (Ezech. 36:25-27). Pierwszy daje podobieństwo Boże na Boskim poziomie, ostatni na ludzkim, lecz w obu wypadkach Duch Święty jest dany lub wylany. Następny argument tego artykułu (par. 14) jest podanie że ustęp wyraźnie mówi, że przed przyjściem: tego wielkiego i strasznego dnia Pańskiego, duch będzie wylany na wszelkie ciało. Ten argument nie podaje właściwie faktów. Wiersz 31 mówi „że słońce (nowy testament) obróci się w ciemność (nie da światła nominalnemu ludowi) a księżyc (stary testament) w krew (jego ofiary i historia będą wydawać się brutalnymi i morderczymi dla nominalnego ludu Bożego) przed przyjściem onego wielkiego i strasznego dnia Pańskiego.” W pięciu broniach ku zabijaniu wypełniło się to do 1914. Lecz wiersz 31 jest zdaniem w sobie i znajduje się wiele zdań między nim a wierszem 28. Dlatego ani wyraźnie, ani w żadnym znaczeniu, to miejsce nie mówi, że wylanie ducha na wszelkie ciało będzie przed wielkim uciskiem. Tak więc i jego trzeci i czwarty argument upada.

      Jego piąty argument, że fakty nie dozwalają na odwrotne chronologiczne czytanie wierszów 28, 29. Możemy na to odpowiedzieć, że nie prawdziwe fakty, ale jego zgwałcenie i fałsze przeciw różnym częściom tych ustępów, jego przypuszczalne fakty zmuszają go do takiego poglądu. (1) że „wszelkie ciało” nie znaczy wszelkiego ciała, lecz pewnych świętych z Izraela i późniejszych narodów pogańskich, czyli że wszelkie ciało” znaczy „trochę ciała”. (2) że bracia długo w prawdzie i nie czynni w ruchach mają sny i marzą o złotych górach (?) „starcom waszym sny się śnić będą.” (3) jego twierdzenie, że Św. Piotr tłumaczył ustęp (tylko podał bez dalszego wyjaśnienia) aby zbić fałszywe obwinienie. aby pokazać, że fenomen nie był żadnym, pijaństwem lecz wylanie Ducha Św. Te trzy rzeczy nie są żadnymi faktami; ale raczej
kol. 2
wielkimi kłamstwami fałszywymi przedstawieniami faktów, lecz podane tylko za fakty. Dlaczego nie miał by w Boskim Planie wiersz 28 następować po 29 chronologicznie? Ponieważ okres żniwa jest opisany w wierszach 21-27. I ani Duch Święty nie bywa wylany „dla wszelkiego ciała” aż w tysiącleciu – pełnym Królestwie. Dlatego słowo „potem” 28 wierszu, które jest właściwie przetłumaczone w A.V. musi odnosić się do okresu następnie po wierszach 29-31. w innym razie nie było by żadnego odnoszenia w całej tej części do wieku Ewangelii (jego artykuł tłumaczy, że „czasy ochłody”. Dz.Ap. 3:19 odnoszą się do żniw, a nie do tysiąclecia – co jest jeszcze jednym odrzuceniem nauk „onego sługi” i jasno stoi w przeciwieństwie do Dz.Ap. 3:19–21. Naiwne jego zastosowanie, które podaje w par. 30-34 o synach, co my rozumiemy, że wyobrażają wierzących żydów tysiąclecia, o córkach, co my rozumiemy, że wyobrażają wierzących pogan tysiąclecia, o starcach, co my rozumiemy, że wyobrażają Starożytnych Świętych, o młodzieńcach, co my rozumiemy, że wyobrażają Młodocianych Świętych Tysiąclecia, chcemy już ominąć bez dalszego komentowania, tylko nadmienić, że na wszystkie te klasy Duch Święty będzie działać; lecz artykuł prezydenta towarzystwa tłumaczy opacznie „o snach i o złotych górach” (air casllles) o wielkich a sobą nie zgadzających się niedorzecznościach. W par. 40 określa fałszywie „dym” i mówi, że to jest „konfuzja, ” gdy zaś rzeczywiście wyobraża nauki pamiątkowe. Obj. 14;11; 15:8.

      Choć tylko ten jeden błędny artykuł prezydenta towarzystwa powinien już być dostatecznym dowodem, że nie ma on żadnej zdolności jako nauczyciela między świętymi; ponieważ jego pogląd Joela 2:28, 29 jest poglądem nominalnych teologów. Do tego jogo konfuzja na mnóstwo Biblijnych przedmiotów coraz więcej się pomnaża. To dowodzi, że on jest onym złym sługa i tym głupim i niepożytecznym, pasterzem, którego prawe oko coraz więcej zaciemnia się, aż na końcu będzie zupełnie ciemnym. Wierzymy, że nieprawdziwe sprawozdania prezydenta towarzystwa od czasu do czasu, również wiążą drogich zwolenników towarzystwa na przykład roczne sprawozdanie z Z 25, 366 względem pracy w Polsce: Przyjemnością towarzystwa dać sprawozdani, że polska praca w Polsce idzie teraz lepiej niż kiedykolwiek, że 9 pielgrzymów są na liście w Polsce.” Możemy powiedzieć, że jest wielkim kłamstwem. Teraźniejsza Prawda ma teraz więcej abonentów w Polsce, i mamy wielką korespondencje z głównymi tam braćmi. Ci upewniają nas, że 85% zwolenników towarzystwa opuściło je w ostatnim roku. W Warszawie 287 opuściło towarzystwo, a mniej niż 50 pozostało. To samo po całej Polsce. Może być prawdą, że towarzystwo ma 9 pielgrzymów na liście w Polsce, lecz prawdę mówiąc najzdolniejsi Polscy pielgrzymi opuścili towarzystwo w Polsce. Ażeby ratować sytuację, towarzystwo uczyniło sobie 9 pielgrzymów z pozostałych starszych, ażeby ratować okręt od tonięcia! Sprawozdanie w Strażnicy o Szwecji jest również wielkim kłamstwem, ponieważ więcej niż połowa szwedzkich braci opuściło towarzystwo w ostatnim roku. Oburzenie przeciwko prezydentowi towarzystwa

poprzednia strona – następna strona