Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 54

było tej samej nocy gdy Gedeon i Fara sami przyszli do granicy obozu, (wiersze 9-15). Widzieliśmy, że dowiadywanie wypełniło się pozaobrazowo podczas żniwa (1874-1914). Dlatego pozaobrazowa tu północ była około października 1914, bo wiemy, że pozaobrazowa walka Gedeona wtenczas się zaczęła (Z ’15, str. 11, kol 2, par. 4) Okoliczności w tym czasie tak dobrze sprzyjały przy końcu Czasów Pogan, że główne doktryny, które ciemiężyły lud Boży podczas tych czasów miały otrzymać śmiertelne uderzenie! W chrześcijaństwie wybuch wojny (1. sierpnia 1914) wymagał zmiany straży do obrony i prowadzenia chrześcijaństwa i braniu udziału w wojnie, przeciwko nowym, spodziewanym się atakom na nie. I rzeczywiście, wojna dała pozaobrazowym 300 jak najlepsze opatrznościowe sposobności do atakowania doktryn o Boskim Prawie, i jeszcze dlatego, że wojna była prostym skutkiem tych doktryn. A Pan nie był powolnym do uczynienia ataku. Zaraz krótko po wybuchnięciu wojny, przez różne publikacje, mianowicie przez ogłaszanie Kazań naszego brata Russella, Pan zaczął atak najprzód na Kajzera i Cara, na tych, którzy najwięcej twierdzili o Boskim Prawie. Broszury w zeszytowym formacie (B.S.M.) pod tytułem „Walka Armagedonu” były gotowe dla prędkiej expedycyi przez ochotników a także jako ogłoszenia do publicznych zebrań. Postępując za naszym Panem, ci z pierwszego hufca z pozaobrazowym Gedeonem zaczęli trąbić. Za nimi inni z tego samego hufca atakowali zasady Boskiego Prawa, ogłoszoną literaturą od jesieni 1914 do jesieni 1916, jak „uciśnienie narodów poprzedzi Armagedon” – „Dlaczego finanse drżą” – „Wyświęcanie na Kler oszustwem” – „Społeczeństwo nie do uleczenia przez ludzi” – „Świat w ogniu” itd., itd..

      (38) Następnie grupa, która weszła w pozaobrazową walkę, byli pielgrzymi, pozaobrazy drugiego hufca mężów Gedeona. Nasz drogi brat Russell był pierwszym z nich, zacząwszy walkę w wrześniu 1914. Najprzód używał za swój przedmiot „Walka Armagedonu”, potem „Po wojnie co?” a potem „Świat w ogniu”. Możemy tu nadmienić, że około tych linii prowadził swoje wykłady aż do ostatniego tygodnia swego życia; a jego ostatni publiczny wykład w tej walce odbył się w San Antonio, Tex., 24 października 1916. Nasz przywilej w tej walce (wydawcy) zaczął się 8 października 1914, w Graham N.Y. gdzie daliśmy nasz wykład na temat: „Obalenie Królestwa Szatana”. Mieliśmy (wydawca) przedtem około 50 publicznych wykładów różnego rodzaju, lecz począwszy od 8 października 1914 nasze publiczne wykłady przez 2 lata były tylko około jednej linii, na powyższy temat i na tematy „Wojna w proroctwie” i „Po wojnie co?”, dawane. W tych różniących się tematach wykładach doktryny o Boskim Prawie były atakowane obalenie Szatańskiego Królestwa i ustanowienie Królestwa Chrystusowego były ogłoszony nasz ostatni wykład około tych linii na temat „Po wojnie co?” odbył się w New Haven, Conn. 3 listopada 1916. (sprostowanie z TP 1926-88) Inne pielgrzymi, niektórzy mniej, a niektórzy więcej, głosili również około tej linii. Ci, którzy nie dawali swych wykładów około tej linii, lub ci, którzy przestali je dawać, nim walka się skończyła lub którzy nie dali ich we właściwym duchu, nie należeli do pozaobrazowych 300.

kol. 2

      (39) Kolporterzy, pozaobrazy trzeciego hufca mężów Gedeona, byli widocznie ostatnimi, którzy weszli do pozaobrazowej walki, zgłaszając się do sugestii naszego brata Russella do specjalnego sprzedawania IV tomu, Walki Armagedonu, co więcej niż jaka inna broń tej walki atakowała doktryny o Boskim Prawie, głosząc obalenie szatańskiego Królestwa., a przychodzenie Królestwa Mesjaszowego. Ci Kolporterzy, którzy specjalizowali w sprzedaży I, II i III tomu nie brali udziału w pozaobrazowej walce. Ci, którzy nie brali udziału aż do końca z IV tomem jako ich broń, nie należeli również do pozaobrazowych Gedeonitów, którzy składali się tylko z tych, którzy z prawdziwym sercem wiernie trwali w walce aż do końca, trąbiąc pozaobrazową trąbą: „Miecz Pański i Gedeona” Możemy więc widzieć, że wszystkie trzy pozaobrazowe hufce trąbili w ich trąby, (zatrąbiły też one trzy hufcy w trąby – wiersz 20).

      (40) Oprócz tego stłukli swe pozaobrazowe dzbany i jak powyżej widzieliśmy, iż to było ich człowieczeństwo. Stłuczenie dzbanów w typie wyobraża zużycie człowieczeństwa w służbie. Z pewnością próby gorliwości i oddanie się tej służbie podczas tych dwóch lat pozaobrazowej pierwszej walki Gedeona były tak srogie, że nie mało z wiernych umarło z powodu ich ofiary; a ci z wiernych, którzy pozostali przy życiu po zakończeniu pierwszej walki, zostali w ich ludzkich siłach i zdrowiu prawie zupełnie zużyci, („i potłukły dzbany”). Trzymanie pochodni w lewych rękach a trąbek w prawych, zdaje się również być obrazem. Pochodnie wyobrażają Prawdę i Ducha wyrozumienia Prawdy odnoszących się do prawdziwego Kościoła, a trąby wyobrażają Prawdy, które zbijały Boskie Prawo Królów itd. i szatańskie Królestwo i które broniły Boskiego Królestwa; trzymanie pochodni w lewych rękach wyobraża fakt, że główny nacisk nie był uczyniony na głębsze Prawdy w tej walce; a trzymanie trąbek w prawych rękach trąbiąc” zdaje się wyobrażać fakt, że większy nacisk był uczyniony na świeckie Prawdy. To zdaje się było potwierdzone, przez trąby wołał’!: „Miecz Pański i Gedeona!” – wiersz 20.

      (41) Podanie wierszu 21 jest bardzo znakomite „I stanęli (tych 300) każdy na miejscu swoim koło obozu”. Często żeśmy podawali w „Teraźniejszej Prawdzie” fakt, że tylko ci, którzy trwali w pozaobrazowej walce aż do końca w duchu Pańskim mieli udział w skończonym obrazie. Fakt w typie pokazuje: „ci stanęli”. Pozostali w ich miejscu i nic nie mogło ich odsunąć od ich pracy. Byli zmęczeni? to jednak stali każdy na swoim miejscu. Jeżeli ich środki wyczerpały się? To jednak stali każdy na swoim miejscu. Choć inni, którzy z nimi zaczęli pracować, zaniechali ich pracę, to ci stali każdy na swoim miejscu. Choć inni zachęcali ich do głoszenia czego innego, to ci stali każdy na swoim miejscu. Ci rzeczywiście stali aż do końca z pochodniami w lewych a z trąbami w prawych rękach, i przez to udowodnili, że są pozaobrazowymi Gedeonitami przez to są przedstawieni w skończonym obrazie pozaobrazowej pierwszej walki Gedeona.

      (42) „A strwożył się wszystek obóz, i krzycząc uciekali” (wiersz 21). To pokazuje, że twierdziciele Boskiego Prawa weszli w całkowite zamieszanie. Strach przyszedł na nich, który spowodował, że uciekali

poprzednia strona – następna strona