Teraźniejsza Prawda nr 21 – 1926 – str. 26
i wielce dopomoże nam w naszym ubieganiu się o Boską nagrodę.
W trzecim tego słowa znaczeniu Miłości Chrystusowej, posiadamy w niej najwięcej pojętnego zastosowania; ponieważ znaczy to mieć miłość w sercach naszych ku Prawdzie, Bogu, braciom, światu ludzkości i naszym nieprzyjaciołom, taką Miłość, jaką Jezus miał w swoim sercu – to jest obowiązkową i bezinteresowną Miłość do nich. Taka miłość dla Prawdy zmusza nas do jej badania, rozszerzania, praktykowania i cierpienia dla niej, z radością i owocnością. Taka Miłość dla Boga pobudza nas do wstawiania Go na pierwszym miejscu przed wszystkimi innymi rzeczami, ażeby z chęcią ofiarować nasze wszystko dla Niego, aby z rozkoszą Mu służyć i Jego czcić. Taka miłość dla naszych braci pobudza nas do kładzenia naszego życia dla ich interesów, i uzdalnia nas być im pomocnymi, mianowicie, że jako nowe Stworzenia będziemy rość w łasce, znajomości i owocności tego posługiwania. Czyni że nasza społeczność z nimi jest najlepszym węzłem błogosławieństwa dla nich i dla nas. Taka Miłość do świata ludzkości pobudza nas do ofiary, nie tylko aby dać im teraz świadectwo o przyszłym Królestwie,
kol. 2
lecz że później restytucja będzie dla ich korzyści. Taka Miłość pobudza nas do odpuszczania i do czynienia dobrze naszym nieprzyjaciołom, mimo ich niewłaściwego obchodzenia się z nami. Tak, taka Miłość pobudza nas rzeczywiście do takiej odwagi, gorliwości i wierności, że ostatecznie przygotuje nas do Królestwa.
Dlatego też powinniśmy ocenić i działać w Miłości Chrystusowej jako w naszej głównej rzeczy, nie tylko na ten rok lecz w każdym roku powinniśmy starać się ją rozwijać, ćwiczyć i ażeby obfitowała ona w sercach i życiach naszych. Do pomocy i do towarzyszenia tego naszego tegorocznego godła, nadmieniamy pieśń No. 166. Niech więc często będzie ona śpiewana przez drogich Epifania oświeconych świętych podczas tego roku; i niech to piękne godło będzie trzymane przez nas każdodziennie w naszych sercach i umysłach. Przy zakończeniu tego artykułu życzymy wszystkim naszym drogim czytelnikom i wszystkim innym z ludu Pańskiego wszędzie, Pańskich obfitych błogosławieństw w tym roku, ażeby Miłość Chrystusowa przyciskała ich w ich pragnieniach, słowach i uczynkach.
kol. 1
NIE BĘDZIESZ ZNOSIŁ FAŁSZYWEGO ŚWIADECTWA
(P. 20, 114).
Więcej niż raz zauważyliśmy ten fakt, że jeżeli brat Rutherford chce przedstawić jaki nowy pogląd, to albo twierdzi, że nasz brat Russell był w wątpliwości względem tego przedmiotu, choć nie był lub że zmienił swoją opinię, lub nauczał tak i owak, choć w rzeczywistości tak nie nauczał. Według jego złej praktyki twierdzi, że nasz brat Russell zmienił swoją opinię na Poczytalne usprawiedliwienie, i że w końcu myślał, podług brata Rutherforda, że nie ma poczytalnego usprawiedliwienia. Brat Rutherford mówił nam o tych samych rzeczach w lecie 1917 roku w Betel. Oprócz tego w gazecie „New Era Enterprise” z 23 marca, 1920, dawniej wychodzącej pod nazwą „St. Paul Enterprise” jest podane względem niego, oprócz innych rzeczy, głoszącego w St. Louis, jak następuje: „Poczytalne usprawiedliwienie jest niemożebne. Poczytalne znaczy próbne (właściwie znaczy tymczasowe dla pewnych celów doświadczenia). Pastor Russell z początku myślał, że było poczytalne (tymczasowe) usprawiedliwienie; lecz po pilniejszym zbadaniu tej sprawy, zmienił swoją myśl”. Od tego czasu gdy to ogłosił czekaliśmy trzy miesiące, myśląc, że Strażnica poprawi błędne podanie, lecz niestety zamiast tego Strażnica z 1 czerwca, 1920 odważnie odrzuca Poczytalne usprawiedliwienie i omawia Pisma brata Russella na ten przedmiot zwodniczo, ażeby tylko uczynić wrażenie, choć ich łączność jest w sobie przeciwną, że brat Russell nie uczył o poczytalnym usprawiedliwieniu. Jesteśmy zadowoleni z powyższych faktów, że podanie w gazecie Enterprise jego mowy w St. Louis na tym punkcie jest właściwym. Wiemy stanowczo, że nasz brat Russell nigdy nie porzucił Poczytalnego usprawiedliwienia. A to twierdzenie brata Rutherforda, że brat Russell je porzucił, zmusza nas do ogłoszenia przeciwnego listu. „W gazecie „New Era Enterprise” z 23 marca, 1920 znajduje się sprawozdanie br. Rutherforda wykładu, którego udzielił 1 marca na konwencji w St. Louis, gdzie znajduje się następujące podanie:
kol. 2
„W chwili, gdy Jehowa przyjmuje ciebie pod tymi warunkami jesteś usprawiedliwionym, spłodzonym. Usprawiedliwienie nie jest postępującym dziełem. Jest to rzeczą natychmiastową. Jesteś natychmiast przyjęty jako ofiara. Poczytalne usprawiedliwienie jest niemożebne. Poczytalne znaczy próbne. Pastor Russell z początku myślał, że jest poczytalne usprawiedliwienie, lecz po ściślejszym zbadaniu tej sprawy zmienił swoją myśl na to”.
„Z punktu zapatrywania na zaparcie br. Rutherforda jasno utwierdzonych doktryn danych nam od Pana przez „wiernego sługę” nie dziwi mnie to wcale, jeżeli zostaje zaślepiony na Poczytalne usprawiedliwienie. Nic też niezwyczajnego, gdy widzimy, jak stara się podtrzymać jego stanowisko przez okłamywanie naszego drogiego brata Russella, starając się go w ten sam błąd wciągnąć. Niestety, dla wielu z szczerych owiec Pańskich, którzy tak łatwo dawają się zachwiać każdym wiatrem błędu! I właśnie dlatego proszę zwrócić uwagę do następujących podań z pióra (i ust) wiernego sługi krótko przed opuszczeniem nas, z nadzieją, że te rzeczy będą korzyścią dla ciebie, ażeby wzruszyć tych drogich z owiec Pańskich, którzy śpią pod urokiem tego nowo wynalezionego „przewodu”, który tak mocno sprzeciwia się i odrzuca nauki prawdziwego przewodu. – Łuk. 12:42.
„W Strażnicy z 15 września, 1916 na stronie 281 brat Russell podaje swój ostatni artykuł na Usprawiedliwienie, gdzie mówi: (Kol. 1., par. 5) Określamy osobę, która postępuje (przedstawione przez postępowanie od bramy dziedzińca do drzwi przybytku) będąc poczytalnie usprawiedliwioną; to znaczy, że postępuje właściwie, czyniąc co jest w stanie, aby osiągnąć (ożywione) usprawiedliwienie”.
Czy brat Rutherford odnosi się do 15 września, 1916 jako czasu, gdy brat Russell (był jeszcze w umysłowym stanie, w którym) tedy z początku myślał, że było poczytalne usprawiedliwienie? Jeżeli tak, to niech nam powie, kiedy brat Russell później po zbadaniu sprawy zmienił swą myśl, widząc że 15 września było tylko parę tygodni