Teraźniejsza Prawda nr 521 – 2012 – str. 25
Albowiem „w międzyczasie”, zanim osiągnięte zostaną rezultaty Tysiąclecia, Izrael będzie odrzucony. „W międzyczasie doznasz dotkliwych utrapień”. Jest on nazywany „córką wojska”, a chociaż samo słowo „wojsko” zawiera ideę przechodzenia utrapień, hebrajskie słowo tu użyte, choć różnie tłumaczone, wydaje się wyrażać ideę cierpienia oraz utrapień. Chociaż wojsko może przynieść cierpienia, wydaje się nam raczej, że bardziej szczególnie jest tu podkreślona sama idea cierpienia. „W międzyczasie doznasz dotkliwych utrapień” (czy też: „będziesz poddana dotkliwym próbom”). „W międzyczasie doznasz dotkliwych utrapień, o córko utrapienia”. Twoim przeznaczeniem w Wieku Ewangelii jest wiele wycierpieć. Dom twój pusty zostanie, a ty zostaniesz odrzucona od łaski i będziesz się błąkać tam i z powrotem po obliczu ziemi, przechodząc wiele utrapień.
Kwestia ta wymaga wyjaśnienia, bowiem dlaczego Bóg miałby odrzucać Swój lud? Dlaczego miałby dozwolić, by przez cały Wiek Ewangelii przechodzili utrapienia? W tym samym wersecie czytamy: „On nas obległ”. Izrael został oblężony, bowiem dany im został Zakon i Prorocy, a oni zwrócili się przeciwko Bogu. Jak to zrobili? Pismo Święte stwierdza: „Bić będą sędziego izraelskiego laską w policzek”. Zostało wykazane, że niniejsze proroctwo się wypełniło, co wydaje się być dla nas wskazówką, że możemy pójść tym tokiem rozumowania. W Mat. 27:30 pokazano, że proroctwo to się wypełniło: „A plując na niego, wzięli trzcinę [czy też laskę], i bili go w głowę jego”. W jaką część głowy? Micheasz mówi, że miało to być w policzek, który jest częścią głowy, dlatego też wzięcie laski i bicie Go w policzek, stanowi wypełnienie proroctwa. Lecz czy Jezus jest sędzią Izraela? O tak! Czyż sam nie powiedział, że Bóg powierzył wszelki sąd Synowi? On jest Sędzią, a my wszyscy mamy stanąć przed tronem sędziowskim Chrystusa; nie tylko Kościół, ale cały świat rodzaju ludzkiego. „I widziałem umarłych, wielkich i małych, stojących przed tronem sędziowskim, a księgi otworzone są” (Obj. 20:12). Jezus jest Sędzią, dlatego zostało napisane, że wzięli laskę i bili Sędziego Izraela w policzek.
Kolejny werset (Mich. 5:2) podaje nam więcej informacji o tym Sędzi: „Ale ty, Betlejemie Efrata [pierwotnie miejscowość ta nazywała się Efrata, a w późniejszym czasie miastu nadano nazwę Betlejem]! choć jesteś najmniejszy między tysiącami Judzkimi, z ciebie mi jednak wyjdzie ten, który będzie panującym w Izraelu, a wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych”. O tak, jest On tym, który ma być Sędzią, Tym, który ma być Panującym, który urodził się w Betlejemie Efrata, które było uważane za malutkie pośród tysięcy judzkich. Co oznacza wyrażenie „tysiące judzkie”? Nie oznacza ono tysięcy ludzi z Judy. Słowo tysiąc (eleph w hebrajskim) jest używane w znaczeniu rodziny, grupy, działu, bowiem ziemie zostały podzielone na wielkie rodzinne grupy lub działy, tj. tysiące. Każdy tysiąc miał swojego wodza, a w Piśmie Świętym możemy znaleźć wiele wersetów wskazujących na to, że taki był zwyczaj. Zacytujemy jeden z nich, zapisany w Sędz. 6:15, mówiący o tym, jak anioł ukazał się Gedeonowi i powiedział mu, że jest mężem walecznym i że Bóg wyznaczył go do tego, by wybawił Izrael. Gedeon powiedział wtedy, że nie wie, jak mógłby tego dokonać, gdyż pochodzi z małej rodziny: „oto naród [eleph; tysiąc] mój podły [słaby, biedny], a jam najmniejszy w domu ojca mego”. Tak więc jego tysiąc, czyli ogólna grupa, w jego dziale była mała, a on był najmniejszy w domu swego ojca. Betlejem było malutkie pośród różnych tysięcy – różnych grup – w tej krainie, a jednak „z ciebie Mi [Jehowie] wyjdzie ten, który będzie panującym w Izraelu”. Czy widzimy, że to się wypełniło? O tak! Na przykład, w Mat. 2:6 cytowany jest niniejszy fragment i w związku z nim pokazane jest coś bardzo interesującego: „I ty Betlehemie, ziemio Judzka! żadną miarą nie jesteś najmniejsze między książęty Judzkimi; albowiem z ciebie wynijdzie wódz [panujący], który rządzić będzie lud mój Izraelski”. Betlejem było pośród najmniejszych, a mimo to, z powodu tego proroctwa, było największe. „Żadną miarą nie jesteś najmniejsze, albowiem z ciebie wynijdzie wódz, panujący w Izraelu”. Widzimy zatem, że niniejsze proroctwo bezpośrednio wskazuje na naszego Pana Jezusa; na to, że urodził się On w Betlejem i oczywiście mowa jest tu tylko o jednym