Teraźniejsza Prawda nr 521 – 2012 – str. 19

a fakt ten jest pokazany w Pańskim „Kamieniu Świadectwa” przez to, że gwiazda Smoka świeciła prosto w Korytarz Wejściowy, który opada pod dużym kątem ku podziemnej komnacie czy też dołowi symbolizującemu zniszczenie.

WIELKI KOŃ JEHOWY I JEGO JEŹDZIEC

    Koń w znaczeniu symbolicznym przedstawia uporządkowany plan lub układ realizujący się według wyznaczonego toru. Koniem Pana, którego jeźdźcem był Jezus, jest Plan Zbawienia. W Izaj. 31:3 czytamy: „Albowiem Egipcjanie są ludzie, a nie Bóg, a konie ich ciało, a nie duch”, innymi słowy plany, doktryny i projekty świata nie są z ducha Bożego, i biada takim, którzy polegają na takich „koniach”. Kiedy szatan, wielki Judasz i Danita, zaatakował i podstępnie ukąsił w piętę konia Pana, tak że jadący na nim Jezus upadł nazad i umarł (1Moj. 49:17), najwyraźniej myślał, że pokrzyżował Plan Boży i na zawsze zabił Księcia Życia. Jednakże Jakub oświadczył proroczo w imieniu wszystkich prawdziwych Izraelitów: „Zbawienia twego oczekuję, Panie!” (1Moj. 49:18). Mistrzowskim posunięciem wydawało się szatanowi wejście do podatnego na jego sugestie serca Judasza i doprowadzenie go do tego, by zdradził Pana, a w rzeczywistości stanowiło to jego zgubę, bowiem czytamy, iż Jezus stał się ciałem po to, by doznać cierpień śmierci, by „przez śmierć zniszczyć tego, który miał władzę śmierci, to jest diabła” (Żyd. 2:9, 14). Śmierć Jezusa dla świata oznacza zbawienie, a dla szatana zniszczenie.

DALSZE ŚWIATŁO
NA TEMAT POKOLENIA DANA

    Tak samo jak Jakub – założyciel pokoleń izraelskich – przepowiedział, co stanie się z nimi w dniach ostatecznych, tak prawodawca narodu, Mojżesz, wypowiedział dodatkowe proroctwa w związku z każdym pokoleniem. Proroctwo Mojżesza odnośnie Dana daje nam dalsze wyjaśnienia odnośnie typicznej roli odgrywanej przez to pokolenie w planie Pana. O Danie powiedział on: „Dan jako szczenię lwie wyskakujące z Baszan” (5Moj. 33:22). Patrząc na mapę Palestyny widzimy, że Baszan jest górzystym terenem na północy, po wschodniej stronie Jordanu, a miasto Dan znajdowało się na północno-zachodnim obrzeżu tego terenu. Baszan kojarzony jest z bałwochwalczym pokoleniem Dana. Pan nie tylko sprawił, że naród izraelski oraz wszystkie narody okoliczne są typami i ilustracjami różnych zarysów Jego chwalebnego Planu Zbawienia, lecz nawet każda góra i dolina w ziemi palestyńskiej i w jej okolicy, każde morze i rzeka, równiny, pustynie, miasta, zwierzęta, drzewa, zioła itd. są przez niego wykorzystywane jako symbole przedstawiające jakieś szczegóły w tym cudownym planie. Stwierdzamy, że góra Baszan przedstawia królestwo Antychrysta, twierdzę klasy Danitów – klasy Judasza. Myśl ta znajduje dalsze potwierdzenie w Psalmie 68:16, 17, który brzmi: „Pagórek Boga jest jak pagórek Baszan, wysoki jak pagórek Baszan. Czemu skaczecie, pagórki wysokie? Oto pagórek, na którym Bóg chce mieszkać. Pan będzie na nim mieszkał na wieki”.

PAGÓREK BASZAN A GÓRA SYJON

    Każdy student Pisma Świętego wie, że górą, na której Pan symbolicznie pragnie zamieszkiwać, jest góra Syjon (Ps. 132:13, 14). Dlatego też Psalmista kontrastuje Baszan z Syjonem. Kontrast ten jest bardziej widoczny w przekładzie Leesera. Moglibyśmy oddać ten fragment: „Gdyż Jehowa wybrał Syjon, pragnie go na swoje mieszkanie: to jest miejsce mojego odpoczynku na wieki, tu będę mieszkał, bo tak pragnę”. W Wieku Ewangelii wielki system Antychrysta chętnie nazywał siebie Królestwem Bożym, i tak jak imponujące wzgórze Baszan o wielu wierzchołkach patrzyło krzywo na małą górę Syjon, zazdroszcząc jej pozycji łaski u Pana, tak dumny Antychryst, z którym utożsamiają się wszyscy wielcy ziemi (wiele „wierzchołków”), gardząc i prześladując małą klasę Syjonu, „Maluczkie Stadko”, któremu Niebiańskiemu Ojcu upodobało się dać Królestwo, bardzo jej zazdrości.

    Nasz Pan Jezus, zachęcając swych naśladowców, by się nie bali, gdyż upodobało się Ojcu dać im Królestwo, radził im, by byli jak ludzie, którzy czekają na powrót swego pana (Łuk. 12:32, 36). Fałszywy kościół nie chciał czekać i twierdzi, że już ustanowił Królestwo Chrystusa, nazywając królestwa tego świata „chrześcijaństwem”. Czy Dan „wyskoczył z Baszan”? Tak, w osobie Judasza skoczył jak głodny lew na swą ofiarę, gdyż nawet w tym wczesnym okresie Antychryst już miał swoje małe początki (1Jana 4:3). Nasz Pan nazwał Judasza „synem zatracenia”, tak samo jak Apostoł Paweł użył tej nazwy do „człowieka grzechu”, tj. Antychrysta (Jana 17:12, 2Tes. 2:3, 7). W ciągu całego wieku Ewangelii klasa Danitów – klasa Judasza „skakała” z systemu Baszan na członków ciała Chrystusa.

poprzednia stronanastępna strona