Teraźniejsza Prawda nr 502 – 2007 – str. 44

i czterech, którzy służyli „dłużej lub krócej w sprawach świeckich”. Z tych ośmiu braci pięciu okazało się niewiernymi. Opis ten jest przywoływany jedynie po to, by pokazać, że brat Ralph Herzig służył około dwóch tygodni w 1949 roku w przygotowaniach do konwencji 3, 4 i 5 września, kiedy to był oddawany do użytku niedawno zakupiony „Przybytek Epifanii”. W tym czasie brat Herzig miał dwadzieścia cztery lata. Przyłączył się do brata Francisa Melle’a seniora, przebywającego tam już od kilku miesięcy, pomagając bratu Johnsonowi, który miał problemy ze zdrowiem. Obaj bracia uczestniczyli w posiłkach w pierwotnym Domu Biblijnym na Snyder Avenue 1327, kiedy brat Johnson kierował rozmowami przy stole.

      W latach 1955-56 Ralph i Norma służyli w Domu Biblijnym – „Przybytku Epifanii” w Filadelfii. Brat Ralph pracował w jednym gabinecie z bratem Gohlke, pomagając mu poprzez odpisywanie na listy od nowo zainteresowanych osób, przygotowywanie czasopism do druku i w innych obowiązkach. Siostra Norma pracowała jako jedna z sekretarek brata Jolly’ego. W niektóre wieczory brat Ralph i siostra Norma służyli na licznych zebraniach przeprowadzanych w różnych kościołach nominalnych w okolicy wykorzystując Program Filmów Biblijnych przygotowany przez brata St. Claira ze zboru w Filadelfii. Brat Jolly i brat Herzig na zmianę robili wstęp do filmów co drugi wieczór. Później brat Gohlke i Hedman również brali udział w tej usłudze. Ralph i Norma opuścili Dom Biblijny w 1956 roku z powodu złego stanu zdrowia Normy i przeprowadzili się z powrotem do Pittsfield.

      To podczas pobytu w Domu Biblijnym Przybytku Epifanii brat Ralph i siostra Norma uczestniczyli w Specjalnym Zebraniu Gospodarczym zboru w Filadelfii 21 sierpnia 1955 roku. Zebranie to zostało zwołane w celu omówienia przesiewawczej działalności brata Johna Krewsona, który był członkiem zboru w Filadelfii i został wezwany do złożenia wyjaśnień, ponieważ on i jego żona rozesłali serię trzech rękopisów, rozpowszechnianych wśród ogółu braci, sprzeciwiając się i nie uznając władzy brata Jolly’ego jako Opiekuna Wykonawczego i Kierownika pracy Pańskiej. W czasie trwania zebrania brat Jolly poprosił o zgłoszenie wniosku o wyłączenie Johna Krewsona i jego żony. Po dłuższym czasie, jaki upłynął bez odpowiedzi na jego prośbę, brat Jolly ponownie poprosił o zgłoszenie wniosku o wyłączenie, ale nikt nie zareagował. Ostatecznie, zyskując uznanie brata Jolly’ego brat Ralph podał ten wniosek, mimo że był nowo wybranym starszym w zborze w Filadelfii, chociaż wcześniej przez kilka lat piastował ten urząd w zborze w Pittsfield w Masachusets. Oficjalny protokół z tego zebrania podpisany przez jego sekretarza, brata Augusta Gohlke, jest zamieszczony na str. 45, 46.

     List brata Jolly’ego do J.K., który można znaleźć w ang. Ter. Pr. 1955,91:

      „Zawiesiliśmy J.K. w oficjalnej służbie na rzecz L.H.M.M. tuż przed końcem Wielkiej Miniatury „godziny pokuszenia” (tj. 13 września 1954 r.), a w następnych wyborach, po jego otwartym ataku, zbór w Filadelfii podczas corocznych wyborów odsunął go od wszelkich urzędów w zborze. Lecz to nie powstrzymało jego i jego żony od kontynuowania swojego buntowniczego postępowania i przystąpienia do szeroko zakrojonej działalności przesiewawczej przeciwko pracy Pańskiej i Prawdzie, którą Bóg dał nam poprzez anioła Laodycei, a na skutek tego pośród braci rozpowszechnianych było wiele spekulacji i błędów. Dlatego uznaliśmy za niezbędne w interesie pracy Pańskiej, Prawdy i braci zerwanie z nimi społeczności braterskiej. 18 sierpnia 1955 roku napisaliśmy do J.K. następująco:

      „Ty i twoja żona (jak wskazują na to np. jej inicjały na listach, które rozsyłałeś wraz ze swoimi rękopisami) jesteście obecnie w sposób oczywisty zaangażowani w kampanię przesiewawczą nie oszczędzając ani owiec, ani baranków, lecz wysyłacie do nich, do tych mieszkających blisko i do tych mieszkających daleko nauki, co do których zostało ci wykazane w listach, rozmowach i wykładach, że są sprzeczne z Pismem Świętym, rozumem i faktami, jak również przeciwne naukom Posłańców Paruzji i Epifanii. Z powodu tych nauk, po uważnym rozważeniu ich samych, tak jak je przedstawiłeś oraz rozważeniu dowodów z Pisma Świętego, rozumu i faktów przedstawianych w wykładach przeciwko nim, zbór w Filadelfii odsunął cię (i twoją żonę, która wspierała cię w tym) od wszelkich przywilejów oficjalnej służby zarówno w zborze jak i dla zboru w Filadelfii. Obecnie odczuwam jako swój obowiązek przed Panem i braćmi zerwać wszelką społeczność braterską zarówno z tobą jak i twoją żoną do czasu, gdy odwrócisz się od swojego obecnego złego postępowania i wydasz owoce godne pokuty, o ile taki czas kiedykolwiek nadejdzie. Poza tym obecnie możesz traktować swoje tymczasowe zawieszenie jako ewangelisty LHMM jako pełne i całkowite zdjęcie z tego urzędu. Miałem nadzieję, że nie będę musiał podjąć powyższych działań, i jest to dla mnie bolesne, ale nie zostawiasz mi innego wyjścia, i uważam, że jest wolą Pana, abym je podjął, o ile to możliwe, zarówno by pomóc tobie samemu w podniesieniu się, jak i ze względu na owce Pańskie w ogólności.”

      W niedzielę 21 sierpnia 1955 r. na specjalnym zebraniu gospodarczym zboru w Filadelfii został odczytany powyższy list. Zostało również wykazane, że J.K. w swojej działalności przesiewawczej nie oszczędzał nawet owieczek w stadzie,

c.d. na str 47

poprzednia stronanastępna strona