Teraźniejsza Prawda nr 3 – 1923 – str. 27

Kościoła, zaś redaktorzy Strażnicy, pielgrzymi, jako mówcze narzędzia Stowarzyszenia, mogli być użyci do budowania ludu Bożego,, lecz nie ma to znaczyć, by mieli taką władzę jaką miał Brat Russell. „Wierny Sługa” był szczególnym mówczym narzędziem w ręku Boga, pod którego kierownictwem nowe światło prawdy było najpierw udzielane Kościołowi. Z tej przyczyny widzimy, iż Stowarzyszeniu zupełnie brak dwóch ważnych władz, a które Pan Bóg zamierzył, aby jedynie posiadał on „Wierny Sługa”. 1) aby wydawał pokarm na czas słuszny, dlaczego też wszystkie dobra, tj. nauki zostały jemu powierzone, i 2) aby zarządzić ogólnym dziełem Kościoła a w tym celu Pan „postanowił go nad czeladzią swoją”.

KRÓTKIE STRESZCZENIE

      Pan używając, „Onego Sługi” do założenia Towarzystwa nie objawił mu jasno, co za pożytek przyniesie ta Korporacja po jego śmierci, ponieważ nie był wtedy na to czas ku wyrozumieniu, gdyż to przeszkadzałoby próbie, w której upodobało się Panu rozdzielić pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza. (Zobacz Polska Teraźniejsza Prawdy z 1921). Odkąd nam Pan to pokazał, możemy teraz widzieć; że Towarzystwo jest jednym z pozaobrazowych wozów, których obrazowo używali Lewici: Merarego (4 Moj. 7:3-8; Psalm 20:8) do pomocy w ich posługiwaniach łącznie z przybytkiem (4 Moj. 3:36, 37; 4:31-33). Można zauważyć, iż Pan nie dał Kapłanom wozów do ich posług. Dlatego też pozaobrazowi Kapłani nie mają nic mieć do czynienia z żadną organizacją dla wykonania ich posług, oprócz prawdziwej organizacji Kościoła. Do wykonania ich pracy nie mogą używać ani żadnej innej organizacji za ich nauczycieli, rządców lub kontrolerów.

      Wszyscy jesteśmy dobrze zapoznani z naukami brata Russella, iż w końcu tego wieku Wielkie Grono,
kol. 2
jako pozaobrazowi Lewici mieli, być objawieni odrębnie od Kapłanów. (Mat. 3:2, 3; 1Kor. 5:11-13; Z 1916 str. 264 par. 1.) jako takowi niektórzy z nich są pozaobrazowymi Lewitami Merarego, i mają cztery symboliczne wozy – organizacje – do pomocy ich posług. Rozumiemy, iż trzy z tych symbolicznych wozów są następujące organizacje: 1) W.T.B. & T.S. 2) P.P.A. (People Pulpit Association) i 3) I.B.S.A. Zdaje się, iż Lewici Maheli reprezentują tych członków Wielkiego Grona, którzy popierają klerykalnych wodzów Towarzystwa. Ci dlatego posiadają trzy z czterech symbolicznych wozów pozaobrazowych Lewitów Merarego. Dlatego też rozumiemy, iż W.T.B. & T.Society jest od Boga założonym przewodem dla niektórych członków Wielkiego Grona do posługi łącznie z pozaobrazowym przybytkiem, prawdziwym Kościołem; że to nie znaczy aby mieli wydawać pokarm na czas słuszny dla Kapłanów lub kierować ich dziełem, ale mają dopomagać Kapłanom w noszeniu pozaobrazowych desek, filarów, słupów itd. (4Moj. 3:36, 37 itd.) pomagać ich członkom Wielkiego Grona, którzy są jeszcze w Babilonie, aby i oni mogli poznać prawdę: pomagać Młodocianym Świętym i dać światu świadectwo o przychodzącym Królestwie, jako też strofować świat dla grzechu, sprawiedliwości i przyszłego sądu. Tak długo jak członkowie Wielkiego Grona stosować się będą do tych działalności, Pan pochwali ich Towarzystwo jako przewód do takich posług; lecz jak dawniej, tak i teraz, Pan będzie sprzeciwiał się ich organizacjom, jeżeli wtrącać się będą w dzieło Maluczkiego Stadka. Niech Pan im błogosławi w takiej służbie, w służbie Lewitów, gdyż w takiej tylko służbie Towarzystwo jest Pańskim przewodem! A jako takie je uznawamy, czcimy i modlimy się za nie, za jego pracę i pracowników.

kol. 1

NOWY POGLĄD BRATA RUTHERFORDA

      Brat Rutherford w „Labor Tribune”, z dnia 15 stycznia 1918 r., ogłosił artykuł, nadmieniając, że bracia (współwięźniowie) zgadzają się zupełnie z jego tłumaczeniem pozaobrazu Eliasza i Elizeusza. Dziwi nas jednak, dlaczego bracia nie ogłosili tego artykułu w Watch Tower. Możebne, iż komitet redakcyjny nie zgadza się z treścią tego artykułu.

      Artykuł ten zaczyna się wzmianką, iż Brat Russell nie był zupełnie pewny, aby Elizeusz miał być figurą na Wielkie Grono. Na to odpowiadamy, że Brat Russell chociaż nie twierdził stanowczo, że Elizeusz przedstawiał Wielkie Grono, ale twierdził, że Eliasz był figurą na Kościół, zaś Pismo Św. i fakty udowadniają, że Elizeusz reprezentuje Wielkie Grono; jednakowoż mamy silniejsze dowody odnośnie Eliasza jako obrazu na Maluczkie Stadko, aniżeli Elizeusza, że „wierny sługa” był przekonany, iż Elizeusz figurował Wielkie Grono (zobacz Watch Tower z r. 1904. str. 251; 1915, str. 285; 1916. str. 3. i 38).

      Trzeci paragraf tego artykułu, aby więcej utwierdzić jego nowy pogląd, twierdzi, przeciwnie 1Król 19:11; Obj. 7:1 (zobacz Komentarze), że wojna światowa nie była „wiatrem” ale „wichrem” z 2Król. 2:1, 11.

CZĘŚĆ ARTYKUŁU

      Podajemy tu niektóre wyjątki z tego artykułu, a także nasze komentarze, jak następuje:

      „Eliasz wyobraża poświęcony lud Boży, a przeważnie tę część członków Ciała Chrystusowego w ciele, które stanowią głowę, czyli czynnych członków i dyrektorów dzieła żniwa Pańskiego. Elizeusz, który szedł z Eliaszem, uznawał go za głowę i dla tego wszyscy od dłuższego czasu poznali, że W.T.B. & T.S. było zorganizowane przez Pana do prowadzenia dzieła żniwa co też i czyniło. Elizeusz, zamiast przedstawiać klasę Wielkiego Grona, tak jak było nadmienione (przez wiernego sługę) zdaje się być rozumniejszym, iż wyobraża tę cześć członków Stowarzyszenia lub organizację, którzy pracowali w karności z Radą Stowarzyszenia w dokonywaniu dzieła żniwa. Stąd Eliasz i Elizeusz wyobrażają Maluczkie Stadko w dwóch
kol. 2
oddzielnych częściach. Pamiętamy, iż Jan Chrzciciel wypełnił do pewnego stopnia typ Eliasza. On został uwięziony przez Heroda, a na żądanie Herodiady i jej córki Salomei ścięto mu głowę. W większym znaczeniu to pokazuje, że wypełnienie się typu, to jest, że głowa klasy Eliasza będzie odjęta, a pozostałe członki ciała tejże klasy wyobrażone przez Elizeusza pozostaną. Liczba siedem w Piśmie Św. jest symbolem doskonałości (czasem sfałszowaną doskonałością. Obj. 12:3; 13:1; 17:3). Dnia 21 czerwca 1918 r., siedmiu członków W. T. B. & T. So., przedstawiający Radę Stowarzyszenia, było skazanych na więzienie. Byli wzięci do Raymond Street więzienia w Brooklynie, gdzie trzymano ich przez siedem dni w ciemnym więzieniu. Następnie przewieziono do Long Island City więzienia, gdzie pozostali przez siedem dni, lecz już w widnych celach. Będąc w więzieniu Rada, czyli Zarząd stanowiący głowę Stowarzyszenia, wyobrażając Eliasza, miał stałą komunikację z członkami Stowarzyszenia w kwaterze i dlatego był w możności zawiadywać i kierować sprawami Towarzystwa. W dniu urodzin Heroda, Salomea tańczyła przed Herodem, a za podszeptem swej matki Herodiady tego dnia zażądała głowy Jana Chrzciciela, którego też ścięto w więzieniu. Dnia 4 lipca 1918 roku, siedem państw sprzymierzonych ze Stanami Zjednoczonymi, jak o tym pisały gazety, uroczyście obchodziło dzień 4 lipca, a to pokazuje, że te siedem państw symbolizuje władze cywilne i eklezjastyczne obchodzące społecznie dzień urodzin Heroda. Kilka dni przedtem niektórzy podawali myśli członkom rodziny w Betel: „Czy nie wiecie tego, iż bracia, którzy stanowią głowę Stowarzyszenia, będą wzięci do innego więzienia?” Na to odpowiedzieli: – „Tak, my wiemy o tym, dlaczego wy tak się dziwnie pytacie?” W dzień urodzin Heroda 4 lipca 1918 roku, siedmiu braci, którzy stanowią Radę W.T.B. & T.S. zostali odesłani z ich tymczasowego więzienia, do Federalnego więzienia w Atlanta, Ga., gdzie mieli odsiedzieć dwudziestoletnią karę. Tym sposobem zostali odłączeni od Stowarzyszenia, czyli figuralnie ścięci zaś pozostali bracia mieli dalej prowadzić dzieło

poprzednia stronanastępna strona