Teraźniejsza Prawda nr 490 – 2004 – str. 51

Czego typem wydaje się być mąż Galaad? Gdzie jest to pokazane? Jego sześciu synów? W związku z czym? Najwyraźniej według czego?

      (54) Kto był pośród rodzin Galaada? Gdzie są wymienieni? Co czyni wielu odnośnych próbnie usprawiedliwionych? Ale nie co? Niemniej jednak, co innego wielu czyni? i tym sposobem z jakiej klasy się staje? Jakie pięć cech rozpoznawczych posiadają ci, którzy są ostatecznie zobrazowani przez córki Salfaada? Dlaczego nie z bardziej wybitnych wodzów? Jak jest to dowiedzione? Co jeszcze można powiedzieć odnośnie tych antytypicznych córek z wszystkich krajów w skończonym obrazie? Dzielonych na gatunkowe grupy według czego? W jakiej skali? Rozpoczynając od czego? Kontynuując do czego? Jakie są imiona tych córek i ich znaczenia? Co powinni czynić wszyscy z tych Obozowców? A tym sposobem stawać się czym? Jak Jehowa spogląda na takich?

      (55) Kogo przedstawia połowa pokolenia Manasesa, która miała swe dziedzictwo na zachodniej stronie Jordanu? Podaj cztery powody na ten wniosek. Co pokazuje ten typ odnośnie stanowiska poświęconych obozowców epifanii w stosunku do innych członków klasy restytucyjnej?

      (56) Jaki inny obraz jest pomocny w tym kontekście? Czym on różni się od obrazu z 4Moj. 32? Czym różni się dziedzictwo wybranych od dziedzictwa klasy restytucyjnej w każdym wypadku? Ile jest klas wśród pierworodnych Tysiąclecia? Wymień je. Jak są one przedstawione? Jakiej natury będą one ostatecznie? Jak jest to pokazane w 4Moj. 18:20, 23, 24? Kto jest przedstawiony przez innych Izraelitów? Co oni osiągną? Jak jest to pokazane? Co przedstawia w typie oddzielne i odrębne rozmieszczenie kapłanów i Lewitów (4Moj. 3:23, 29, 35, 38) od rozmieszczenia Izraelitów? W jakiej grupie znajdują się quasi-wybrani? Co mamy tutaj tym sposobem?

      (57) Jaki jest kolejny odnośny werset Pisma Świętego? Co rozumiemy pod „wielkim domem” w typie i antytypie? Jak jest to dowiedzione? Co przedstawiają „naczynia złote i srebrne”? Jak jest to dowiedzione? Naczynia „drewniane i gliniane”? Jakie dwie dodatkowe klasy są zobrazowane w 2Tym. 2:20? Jak jest to dowiedzione? Jakie jest to zastosowanie?

      (58) Czego nie będzie w zastosowaniu potysiącletnim? Dlaczego nie? jak jest to dowiedzione? Na co wskazuje br. Russell co do naczyń ku „zelżywości” w A 390? W Z1872? w Z5493, 5759? W harmonii z tym oraz innymi świadectwami Biblii, jaki będzie układ potysiącletni? Tak więc, z czego składa się Wielki Dom Pana w tym zastosowaniu?

      (59) Dlaczego powyższe opisy Pisma Św. o quasi-wybranych są ważne? Jakie związki będą posiadali? Niemniej jednak, jak powinni być rozpatrywani? Dlaczego?

      (60) Jak quasi-wybrani są definiowani przez br. Russella w Z5164, par 4?

      (61) Co br. Johnson często robił?

      (62) Jak quasi-wybrani są określeni w E12, str. 186-188? Jak można o nich mówić jako o „piątej klasie wybranej”? Czy jest to sprzeczne z tymi tekstami Pisma Świętego, które uczą o tylko czterech klasach wybranych? Dlaczego nie?

      (63) Jakie dwie grupy niepoświęconych quasi-wybranych są opisane w E12, str. 730?

      (64) Jak są one zdefiniowane w związku z Obozem Epifanii? Podaj przykłady.

      (65) Jak są oni opisani w P ’41, str. 50?

      (66) Co jest o nich powiedziane w E15, str. 545-547?

      (67) Jak są zdefiniowani w E4, str. 319? W E15, str. 535, 717?

      (68) Jak „synowie” restytucji są opisani w P ’26, str. 118, par. 5?

      (69) Co pokazują te cytaty z pism brata Johnsona? Do kogo i do jakiego czasu odnosi się jego definicja „synów” jako „częściowo wiernych wierzących z okresów sprzed Tysiąclecia”? Jaka inna grupa „częściowo wiernych wierzących” jest objęta w tej definicji jako przychodząca „w okresach przed Tysiącleciem”? Z jakich dwóch klas oni pochodzą? Jak mogliby oni być określeni? Czy poświęceni sprzed restytucji powinni być uważani jako z quasi-wybranych? Jaka będzie ich stanowisko w porównaniu z innymi? Czy należy termin „częściowo wierni wierzący” stosować do wiernych poświęconych?

      (70) Ile powodów jest tutaj podanych na włączenie poświęconych okresu Bazylei sprzed restytucji do quasi-wybranych? Jeżeli mają otrzymać życie wieczne, co muszą wszyscy z quasi-wybranych uczynić? Kiedy? Co pokazują zacytowane odnośniki? Dlaczego nie mogą należeć do Dziedzińca Epifanii? Jakie jest ich stanowisko w odniesieniu do Przybytku? Z kogo składa się Obóz Epifanii? Jak długo będzie działało tymczasowe usprawiedliwienie? W jakim celu jest ono dawane? Czy możemy więc spodziewać się dalszych poświęceń przed rozpoczęciem restytucji?

      (71) Z kogo będzie się składał Obóz Tysiąclecia? Zdefiniuj go. Z jakich dwóch ogólnych klas będą się składać niepoświęceni członkowie quasi-wybranych? Na ile grup mogą by podzieleni wszyscy należący do quasi-wybranych? Gdzie brat Johnson wymienia niektóre z nich? Opisz siedem pod-podziałów odnoszących się do Żydów.

      (72) Opisz trzy grupy odnoszące się do pogan.

      (73) Co należy rozumieć przez „Tysiąclecie” w oświadczeniu brata Johnsona podanym w P ’28, str. 118, gdzie mówi o „synach następnego Wieku” jako będących „częściowo wiernymi wierzącymi okresów sprzed Tysiąclecia”? Dlaczego? Która z dziesięciu grup stanowi Poświęconych Obozowców Epifanii? Kiedy się oni poświęcają? Jak powinna być nasza reakcja na zgłębienie tego tematu? O co modlimy się w związku z nim?
PT ’04, str. 34-47

poprzednia stronanastępna strona