Teraźniejsza Prawda nr 490 – 2004 – str. 34
QUASI-WYBRANI
Dlatego, że przedmiot o quasi-wybranych jest ważny i na czasie jako teraźniejsza Prawda, dlatego, że Bóg podał na temat tej klasy znaczną ilość światła w pierwszych artykułach, które pojawiły się w Teraźniejszej Prawdzie Nr 175 oraz 176, i dlatego, że nadal istnieje znaczne zainteresowanie tym tematem, mamy przyjemność w ponownym przedstawieniu go tutaj z kilkoma zmianami odzwierciedlającymi nasze obecne poglądy. Ażeby ten przedmiot lepiej zrozumieć ważnym jest, abyśmy opierając się na Piśmie Świętym, rozumie i faktach zrozumieli, że od początku czasu ucisku w 1914 roku (a) żyjemy w okresie Epifanii, czyli Apokalipsy, w okresie wtórego przyjścia naszego Pana (zobacz E 17, str. 235-260; TP nr 267/268), (b) drzwi wejścia do wysokiego powołania zostały zamknięte (zobacz, np. Amos 9:13; Obj. 7:1-3 i wiele innych dowodów w PT nr 264/265 i BS Extra nr 51), (c) antytypiczny Dziedziniec Przybytku Epifanii oraz Świątynia były zajmowane przez Wielką Kompanię i Młodocianych Godnych w ciele, a obecnie jest zamieszkiwany wyłącznie przez Młodocianych Godnych. Wielka Kompania zakończyła swój biegi obecnie otrzymała już duchową naturę (Obj. 7:1-14). Młodociani Godni jako ostatnia klasa wyborcza jest w trakcie rozwijania od swojego początku w 1878 r. (zobacz E 4, Wybrańcy Epifanii, str. 372-376, PT nr 519). Powinniśmy także pamiętać o tym, że (d) Epifania, czyli Apokalipsa jako okres ciągnie się od października 1954 roku (zobacz TP nr 270/271,273/274,275), chociaż w sensie ograniczonym (40 lat) zakończyła się w tym czasie – data wyraźnie zaznaczona w Boskim planie (pokazana w 3Mojż. 12; Mat. 25:1-12; Jan 9:4; 11:9, w drugim pobycie Mojżesza na górze itd.; porównaj TP nr 187, str. 176-179), kiedy także zakończyło się powołanie do klasy Młodocianych Godnych dla nowo-poświęcających się (E10, str.114). Chociaż rozumiemy, iż sporo pracy co do rozwoju Obozu Epifanii – który składa się z jednostek quasi-wybranych (E 10, str. 209, 672) – zostało wykonane w czasie Epifanii w jej sensie ograniczonym, a nawet przez brata Russella i innych w Paruzji (zobacz, np. E 14, str. 226), to jednak rozumiemy także, że od października 1954 roku rozwój Obozu Epifanii wszedł w wyraźnie nową fazę rozwoju.
(2) W TP nr 155, str. 49 i TP nr 190, str. 70 („Królowa z Saby – Typ i Antytyp”) zostali przedstawieni Poświęceni Obozowcy Epifanii, najwyższa klasa spośród (quasi-wybranych. Zostało tam wykazane, że zupełna liczba wybranych w swym członkostwie (chociaż nie w ostatecznym rozwoju) miała być skompletowana do października 1954 roku, a po tej dacie wszyscy, którzy się poświęcają, nie uzyskują stanowiska wśród wybranych na Dziedzińcu Epifanii, jak to poprzednio miało miejsce, ale zamiast tego uzyskują najwyższe stanowisko w Obozie Epifanii pośród quasi-wybranych. Ci quasi-wybrani, szczególnie ci spośród nich, którzy poświęcą się przed rozpoczęciem się restytucji, przez co otrzymują najwyższe stanowisko w Obozie Epifanii jako Poświęceni Obozowcy Epifanii, będą coraz bardziej wysuwać się na czoło w miarę postępu czasu poza październik 1954 roku. Te fakty pobudziły i będą dalej pobudzać do stawiania licznych stosownych pytań. Dlatego wierzymy, że przestudiowanie zagadnienia quasi-wybranych oraz ich miejsca w planie Bożym przed Tysiącleciem, podczas Tysiąclecia i po Tysiącleciu, a także niektórych kwestii związanych z tym zagadnieniem, będzie na czasie i z korzyścią dla wszystkich. Bracia oświeceni Epifanią szczególnie powinni starać się dobrze poznać szczegóły związane z tym tematem.
(3) Jeśli to jest możliwe dobrym byłoby określanie pojęć biblijnych, łącznie z klasami ludu Bożego, terminami występującymi w Biblii. Jednakże czasami jesteśmy zmuszeni nauki znajdujące się w Piśmie Świętym określić terminami, których jako takich w nim nie ma w tym celu, aby jasno i biblijnie rozróżnić między różnymi fazami przedmiotu, np. próbnym i ożywionym usprawiedliwieniem lub między klasami, np. Starożytnymi Godnymi i Młodocianymi Godnymi. Klasa, którą obecnie omawiamy w odniesieniu do okresu Tysiąclecia