Teraźniejsza Prawda nr 482 – 2002 – str. 46

PYTANIA BIBLIJNE

      Uwaga wstępna: Ponieważ klasa, o której mówimy jako o Poświęconych Obozownikach Epifanii wysuwa się obecnie na czoło, rozważenie niektórych odnośnych pytań dotyczących jej tożsamości, poświęcenia, rozwoju i niektórych odnoszących się do niej typów oraz jej nadziei i perspektyw wydaje się być pożyteczne i na czasie.

     Pytanie: Kim są Poświęceni Obozownicy Epifanii?

    Odpowiedź: Poświęceni Obozownicy Epifanii jako klasa składają się z tych jednostek, zarówno Żydów, jak i pogan, które po 16 września 1954 roku, lecz przed otwarciem Gościńca Świątobliwości przyjmują Jezusa jako Zbawiciela, poświęcają swoje życie Bogu i okazują się w tym wierni.

      Fakt, iż poświęcają się oni po 16 września 1954 roku oznacza, iż przy chodzą zbyt późno, by mogli się nadawać do członkostwa w klasie Młodocianych Godnych, czwartej i ostatniej klasie wybranej. Jednakże mają oni przywilej stanowienia najwyższej z trzech ogólnych grup spomiędzy niby-wybrańców. Pozostałymi dwiema ogólnymi grupami niby-wybrańców oprócz Poświęconych Obozowników Epifanii są: (1) Żydzi, którzy podczas Wieku Żydowskiego i Wieku Ewangelii doszli do harmonii z Przymierzem Abrahamowym i Mojżeszowym w wierze i w praktyce oraz pozostali w nich wierni, lecz się nie poświęcili; oraz (2) Żydzi i poganie, którzy przez Wiek Ewangelii, nie poświęcając się żałowali za grzechy i przyjęli Jezusa jako swojego Zbawiciela i pozostali wierni okupowi i sprawiedliwości.

      Niby-wybrańcy są określani tą nazwą, ponieważ są traktowani przez Boga jak gdyby naprawdę byli klasą wybraną. Br. Johnson mówiąc o nich jako o „piątym rzędzie nasienia Abrahama” (najniższym rzędzie przedtysiącletniego nasienia Abrahama) używa nawet w odniesieniu do nich terminu „piąta klasa wybrana” wskazując na ich duże podobieństwo do jednej z czterech klas wybranych. W Królestwie Wieku Tysiąclecia niby-wybrańcy będą synami z Joela 2:28 oraz Izaj. 60:14, a jako tacy otrzymają wiele przywilejów służby. Będzie to prawdą w szczególności w odniesieniu do Poświęconych Obozowników Epifanii.

      Chociaż określenie „Poświęceni Obozownicy Epifanii” nie znajduje się w Biblii, trzy słowa, które się nań składają są biblijne. To przejrzyste określenie można wytłumaczyć jako nazwę dla tej klasy, która wchodzi do ludu Bożego, antytypicznego obozu Izraela, i staje się poświęconymi naśladowcami Jezusa po tym jak wszyscy wybrani Wieku Ewangelii zostali już wybrani, ale zanim Chrystus w Swoim Drugim Adwencie ukaże się, czyli objawi się światu jako Ten, który niszczy imperium Szatana i jako Ten, który ustanawia Królestwo Boże. Określenie to odróżnia ich także od tych, którzy poświęcą się podczas tego okresu, kiedy ustanowiony będzie Gościniec Świątobliwości. Ich moglibyśmy stosownie określić jako Poświęconych Obozowników Tysiąclecia.

      Pytanie: Czy Poświęceni Obozownicy Epifanii poświęcają się ” do życia „?

      Odpowiedź: Nie. Poświęceni Obozownicy Epifanii, podobnie jak klasy wybrane, poświęcają się „do śmierci”. Tak długo jak grzech ma przewagę, a Szatan działa jako bóg tego świata, jest konieczne, by każde poświęcenie Panu, aby mogło zostać wiernie wykonane, było czynione „do śmierci”. Poza tym, obecne warunki wymierzają śmierć wiernym, a ich przymierze poświęcenia oznacza pozostawanie w stanie martwym dla siebie i świata, a żywym dla Boga. Choć być może niektórzy Poświęceni Obozownicy Epifanii przeżyją okres Ucisku i dożyją do czasu Królestwa, ich poświęcenie musi mieć ducha, który byłby wierny do śmierci.

      Kiedy otworzy się Gościniec Świątobliwości, a warunki będą sprzyjać sprawiedliwości, to chociaż poświęcający się w owym czasie nie będą zobowiązani oddawać swojego człowieczeństwa na śmierć, będą zobowiązani umrzeć dla grzechu i błędu i pozostać martwymi dla nich, a żyć dla prawdy i sprawiedliwości, jeśli będą chcieli osiągnąć życie wieczne. Wtedy poświęcenie będzie „do życia”.

      Pytanie: Pod jakim przymierzem rozwijają się Poświęceni Obozownicy Epifanii?

      Odpowiedź: Poświęceni Obozownicy Epifanii, podobnie jak Starożytni i Młodociani Godni, rozwijają się pod ziemskimi zarysami Przymierza Związanego Przysięgą (1Moj. 22:16-18). Te ziemskie zarysy Przymierza Związanego Przysięgą mogą także zostać nazwane ich duchową matką, ponieważ te z obietnic tego Przymierza, które odnoszą się do nich, karmią ich duchowe życie.

      Moglibyśmy także zgodnie z prawdą powiedzieć, iż ich imiona tak jak imiona Starożytnych i Młodocianych Godnych, są zapisywane w księdze żywota, chociaż w przeciwieństwie do tych dwóch klas wybranych, nie są perspektywicznie zapisywane w niebie. Członkowie tych trzech klas, po poświęceniu się, zaczęli wpisywać swoje charaktery w ziemskie zarysy Przymierza Związanego Przysięgą, chociaż w rzeczywistości nie otrzymają życia, dopóki nie wejdą pod Nowe Przymierze w przyszłym Wieku.

      Chociaż nie są oni na próbie do życia w tym Wieku, są jednak pewne rzeczy w tym życiu oraz pewne rzeczy w Tysiącleciu, które zostaną wykonane w Poświęconych Obozownikach Epifanii celem

poprzednia stronanastępna strona