Teraźniejsza Prawda nr 79 – 1935 – str. 104
mając „niemych dyrektorów”; gdy zaś od jego śmierci jest niezależną korporacją. Tak jak „obraz bestii, ” najprzód nie miał życia, a teraz ma życie. Tak Jak usprawiedliwienie przed i po przypisaniu zasług Jezusa, najprzód tymczasowym a potem (po ofiarowaniu) ożywionym usprawiedliwieniem. Innymi słowy, czarter Towarzystwa egzystował, lecz nie był czynnym, dyrektorzy byli, lecz nie kierowali. Dzieło jego było kontrolowane, lecz nie przez dyrektorów jak wskazywał czarter. Maszyneria była gotową do użytku, lecz musiała czekać do śmierci „onego sługi” nim jej moc mogła operować jako organizacja. To samo odnosi się do P.P.A. (People’s Pulpit Association Stowarzyszenie Kazalnicy Ludowej) i do I.B.S.A. (International Bibie Students Association – Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Świętego), choć one były kontrolowane przez W.T.B. & T.S. (Towarzystwo); były także „niemymi korporacjami” i miały zawsze „niemych dyrektorów” aż do czasu gdy wzięli kontrolę; gdy zaś podczas jego życia on je kontrolował. Stad więc widzimy, że Stowarzyszenie W.T.B. & T.S., nie prowadziło dzieła żniwa. Dla tego ani oficjalna głowa Towarzystwa, Zarząd, ani siedmiu uwięzionych braci nie są pozaobrazowym Eliaszem, ani ciało Stowarzyszenia nie jest pozaobrazowym Elizeuszem i jako tacy nie prowadzili dzieła żniwa. Jeżeliby brata Rutherforda pogląd odnośnie głowy miał być prawdziwym, to „wierny sługa” byłby pozaobrazowym Eliaszem, a śmierć odłączyłaby Eliasza od Elizeusza w takim razie byłaby ona wozem, jak brat Ritchie się wyraził po śmierci „wiernego sługi”, trzymając ten pogląd aż do maja 1917, kiedy to zauważył swój błąd.
3) Odnośnie Brata Rutherforda tłumaczenia o obchodzeniu uroczystości 4 lipca 1918, to wcale nie zgadza się z faktami. Władcy cywilni uchwalili już przed 4 lipcem, odesłanie osądzonych braci do Atlanta, Ga., w dniu 4-go lipca, dzień urodzin przypuszczalnego pozaobrazowego Heroda, podczas gdy Herod nie wydawał wyroku przed dniem swoich urodzin, lecz w ten dzień starał się przeszkodzić, by Jana nie stracić. Następujące rzeczy jeszcze się nie stały, a powinny wypełnić się przed 4 lipcem, jeżeli J.F. Rutherforda pogląd miałby być prawdziwym, a mianowicie: Papiestwo wielce będąc wywyższone przez władze cywilne a strofowane przez prawdziwy Kościół z powodu nieprawnej łączności władców rządu amerykańskiego. Federacja, dając przez dłuższy czas swoje poparcie (tańcząc) ku zadowoleniu przedstawicieli władzy., którzy w zamian obiecali wszystko czegokolwiek żądała, nawet równej władzy. Federacja, nie będąc pewną jakiej żądać władzy, radzi się papiestwa jak zużytkować obiecaną władzę, oni też radzi, aby rząd użył zupełnej represji na prawdziwy Kościół, pozbawił praw prowadzenia publicznej pracy, której był przez pewien czas pozbawiony (Jan będąc w więzieniu), władze cywilne zasmucą się na podobną propozycję, lecz ostatecznie z powodu danej obietnicy takie ułożą prawa i przepisy i kary za przestępstwa tych praw i tak ułożą, iż prawa prawdziwego Kościoła oddane będą pod kontrolę Federacji połączonej z papiestwem. W powyższym określeniu podajemy przypuszczenia, jak się może wypełnić pozafigura. Rozumie się, iż te rzeczy mają nastąpić po 4-tym lipcu, 1918.
Rzeczy, które J. F. Rutherford podaje w swoim błędnym wyrozumieniu figury nie spełniły się, ani mogły wypełnić na dzień 4 lipca 1918 roku. Federacja nie uczyniła nic takiego władzom cywilnym, aby one w zamian mogły dać jej obietnice szczególnej władzy, ani Federacja nie była tego dnia w zakłopotaniu jak użyć tę władzę, której nie otrzymała onego dnia. Onego dnia (4 – go lipca) Federacja nie radziła się papiestwa jakiej domagać się władzy od rządu, która jej nie była obiecaną. W owym dniu Federacja nie żądała, aby bracia zostali odesłani do więzienia. Co spowodowało tych braci, aby sobie pozwalali na takie dziwne i fantazyjne tłumaczenie Pisma świętego?
kol. 2
Drodzy bracia! Czy nie uważacie, iż powyżej wzmiankowani bracia potrzebują naszych modłów, aby mogli być wyleczeni od halucynacji, tj. chorobliwego złudzenia zmysłów? W jakim stanie znalazł się Kośció1, jeżeli jego starsi bracia mogą podawać Kościołowi takie niedorzeczne nauki i żądać, aby je drudzy przyjmowali? Mając to na względzie, czy nie byłoby korzystnym dla wszystkich trzeźwo zastanowić się nad sobą i zobaczyć czy córka Syońska nie ma czasem jakiego szkodliwego wrzodu, który jej w tym czasie dokucza?
4) Fakty wypełnionego typu z 2Król. 2: 15 – 25 są przeciwne tłumaczeniu J. P. Rutherforda. Na dowód podajemy w krótkości znaczenie pozafigur Pisma św. Wiersz 15 pokazuje, jak niektórzy zainteresowani Prawdą ludzie twierdzili, że ci, którzy rzeczywiście byli Wielkim Gronem mieli Ducha Maluczkiego Stadka, popierali ich i przebywali z Towarzystwem, które stało się rządem religijnym – symbolicznym miastem Jerycho (1 Król. 16: 34). Wiersz 16 pokazuje, jak żądali, aby szukano rozłączonych braci, aby tacy nie zginęli lub nie stali się członkami Wielkiego Grona i jak prawdziwi członkowie Wielkiego Grona ich zniechęcali. Wiersz 17 pokazuje, jak ostatecznie ze wstydu uczynili, zezwalając na takie poszukiwania; trzy dni zdaje się wyobrażać trzy miesiące od 7 – go października 1917 (gdy wydane było J. P. Rutherforda drugie przesiewanie, zapraszając „opozycyjnych” braci z powrotem, szczególnie do familii Betel) do 7 – go stycznia 1918 (dwa dni po rocznych wyborach, a dzień po Konwencji Pittsburgskiej, kiedy starano się, lecz na próżno przywrócić opozycję na warunkach, jakich J. P. Rutherford postawił).
Wiersz 18 pokazuje, jak bracia Wielkiego Grona czynni w Towarzystwie (Jerycho) mówili tym, którzy starali się o pozyskanie odłączonych braci: 'Azażem wam nie mówił, nie chodźcie?” Wiersz 19 pokazuje, jak złe nauki i duch VII tomu w Towarzystwie, które wtenczas było jeszcze w dobrym stanie, wiele przyczyniło się do nieowocnej pracy: narzekania przeciwko błędom rozpoczęły się w jesieni 1917. Wiersz 20 pokazuje, że ogłoszony VII tom mógł być uleczony przez rewizję, przez włożenie więcej prawdy i ducha prawdy w niego. Rewizję VII tomu rozpoczęto w grudniu 1917 przez wydanie w skróconej formie kieszonkowej Objawienia. Jesteśmy pewni, że więcej takich rewizji odbędą się. Wiersz 21 i 22 pokazują, że jak rewizje od czasu do czasu się odbywają, to poselstwo leczy pozaobrazowe Jerycho (nie Syon lub Jeruzalem) i stopniowo powiększa jego owocność. Wiersz 23 pokazuje, jak bracia Wielkiego Grona, będąc zajęci pracą do nominalnego Kościoła byli prześladowani i uważani przez różnych członków kleru jako nieposiadający prawdziwych nauk i ducha. Wiersz 24 pokazuje, jak prześladujący bracia Wielkiego Grona gazetkami przez „Upadek Babilonu”, „Nowiny Królestwa” i kazaniami wygłaszali wyroki pomsty i złego na nich. Osoby prześladujące braci Wielkiego Grona będą później rozszarpane przez dwa fałszywe doktrynalne ruchy, które już się teraz (w r. 1919) w nominalnym chrześcijaństwie rozwijają. Wiersz 25 pokazuje jak po wyborach 5 – go stycznia 1918 roku Klasa Wielkiego Grona stała się jakoby owocnym (Karmel) Królestwem, ponieważ ci, którzy przedtem sprzeciwiali się J. P. Rutherfordowi przyjęli te wybory jako oznak? Boskiego uznania, a postęp obecnego zarządu jako Maluczkiego Stadka. W lutym 1918 Wielkie Grono zaczęło wstępować do władz cywilnych, „Samarii”. To krótkie tłumaczenie jest w harmonii z myślą, że rozłączenie Eliasza od Elizeusza rozpoczęło się 21 – go czerwca 1917, kiedy to J. F. Rutherford próbował usunąć nas z Betel, a wysłać do domu na stałe, lecz zły stan naszego zdrowia nie pozwalał nam na zamierzoną przez niego podróż pielgrzymską, a tak rozłączenie nastąpiło akurat jeden rok co do dnia przed skazaniem tych ośmiu braci. (Te i inne rocznice nie są przypadkowemu. Dlatego też J. P. Rutherforda data i pogląd nie są w harmonii z faktami.
SPRAWOZDANIE Z WIECZERZY PAŃSKIEJ Z ROKU 1935-go
Poniżej podajemy sprawozdanie z obchodzenia tegorocznej Pamiątki Wieczerzy Pańskiej. Dotąd 176 zborów przysłalo nam swoje sprawozdania z obchodzonej Pamiątki, co znaczy, że od 35 do 50 zborów zaniedbało tego uczynić. Smutno nam z powodu tego, bo gdyby wszystkie zbory to uczyniły byłoby więcej zachęcajacem dla wszystkich. Ze 176 zborów 84 zdały raport, iż było 10 lub więcej uczestników. Sprawozdania wykazują, że duch na tych zebraniach panował dobry i że więcej pozafiguralnych gorzkich ziół symbolicznie spożywano w związku z przygotowaniem i obchodzeniem tejże Pamiątki. To jest właśnie tem, czego mieliśmy się spodziewać, jednakże ufamy, ze wszyscy odnieśli świeże siły, odwagę i gorliwość z tego zebrania. Sprawozdania są następujące:
Warszawa, Polska – 354
Łódź, Polska – 215
Poznań, Polska – 105
Filadelfia, Pa. – 89
Bydgoszcz, Polska – 63
Lwów, Polska – 67
Pabjanice, Polska – 67
Stare Sioło i Lipiny, Polska – 62
Łosieniec, Polska – 61
Bruay i Tangry, Francja – 59
Milatycze, Polska – 54
Lublin, Polska – 44
Cewkowo, Polska – 43
Oleszyce, Polska – 42
Obsza, Polska – 39
Katowice i Szopienice, Polska – 37
Georgetown, Bryt. Gwijana, P. A – 34
Włodzimierzec, Polska – 33
Konstantynów, Polska – 32
Tacksonville. Florida – 32
Chicago, Ill. – 31
Kingston, Jamajka – 30
Vancouver, B. C, Kanada – 30
Budy Kalenskie, Polska – 27
Detroit, Mich., – 27
San Antonio, Texas – 27
Konenhaga, Danja – 26
Dobra i Gajdy, Polska – 26
Grudziądz, Polska – 26
Baluczyn, Polska – 25
Luboń, Poz., Polska – 25
Biszcza, Polska – 24
Jeziernia, Polska – 24
Nowy York, Jersey City i Newark – 24
Tolszczów. Polska – 24
Crofts Tlili, Jamajka – 23
Randers, Danja – 22
Grand Rapids, Mich. – 22
Minneapolis, Minn. – 21
Springfield, Jamajka – 21
Springfield, Mass – 21
Szyszków, Polska – 20
Kottayan, India – 19
Paryż, Francja – 19
Bergen, Norwegia – 18
Charleroi, Belgja – 18
Buffalo, N. Y.. – 18
New Haven, Conn. – 18
Chodzież, Polska – 18
Winnipeg, Kanada – 18
Panama – 17
Segofielle, Francja. – 16
Dawidów, Polska – 15
Ostrów, Polska – 15
Różaniec, Polska – 15
Aalborg, Dania – 14
Aleksandrów, Polska – 14
Kansas City, Mo – 14
Gonners, Jamajka – 13
Domfinżów i Marynin, Polska – 13
I.ousanne, Szwajcarja – 13
Pawłów, Polska – 13
Werbcze, Polska – 13
Amsin. Belgja – 12
Dobromił, Polska – 12
Drwaly, Polska – 12
Port Antonio, Jamajka – 12
Reading, Anglia – 12
The Cross, Trinidad – 12
Bukowina, Polska – 11
Goczałki, Polska – 11
Indianapolis. Ind – 11
Mentów. Polska – 11
Los Aangeles, Kalif – 11
Oslo, Norwegja – 11
Ncosho. Kansas – 11
West Frankfort, Ill. – 11
Akron, Ohio – 10
Caroti Hall, Jamajka – 10
Ohatham, Kanada – 10
Ciemnochajec, Polska – 10
Harrisburg, Pa. – 10
Port of Spain, Trinidad – 10
Wola Komborska, Polska – 10
ZAWIADOMIENIE
Czas od 16-go października do 7-go listopada jest okresem pamiątkowym pomiędzy opuszczeniem po raz ostatni Betel przez naszego Pastora, a jego pogrzebem i jest porą na specjalne wysiłki mające łączność z pozafiguralną Wtórą Walką Gedeona. W przeszłych numerach podaliśmy szczegóły odnoszące się do tej walki, które prosimy obaczyć. Ufamy zatem, że bracia urządzą specjalne zebrania i podejmią pracę czteroma sposobami, a mianowicie: strzelecką, kolporterską, ochotniczą i wykładową, ażeby tym sposobem mogło być dane szerokie świadectwo przeciw Wiecznym Mękom i Świadomości Umarłych.
Prosimy o przysłanie nam raportów z pamiątkowych zebrań, które mają być urządzone w rocznicę śmierci Pastora Russella,’ tj. 31-go października. Hymny, jakie możnaby użyć na tych zebraniach a które miałyby łączność z ostatnimi dniami i pogrzebem Brata Russella, mogą być następujące: No. 1, 23, 105, 99 i 273; zebrania świadectw, mające łączność z pytaniami – Jakie znaczenie ma dla nas żywot i Słowo Pastora Russella – byłyby dobre; a jeźliby znajdował się brat z odpowiednim talentem, któryby mógł dać mowę i wykazać niektóre szczegóły odnoszące się do Brata Russella, byłoby na miejscu. Życzymy drogim Braciom i Siostrom błogosławieństwa Pańskiego w specjalnej pracy i w pamiątkowych zebraniach.
Odpowiednie gazetki, oraz broszurki „O Piekle” i „Co Będzie Po Śmierci” można sprowadzić od Brata C. Kasprzykowskiego. Skrz. poczt. 652, Warszawa, Polska. Gazetki można otrzymać darmo, jedynie zamawiający opłacają koszt przesyłki takowych. Broszurki zaś 7 zł. 20 gr, za tuzin z przesyłką.