Teraźniejsza Prawda nr 79 – 1935 – str. 101
uderzenia? Jakie próby spowodowały różnicę między ich pozaobrazami?
(15) Co jest wyobrażone przez rozdzielenie wód na dwie części? Przez jakie Prawdy było to dokonane?
(16) Jakie rzeczy są wyobrażone, że prorocy Jordanu przeszli razem po suszy?
(17-18) Daj cztery przyczyny do nauki, że uderzenie Jordanu było od jesieni 1914 do jesieni 1916 roku.
(19) Jak możemy zbić ten zarzut, że praca do publiczności w tych dwóch latach była na małą skalę, aby była pierwszem uderzeniem Jordanu?
(20) Jak możemy zharmonizować, jakoby niejasne zdania Br. Russella o uderzeniu Jordanu podawane w Strażnicach?
(21) Co powinniśmy unikać i za jakimi zasadami powinniśmy postępować względem takich niejasnych zdań?
(22) Jak możemy odpowiedzieć na to, że Br. Russell pisał, że pierwsze uderzenie Jordanu będzie po wojnie?
(23) Jak możemy zharmonizować myśli, że pozaobrazowy Eliasz uderzył Jordan od 1914-1916 i że pozaobr. Eliasz i Elizeusz szli razem i rozmawiali poza Jordanem 1915-1917?
(24) Podaj fałszywe tłumaczenie pozaobrazowego „chodzenia i rozmawiania” i zbij takowe.
(25) Daj prawdziwe tłumaczenie pozaobraz. chodzenia i rozmawiania i dwa wnioski z tego tłumaczenia.
(26) Objaśnij różne zapatrywania komitetu na rozłączenie ludu Pańskiego, począwszy od lata 1917. Objaśnij obecne ich zapatrywania na ten przedmiot.
(27) Jakie fakta harmonizują z myślą, że pozaobrazowe „chodzenie i mówienie” wypełniło się, począwszy od lata 1915 do lata 1917?
(28) Podaj rozmowę między Eliaszem i Elizeuszem; i wyjaśnij obraz i poza obraz, jego różne części, mianowicie wyrażenie „ujrzyszli mię”.
(29) Daj dowód z Pisma Św., że hebrajskie słowo „raah” oprócz innego znaczenia wyobraża „poznać.”
(30) Gdzie było omawiane chodzenie i rozmawianie Eliasza i Elizeusza? Co to wyobrażało? Czego było to właściwą dyskusją? O czem traktuje 2 Król. 2:9? Gdzie nie była dana pozafigura tego? Dlaczego nie? W jakiem pokrewieństwie stoi ta pozafigura do pozafigury w 2 Król. 2:11?
(31) Jak Bóg zawsze podaje typ klasowy? Proszę pokazać przykład tego z dwóch uderzeń Jordanu, z pierwszej walki Gedeona, z poświęcenia Kapłaństwa i z Kozła Pańskiego.
(32) Jakie było znaczenie odpowiedzi Elizeusza w 2 Król. 2:9? Jak jest to widocznem? Jaką podał myśl pozafig. Eliasz, że pozafig. Elizeusz prosił go o dar przed jego wzięciem? Jak odpowiedział pozafig. Elizeusz na tę myśl? Co przyprowadza na jaw ten fakt w każdym wypadku?
(33) Jakich czynów dokonał pozaf. Eliasz, po podaniu myśli o udzieleniu daru? Kto zaczął i kto trwał w tych czynach? Gdzie jest ten początek zarekordowany? Dlaczego był uczyniony? W łączności z jaką pracą na widoku była ta dorada uczyniona? Dla jakiego użytku miał ten spis służyć? W jaki trojaki sposób uczynił pozafig. Elizeusz prośbę o dar przed odłączeniem?
(34) Jaki zarzut mógłby być uczyniony według naszego wyrozumienia względem pozafiguralnej dorady i prośby? Jak można ten zarzut scharakteryzować? Jak można nań odpowiedzieć? Co zadecyduje kwestię? Kto wiedział o akuratnym znaczeniu włączonych pozafigur? Jak Bóg je uznawał?
(35) Co jest dominującym czynnikiem w tej sprawie? O jakich trzech rzeczach wiedział Bóg względem uwikłanych pozafigur? Co pobudziło Boga do uczynienia względem tych stosownych figur? Co Bóg ignorował w pozafigurze?
(36) Co było pozaobrazem zerwania zgody między ludem Pańskim w 1917 roku? Jakie dano dwa wykręty przeciwko temu wyjaśnieniu?
(37) Jeżeli te wykręty są prawdziwe, to jakie dwa wnioski z nich wypływają? Co ma znaczyć zbicie dwóch części drugiego wniosku i co ma do czynienia z pierwszym wnioskiem? Jakie są fakta i jaka data kłopotu, który doprowadził do rozdzielenia Kościoła na dwie klasy?
(38) Co rozdzieliło, a co nie rozdzieliło Eliasza i Elizeusza? Daj zgadzające się z tem świadectwo?
(39) Zanalizuj to świadectwo i pokaż z hebrajskiego słowa, że rozdzielenie odbyło się przez wóz a nie przez wicher.
(40) Co jest pozaobrazem ognistego wozu? Opisz w krótkości, jak to stopniowo stało się jasnem.
(41) Jakie różne wyjaśnienia ognistego wozu daje Br. Russell? Czego powinniśmy unikać w traktowaniu tych różnych wyrażeń? Dlaczego?
(42) Jak możemy te różne wyrażenia zharmonizować? Dlaczego nie było dane „Onemu Słudze” zupełnego światła na ten przedmiot? Co powinniśmy czynić i zharmonizować, jeżeli różne jego tłumaczenia zdają się być jakoby niejasne i niezgodne?
(43) Daj i wyjaśnij dwa określenia słowa „organizacja” stosownie do Towarzystwa jak W.T.B. & T.Soc? Które z tych określeń zgadzają się z pozaobrazem ognistego wozu? Z punktu zapatrywania na te określenia, daj trzy zbicia na zarzut, że Towarzystwo, jako pozaobrazowy wóz znaczyłoby, że Eliasz i Elizeusz znajdowali się w obrazowym wozie.
(44) Jakie dwa poglądy pozaobrazowego wozu dali wodzowie Towarzystwa? Pokaż niedorzeczność napomnienia „wejść do wozu i wznieść się pod niebiosa” z punktu widzenia dwóch poglądów.
(45) Jakie różne wyrażenia względem wstąpienia Eliasza znajdujemy w pismach „Onego Sługi”?
(4(3) Jak trzeba takowe traktować?
(47) Jak nie mamy je traktować? Jakie są właściwe wnioski z faktów tego wypadku?
(43) Daj i zbij fałszywy pogląd o pozaobrazowych koniach.
(49-50) Jak zbijają te fakta pogląd J.F. Rutherforda, wyrażony w Z '1918, str. 51, względem pozaobrazowych koni, pierwszego uderzenia Jordanu i podziału w Kościele?
(51) Co wyobrażają konie? Co są pozaobrazem tego w 2 Król. 2:11?
(52) Kogo wyobrażają jezdni? Kto jest pozaobrazem na jezdnych w 2 Król. 2:12? Jak został pokój między ludem Bożym zniszczony przez kombinację pozaobrazowych koni, wozu i jezdnych?
(53) Jaki był pierwszy i drugi pogląd br. McGee względem ostatnich pokrewnych czynności Eliasza i Elizeusza?
(54) Jakie pytania nie uczyniły, a jakie uczyniły rozdzielenie? Jak jest pokazana niezgoda tych dwóch proroków w typie? Dlaczego nie było wyraźniej wskazane? Dlaczego są pozaobrazowi jezdni odrębni od Eliasza i Elizeusza?
(55) Jakie wzmianki powinny być zapamiętane względem, rozdzielenia Eliasza i Elizeusza? Dlaczego?
(56) Co nastąpiło zaraz po obrazowem rozdzieleniu? Co to wyobrażało? Jaka różnica w porządku, w czasie wypadków między 2 Król. 2:11-14, a owych w pozafigurze? Dlaczego zarządził Pan różnicę porządku czasu wypadków między obrazem a pozaobrazem?
(57) Daj i wyjaśnij trzy przykłady z Pisma świętego, pokazujące takie wyjątki.
(58) Dlaczego mamy badać siedm czynności Elizeusza przed zastanowieniem się nad międzyczasem? Wyjaśnij i daj dowód na słowa „to” i „widząc”. Jakie słowa powinny być dołączone do 2 Król. 2:10? Dlaczego? Dlaczego jest zapisane, że Elizeusz uznał Eliasza w czasie rozdzielenia ich?
(59) Przez jakie wyrażenie jest takie uznanie również wskazane? Co jest pozaobrazem takiego uznania? Daj przykłady na ilustrację tego. Jaka jest różnica w czasie między obrazowym, a pozaobrazowym rozdzieleniem?
(60) Jakie rzeczy są wyobrażone przez wołanie Elizeusza „Ojcze mój”, „Ojcze mój”? Jak się to wypełniło?
(61) Co jest wyobrażone przez Elizeusza wołanie „Wozie Izraelski”? Jak się to wypełniło?
(62) Jakie rzeczy są wyobrażone przez wołanie Elizeusza „I jezdni jego?” Jak się to wypełniło?
(63) Jak i dlaczego Elizeusz nie uznawał już więcej Eliasza?
(64) Wyjaśnij pozaobraz tego i daj przykład tego między jednostkami i zborami?
(65) Co wyobrażają szaty w symbolach biblijnych? Co wyobraża rozdarcie szat? Co jest pozaobrazem rozdarcia szat Elizeusza na dwie części?
(66) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przeniesienia płaszcza 1 pokrewieństwo Boga do tegoż?
(67) Objaśnij drugie uderzenie Jordanu.
(68) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przejścia Elizeusza samego przez Jordan. Podaj i zbij pogląd, że pierwsze uderzenie Jordanu zaczęło się 17 lipca, 1917. Jak był ten pogląd do zbicia prawdziwego poglądu błędnie użyty?
(69) Daj i opisz trzy fakty, dowodzące, że wielki Ruch był drugiem uderzeniem Jordanu.
(70) Pokaż jak właściwe tłumaczenie pytania Elizeusza w 2 Król 2:14 dowodzi, że podczas drugiego uderzenia Jordanu myślano o pozaobrazie, że uderzycielem było Maluczkie Stadko.
(71) Jakie rzeczy dowodzą, a jakie nie dowodzą, czy kto należy do pozaobrazowego Eljasza lub Elizeusza?
(72) Zharmonizuj myśl, że pozaobrazowy Eliasz i Elizeusz są zupełnie rozdzieleni, z myślą, że Maluczkie Stadko i Wielkie Grono nie są zupełnie rozdzieleni.
(73) Jakie inne obrazy uczą o rozdzieleniu tych klas?
(74) Określij i daj przykłady dozwolonego i zakazanego sądzenia.
(75) Jakie sądzenie jest zakazane, a jakie uznane w Epifanii? Daj przykłady i porównaj.
(76) Co jest jednym z dzieł Pana w Epifanii? Jak postępowało? Jakie obowiązki sądzenia wychodzą z tego?
(77) Co było dane, ilustrowane a nie dowiedzione?
(78) Jakie fakta doświadczenia dowodzą międzyczas?
(79) Jak i dlaczego dowodzą Pisma, Psalm 46:1-4; 1 Król. 19:11, 12; Obj. 16:18-20; 18:9, że jest międzyczas?
(80) Jak dowodzi o międzyczasie 2 Król. 9 ; 10?
(81) Jak dowodzi Obj. 16:17, 18-20 łącznie z VII tomem i ogłoszeniem wodzów Towarzystwa około święta przejścia 1918 r. względem międzyczasu?
(82) Jak dowodzi Obj. 19:1, 2 względem międzyczasu? Jakie przepowiednie na Obj. 19:1-3 były uczynione?